Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Man kan legge seg midt imellom og si at 15usd bør være mulig.

Er faktisk litt enig med @holmes at 20USD er i overkant når vi vet at Ruskiland, sør amerika og asia så går spillene med god rabatt. Samtidig Kan de ha en sinsyk collectors edition på lur som alle bare MÅ ha.

1 Like

Hvis Asia, Russland og sør amerika påvirker snittprisen så tror jeg alle skal være glade for det uansett…

1 Like

Joda, poenget mitt er at USA er nullprisen. eller 100 prisen om du vil. Europa ligger over. Og de andre markedene ligger under.

Er blitt ganske populært å kjøpe nøkkler fra andre regioner og laste disse inn til egen steam. Som betyr at man “taper” omsetning i høykostregionen eu.

1 Like

Det kommer an på tidsperspektivet, de kan klare høyere enn min utregning etter full lansering dersom de legger til DLC eller cash shop, og der Playstation salget med forventet høyere pris også vil trekke opp snittet.

Det jeg har estimert er hva Funcom vil sitte igjen med under EA perioden.

Av nostalgiske årsaker gikk jeg inn for å kjøpe litt Funcom … husker ikke om vi fikk presentert noen opsjoner for å kjøpe de når jeg jobbet der for ca ti år siden. Blir spennende å se hva som skjer framover - burde kanskje sjekke opp hvem som jobber med CE… kanskje ikke så mange av de jeg jobbet med igjen på det prosjektet.

6 Likes

Jeg har aldri sagt, “Funcom vil bare få 11 USD per steam spiller, selg!”, nei disse andre selskapene tjener fett med penger selv om de “bare” sitter igjen med denne type summer.

1 Like

Og jeg som trodde @Onns var ypperstepresten. Gratulerer med tronkuppet @holmes

1 Like

Hvor ligger hele rapporten?

1 Like

er på jobb, så får prøve å gjøre noe vettu… :slight_smile:

Når begynte livestreamen?

Den begynner 19:00

1 Like

Hvis man tror på 500k solgte på PC så estimeres det 2-3 ganger høyere salg på konsoll. Utgivelse på PS4 vil da bli realisert som følge av nådd mål om 500.000 (topp 10) og vi er fort over 1-1,5 mill solgte enheter. Da er det halleluja stemning for de som er inne, not so much for de som står utenfor :slight_smile:

Jeg tror 500k for PC er for lavt på 1 år EA.

2 Likes

Dette er vistnok ikke den endelige versionen, det er vist en skrivefeil fri version på gang.

1 Like

På tide å sette i gang fredagsrallyet!

Evt. som Bagger ville sagt vedrørende mandag:

4 Likes

Si dette fort 10 ganger uten å snuble i ordene:

dyslektisk analytiker

Ellers undres jeg på når mulighetene i Funcom virkelig vil oppdages av markedet. Kanskje livestream vil overbevise?

1 Like

Pas har 150k nettokjøp, de pleier ikke overnatte i aksjen, nå er det jo helg i tilegg… Skal vi opp om en times tid før vi ringer helgen inn?:tada:

Tuut tuuut!