Det må da være årets julegavetips! Aksjer i Funcom til hele familien : )
ABG/PAS og NEO, neppe småsparere fra GIG det
Hvem er SGL ?
Tror tiden er god å eie både Funcom og Gig
re: GIG er allerede svært høyt priset, tror Funcom er et bedre case.
Problemet med GIG er at de vokser raskt gjennom stadige oppkjøp som finansieres med stadig ny opptrykking av aksjer. Dersom ikke kursen da synker så vil jo market cap stadig øke uten at det reflekteres i aksjekursen slik jeg ser det. Nærmer seg jo 1 MRD aksjer denne.
Jeg ser ikke hvorfor Funcom skal gå 7-8% opp uten nyheter. Det er noe merkelig her med å få aksjen opp så fort… ingen andre som reagerer på dette?
Fordi det kommer nyheter ila meget kort tid. Funcom har jo bekreftet det. Spørsmålet er hvor saftige nyheter vi får. Lanseringsdato? Cinematic Trailer? Gameplay Trailer? Alt på en gang?
At kursen stiger nå er kanskje det mest naturlige av alle naturfenomener
Det er ikke merkelig, men “helt normalt” i Funcom aksjen. Det var mange som solgte seg ut av Funcom da de like etter emisjonen annonserte utsettelse av Conan Exiles med et halvt år. Grunnen til dette er at de forventet bedre avkastning i andre aksjer, gull, bit coins el.
Det er naturlig at mange av disse investorene vil komme tilbake like før det ventes nyheter eller ved ny informasjon om CE.
Vi har ingen konkret dato for noe news så vidt jeg vet. Jeg skjønner aksjen går opp i forkant av news, men når vi ikke har noen dato kunne aksjen gått opp på mandag, tirsdag eller i går. Hvorfor i dag?
En teori: folk forventet at Funcom skulle falle langt pga. Trump og usikkerhet. Men det skjedde ikke. Så nå tar folk sjangsen?
Yes god teori, men tror det er mer nærliggende å tro at “noen” har fått informasjon om at nyheter er på vei.
Det ligger jo på nett i intervju med Bylos at nyheter om CE skal komme denne måneden. Det er mulig at “noen” har fått bekreftet at dette stemmer…
Funcom har sagt at nyheter kommer ila november. Noen posisjonerer seg i forkant av dette og dermed ser vi kursoppgang.
4/5, og ansett som greit å spille for barna (12+)
Kan jo være den producer som har vært ansatt rett og slett drog på seg en smell etter han såg sluttresultatet av den sinnsyke traileren han nettop har blitt ferdig med så han måtte bare graves rett ned og at bylos boy nå må finne en like god kar
Det er vel for fremtidige spill lanseringer kan vi regne med. Og en sånn kompetanse har de vel skrikende behov for etter hva de gjorde med Conan og hs… Godt de lærer… Og neste år 3-4 nye spill lanseringer inkludert expansion med Tsw,
De har sikkert sett behovet for å ha en dedikert person til dette in-house, istedenfor å bruke eksterne produsenter, markedsførere o.l.
Har tenkt på at Funcom burde vært bedre til å lage videoer mange ganger. Hide & Shriek traileren er jo en vits…
De har en video producer, Christopher Bjelland, og Funcom har stort sett vært dyktige på å lage videoer tidligere. Når det gjelder H&S ville de sikkert bare teste ut en slik in-house video som de gjorde, og se effekten av det. Er jo også mange i TSW som er kjent med Andy Benditt.
Synes forresten den forrige CE-videoen blir bedre jo mer man ser den. Kanskje hadde man for store forventninger til den, pre-alpha tatt i betraktning, og det at det er et survival-spill?
Funcom har sagt at de starter markedsføring ila november. Grunnen til at kursen startet med å stige i dag, og ikke i går eller i morgen, er vel fordi noen bestemte seg i dag, og da følger andre på.
(jeg har ikke lest handelsloggen i dag, så jeg vet ikke hvem som startet, eller hvordan dagen har utartet seg)
Rt 1.33 pas kjøper…
RT 1.29. Ikke nå igjen. Kom igjen 'a!