Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jeg kjenner ingen av de jeg gamer med som er klar over spillet (der har jeg en jobb å gjøre :smile: ) men det samme har Funcom. Når kommer gameplay trailer??

2 Likes

Har sendt mail til Funcom nettopp rundt markedsføring, hvor jeg har uttrykt bekymring for mangelen på å nå ut til massene som vi snakket om en dag her. Om de bare skal ha streamers, når de har planer om å kjøre på med gameplay via disse, ønsket om at screens som vi så kan ses på som aksjesensitivt og at de kanskje burde gjøre det mer offisielt osv. Får kanskje ikke noe svar men likevel, da har jeg /vi sagt fra.

5 Likes

Personlig er jeg uenig i dette, og mener de har gjort en svært god jobb på markedsføringen av blant annet Hide and Shriek og The Park. Uten å bruke penger på det.

På Conan ser jeg de sender ut pressemeldinger på andre språk, noe som mange ikke gjør.

CM gjør også en enorm jobb med å svare på absolutt alt som folk spør om. Det er nytt ved Funcom og det er veldig bra at de gjør dette nå. Sakte men sikkert bygger de opp tillit blant publikum. og er til og med aktiv på relativt små (foreløpig) RP-forum. I tillegg har de laget en egen blogg som blir oversatt til alle språk.

Dessuten har de jo nettopp startet med promoteringen.

7 Likes

You will be seeing plenty more of the game in the next two months as we release new screenshots, gameplay videos and some big announcements.

Hva tenker dere er på ferde?

2 Likes

Live stream med Arnold?

3 Likes

Haha, ja det hadde vært noe. Dessverre er han sterkt i mot voldsspill.

…men voldsfilmer er helt ok.

4 Likes

Han har jo promotert mobile strike på tv da

1 Like

Mulig han har endret mening siden Conan-spillet fra THQ?

Schwarzenegger is fighting for a law to restrict the sale of violent video games and “Conan” would be among those regulated.

Han måtte vel ta avstand siden han planla å bli the Guvernator?

“Storyboard, capture, edit and produce all of Funcom’s video material, ranging from full trailer videos to behind-the-scenes documentaries and short featurettes.”

Jobbannonsen ligger fortsatt ute, så da får vi håpe den blir borte snart så trailerene kan komme. :slight_smile:

Så det var en ny jobbannonse der.

Associate Tools Programmer

As part of the job you will perform hands-on development work on architecting and implementing tools to support our customer service team. In addition, you will support the billing team in creating and maintaining web sites and tools for stakeholders.

Ser ut som de fikser opp i en del ting som de tidligere har fått klager på. Betaling har jo lenge vært et problem i MMO’ene (utenom Steam). Kundestøtte har de vel vært høvelig bra på, men ønsker vel å forbedre seg der også.

6 Likes

De ansetter folk for fremtidige trailere. Den som kommer nå er nok klar.

4 Likes

Håper du har rett!

Selvfølgelig, tar jo gjerne flere måneder å ansatte folk. Folk er jo gjerne alt i en jobb med oppsigelsestid osv…

Ikke nødvendigvis, reglene er ikke like strenge i alle andre land, som de er i Norge. Og det kan være flere freelancere, eventuelt folk som ikke har jobb fra før som søker på jobben.

Det er den eneste stillingen hvor dette er presisert:

The starting date for the position will be as soon as possible.

Det er sikkert en grunn til det.

Jeg har liten tvil rundt at CE blir et bra spill og relativt populært, og at Funcom gjør en god jobb med markedsføring og slikt. Nå lurer jeg egentlig bare på når vi ser det i kursen. Vil anbefale de som raket inn rundt 70% på Nano de siste ukene å komme seg inn i Funcom etter at nyhetene legger seg rundt Nano om et par uker, er hvertfall det jeg ville gjort. :slight_smile:

Det er sant. Men jeg tviler sterkt på at de gambler på å få tak i noen med en gang for å kunne få ut en trailer for CE.

1 Like

Vi får nok se :slight_smile: Vi sitter vel alle ganske rolig nå uansett

Nei men dersom de klarer det får vedkommende sikkert jobben med å finpusse litt på allerede utført arbeid :slight_smile:

1 Like

Funcom ser at det er blitt dyrt å leie inn disse tjenestene og ansetter folk for sin fremtidige mediastrategi. Den traileren de kommer med nå snart ble trolig påbegynt sensommers tror dere ikke det da?

1 Like