Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Rt 1.34 @Kronn

1 Like

Er det daytrading nå før den 30 juni og mer info? Blir stressa jeg… :fearful:

1 Like

1.38 @Kronn

Nå gidder jeg ikke følge med mer i dag. Sitter stille frem til den treffer kursmålet mitt eller frem til lansering uansett :slight_smile:

2 Likes

Bra jobbet, eg inviterer deg på is senere i sommer

2 Likes

Jeg er nysgjerrig kvisleis is det gjenge i :grinning:
1,38

2 Likes

Forholdsvis stil her og på ho, har en følelse av hvem som hamstrer gjennom skbn

2 Likes

Jeg baserer min investering ut fra børsverdien på selskapet og sitter stille til mine mål er nådd.

Som Kronn så riktig påpeker at verdien var 700 MNOK pre Lego spillet og vi vet også at Conan Exiles har en langt bredere appell samtidig som Funcom da slet mer med økonomien enn det som er tilfellet nå.

Om en skal bruke noen målestokk for å predikere salg så kan en jo ikke unnlate å se til Age of Conan som solgte bra i sin tid.

Så ser jeg på det som langt fra utenkelig og meget sannsynlig at vi i løpet av relativt kort tid unnagjør 2 tallet og fortsetter videre oppover bit for bit…

3 Likes

Så hva tilseier ditt edruelige kursmål/mcap ved lansering og etter 1 mnd, oktober!

1 Like

3 kr minimum.

Men så har jeg da også bommet en del tidligere ved at kursen har gått langt høyere enn mine kursmål også.

Aldri solgt helt på topp og aldri kjøpt helt på bunn, men solid avkastning likevel siden 2008.

Det er klart at om aksjen er “i god trend” oppover utover året vil jeg søke å avvente videre oppgang, med lav inngangs kurs så her jeg jo også “råd til det”.

1 Like

Eksisterer ikke samme promo budsjett denne gangen, og det blir vel neppe release-party i Holmenkollen heller.
Greit, det er Conan, men forutsetningene er annerledes denne gangen.

Vet jo det, men så var da også børsverdien på Funcom langt høyere i Age of Conan tiden også da i forhold til der jeg tror den vil ligge i denne runden.

Hva baserer du dette på? Lego har veldig bred appell, spillet til Funcom hadde dessverre liten appell.

3 Likes

Et spill beregnet på barn og i det vesentligste gutter, og nå et spill med en bredere appell slik jeg ser det.

2 Likes

Det er solgt veldig mye mer lego spill enn Conan spill. Conan er en smalere IP, men forhåpentligvis (og sannsynligvis) en sjanger som Funcom føler seg mer hjemme i og det kan derfor være grunn til forsiktig optimisme om at det kan gå bedre denne gangen.

1 Like

The Park som “øvingsprosjekt” viser jo hva de kan…

Men Lego spillet var ikke fengende nok og slikt sett et dårlig spill.

De kan jo lage gode spill, tror ikke mange anser TSW som et dårlig spill f.eks.

jeg er nå enig med Burnside om at funcom har større sjans for å lykkes med CE enn de hadde med LMO…

Funcom trives best med litt adult-tema Anarchy Online / Age of Conan / The Park / TSW og ikke barnepiss som LMO / PetVSMonster / fashionweeklive…

4 Likes

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å verdsette en aksje basert på hva den feilaktig var verdsatt til basert på hype, og nå gange opp dette fordi hype potensialet er større.

Men OK jeg forstår at noen bruker denne fremgangsmåten. Jeg bare sier at resultatet var et dårlig spill som appellerte til få, men da hypen var som størst så var Legofilmen utrolig populær, lego spill var utrolig populært og selskapet LEGO var med og promoterte spillet gjennom koder i hver leketøyspose som ble solgt i milliontall og på facebook med 11 millioner likes, og på hjemmesiden med 20 millioner besøk per måned osv osv, mange gode hype argumenter.

2 Likes

Conan er definitivt en mer passende IP for Funcom.
Det som kritiseres her er de luftige salgsmålene. Vi hadde akkurat samme diskusjon før TSW release, da kvernet PR maskinen til Funcom betydelig mer enn den gjør idag. Gamer forumene boblet over av forventninger. Alikevel endte salgstallene langt under det vi hadde brukt som worst case scenarioer her på forumet.

Det er tydeligvis glemt, og en middels til dårlig alpha-gameplay trailer som ble hasteutgitt skal nå resultere i 500k-1M solgte eksemplarer av CE.
Jeg klarer ikke å se dette, og mener det er riktig å oppfordre til litt edruelighet i samtalen.

Hvis vi ikke når 500k solgte eksemplarer, så vil (skal/bør) jo kursen falle under dagens nivåer

3 Likes

Ja. Funcom er på “hjemmebane” her og produserer den type spill som markedet forventer.

Hadde jeg hensyntatt “feil aktig” prising så hadde jeg ikke tjent så mye penger på Funcom aksjen slik jeg har gjort siden 2008. Markedet har alltid rett.

Litt off topic, men kan det tenkes at noen større investorer kjøper seg opp før 30. juni kun for å få tegningsretter, for å deretter selge seg ut? På en annen side er det begrenset med tegningsretter siden emisjonen kun er på 15 mill, og da er det kanskje ikke så attraktivt å kjøpe seg opp likevel? Tanker om dette? Kan se for meg at vi får en dipp etter den datoen i så fall.