Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Høres ut som en god plan, men lurer på hvilket nivå vi er på da? :wink:

2 Likes

Kongeutsagn! Sitter å ler høy her! :smiley:

Det er forresten min hemmelige strategi for når man burde gå inn i spillselskaper. Oi! Glapp den ut? Oh well, er tydligvis andre som vet om den allerede… :stuck_out_tongue:

7 Likes

Hva sier du da @Alex og @megetgod?

rapporten fra orion, kursmål, osv

Dette er jo også greit;

However, the threshold for success is quite low compared to previous game launches. According to our calculations, with average net revenue of approximately USD 20 per game, total sales of Conan Exiles of just 300.000-350.000 copies will be enough to break-even and generate profit in 2017.

In our opinion, such sale numbers seem achievable. First of all, Funcom sold more than 1.4 million copies of their previous Conan game – Age of Conan. Many of those who bought Age of Conan are likely to buy Conan Exiles too.

If Funcom manages to sell enough to break-even, the Company will likely become a take-over candidate given the large costs and cross sales synergies in the software industry.

According to our calculations Funcom will run out of cash in Q3 2017, assuming Conan Exiles sales are equal to 0;

CEO seemed confident that the game will appear on the TOP10 survival segment games which translates into over 460.000 PC sales to appear on the lower end. As games usually sell > twice on consoles (> Xbox and PS) this would bring the total sales to over 1 million.

Tipper vi klarer 1 mill første år. Da snakker vi 3,68-10,21 kr pr aksje med 5-15 P/E

6 Likes

Jeg har valgt å gå tungt inn i Funcom i sommer/høst på grunn av den lave kursen å kjøp av billige tegningsretter. Jeg tror Funcom vil lykkes denne gang. Men vanskelig å vite hva kursen kan bli ved ulike scenarioer. Nesten 3X så mange aksjer, antall solgte spill, hvor mye de sitter igjen med for hvert eksemplar de selger, nye spill som kommer neste år osv… Blir jo spennende når Q4 kommer.

4 Likes

Liker spesielt denne har messet om dette siden nyheten kom. 500k solgte første 3 mnd… Tips

2 Likes

Hvordan er oddsen for 1mill solgte vs lykkes i ett legemiddelselskap? Verdens mest korrupte bransje…

3 Likes

Ser at vår gode “venn” har laget tråd på Hegnar Online med “personangrep”: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2351222

Bagger er ikke helt “god”…

Stemmer det at Bagger har flyttet inn i en rally bil?

7 Likes

Hva i all verden er det han driver å babler om med “de barmhjertige”?
Nå har jeg ikke fulgt med på HO de siste par årene, men til tross for totalt å mangle folkeskikk så var han ganske god på Funcom. Mulig han er det fortsatt men utover det ser det jo ut til å ha rakna fullstendig for stakkaren. Før kunne man jo se et mønster i manipulasjonen og baksnakking hans, nå er det jo bare dritings bygdetulling.

Sånn går det kanskje når man ikke får sin daglige dose Tekinvestor :grin:

3 Likes

Er vel diskurs teknikk, hersketeknikk, ad hominem, angrip mannen ikke saken. Mulig stråmannsteknikk? Definitivt vondt blod.
Lager mann en post for å henge ut en person, en internett side etc. Så greit å ikke ta med for mye saker en har tillit til samtidig. Siden hele posten er personangrep og usaklig, og alt postet i den vil bli tolket den veien. Har ikke orsket å lese for mye, blir i dårlig humør av å fortolke slikt, og er for dårlig i aksjer til å bruke energi på personangrep mer enn nødvendig. Vanskelig å skille skjit og kanel, bart og snørr for ferskinger.

2 Likes

Bear case med 0.1 aksjekurs som 15% sannsynelig fremstår som svært urealistisk i mitt hodet.
Hadde selv tenkt å regne 2%(høyt tall i min vurdering, prøver å være konservativ generelt) som risiko for flopp. Kansje jeg er på jordet og for påvirket hypen om dagen? Oppfatter det som funcom er en tungvekter med erfaring mot ‘lette’ konkurrenter, mye ressurser, branding er en stor ting i spillverden, og Conan står sterkt der. Derav min tolkning av faren for å feile når de har et svært lavt minstekrav, ned i mot fraværende.
Jeg er mye mer konservativ på positive forventninger om kursmål til aksjen til gjengjeld da.

1 Like

Har kun læst de fem første sider, er meget enig i det de skriver. Jeg føler også betalingmodellen er god denne gang i modsætning til tidligere, b2p giver plads til flere succesfulde spil side om side, hvor jeg ser både f2p og p2p som mere i retning af the winner takes it all. Hvis CE bliver det næste store steam spil tror jeg også vi ser tocifrede kurser, se bare hvor stor markedsværdien for Starbreeze var ved ath, på det tidspunkt var deres seneste succes pd2, efterfølgende har de så også fået succes med dbd. Funcom kan jo komme til at stå i en lignende situation, hvor et evt gennembrud vil føre til opskalering af virksomheden og Funcom har allerede nu kapacitet til endnu en produktion på niveau med CE. Der er vel mere end dobbelt så mange ansatte i Funcom nu som der var i Starbreeze ved pd2 udgivelsen. Men når det så er sagt, så skal CE jo lige blive en stor succes først :wink:

5 Likes

Med alle som er blitt sagt her siste døgnet, så ka eg ikkje forstå annet enn en formidabel stigning til helgen.

Ang salgstall og kursmål, eg mener dere glemmer noe som er minst like viktig for kursen.
Dersom Funcom nå lykkes, la oss si solgt f.eks 750k, og gamere rundt er i ekstase, da blir der sukses.
Når ett selskap oppnår sukses, hva skjer da, jo, da dannes det forventninger til videre utvikling, samtidig som selskapet har nok inntjening til nettop å videreutvikle seg, å være selvfinansiert.
Lykkes Funcom nå, så er det jo ikke bare en target isolert sett på CE, det vil jo bli priset inn en fremtidig forventing også.

Samtidig kan det jo virke litt svevende med mcap på flere milliarder, men det er jo det som vil være naturlig ved evt sukses og samtidig vise markedet at Funcom kan regnes med.

Risikoen kortsiktig kan være dersom mangen skal ut før lansering, basert på historien, dersom kursen lar vente på seg, altså folk blir utolmodig og redd for å sitte i saksa.
Ved oppnådd sukses så åpner den eventuelle saksa seg igjen uansett, så får vi håpe at investorene finner selskapet fundamentalt interessant og ikke bare spekulativt.

Funcom har en målsetning om å bli blandt verdens fremste spillselskap, oppnås dette, så snakker vi vertfall mcap mangedobbelt med dagens beskjedne 450 MNOK

5 Likes

Jeg er så enig, og jeg har sagt det så mange ganger, hvis de skulle selge 1 millioner kopier første år så er kursen høy. Jeg tror de klarer 500k første månedene, jeg har sagt 3 for å gjøre det enkelt. Baserer det på en lav prosent av tidligere eiere kjøper og at det slå bra an. Da prises Funcom i mrd klassen.

3 Likes

Han ble utestengt fra hegnar online tidligere, men egentlig er det greit at han har et sirkustelt å holde på i. Ellers kan han bli fristet til å komme tilbake hit.

10 Likes

https://mmos.com/news/funcom-will-streaming-first-live-gameplay-conan-exiles

http://www.gamasutra.com/view/pressreleases/286736/FUNCOM_TO_STREAM_FIRST_LIVE_lsquoCONAN_EXILESrsquoGAMEPLAY_THIS_FRIDAY.php

http://www.game-over.com/content/2016/12/funcom-to-stream-first-live-conan-exiles-gameplay-this-friday/#sthash.BD20zD0N.dpbs

Word is out : )

16 Likes

Helt enig og den analysen mener også at Starbreeze er meget relevant å sammenligne med, så det er flere enn oss som ser linken til Starbreeze:

2 Likes

Den er veldig grundig og får virkelig potensialet og risikoen frem i lyset og de har også sett sammenligningen med Starbreeze. Endelig en skikkelig analyse av Funcom. Vi kunne ikke skrevet dette bedre selv :slight_smile:

3 Likes

Virker som om $20 kan være mulig også da. Ja føler ikke jeg er fullt så hausete når jeg snakker om muligheten for 5-10 kroner aksjen eller det dobbelte for den del nå lengre etter å ha lest den. Rapporten er fortsatt ganske konservativ.

1 Like