Klarte selvsagt å sette første livestream gameplay samtidig med julebord
The Company’s management seems confident that the sales should end up somewhere between 500.000 and
2.000.000 units in 2017. Given the table above this should place Funcom’s share price somewhere between NOK 2,60
and NOK 14,18
Kanskje man burde anskaffe noe champis å legge den på kjølen frem til vi runder 10kr
Gjør de? Intuitivt, så hadde jeg trodd det var motsatt.
Ja, derfor så mange spill kommer med flere prisklasse. Folk kjøper alltid det dyreste, Microsoft pratet engang om Windows versioner og hvordan flertallet kjøpte den dyreste.
Jeg tror ikke dette er den endelige versjonen, men en tidlig versjon av den som vil bli lagt ut snart. Trolig ikke så mange endringer, men skrivefeil og noe korrekturlesing, kanskje noen endringer etc. Ser den er datert 23. november og den er ikke lagt ut enda.
Altså EV/EBITDA på 15 er ikke maksimum heller… 2 millioner solgte --> kurs potensielt over 20. Husk det vil prises inn suksess på ps4 også da automatisk OG suksess for neste spill begynner å prises inn også.
Hentet fra linken som Slobo postet der:
The threshold for success seems low and very achievable. The total unit sales of the top ten Survival games are between 460.000-4.000.000 units on PC (2 to 3 times this number with consoles).
According to our estimates, Funcom will need sales of just 300.000-350.000 copies of Conan Exiles in order to reach a break-even result in 2017. Any sales number that makes the bottom line turn positive constitutes, in our opinion, a success.
At the moment the peers trade at EV/EBITDA multiples in the range of 3.98 to 64.05
Gleder meg til Stillfront skal verdsettes på disse multiplene
Hva er målkurs i analysen? Var det ikke 2 Noe?
mellom 0,18 og 15,46 ish nok i 2017
Som du ser så er utslagsrommet stort. Du vil vel ikke nekte på at en EV/EBITDA på 20 ved 2 millioner Steam salg rimelig kjapt ville kunne skje? Det er jo ikke engang halvparten av medianen av alle børsnoterte spillselskaper i europa og usa. Det er det som er så spesielt med spillindustrien. Det er lov å tenke seg en enda større suksess også. Sjelden. Men nå etter så mange forsøk, er det muligens endelig Funcom sin tur. Det er utrolig hvordan bare stjerner og planeter har linjet opp for Funcom nå. De treffer på sjanger, på tidspunkt, på konkurransen, på mye.
nja,
Linken til slobo der (tror det ikke er lansert enda) som er på 41 sider snakkes det om kursmål fra 10 øre til 59 kroner. Base case er 2.60 dersom de selger 500k. Base case all risiko tatt i betraktning er 2,27. Jeg ble likevel veldig oppildnet og positiv av å lese dette. Fordi jeg tror på mye mer salg enn 500k. Og det gjør de fleste andre også…
Ja utfallsrommet er stort, men de summerte opp til en målkurs.
Som hele tiden vil bli justert med mer info.
The Company’s management seems confident that the sales should end up somewhere between 500.000 and 2.000.000 units in 2017. Given the table above this should place Funcom’s share price somewhere between NOK 2,60 and NOK 14,18.
nøkkelord i rapporten som er på hele 41 sider.
either be a major winner or loser
Decent Chance of Success
The threshold for success seems low and very achievable.
found a sweet spot
competitors have been small developers with very limited budgets.
20 dollars in net revenue per copy of Conan Exiles sold. This is after VAT, Steam, royalties and is also adjusted for the discounts the game will sell at in certain periods.
[quote]We have a tactical buy recommendation on the Funcom share ahead of the Conan Exiles launch in January. During all previous
major game launches expectations driven rally materialized in the six months prior to the launch. We expect similar case this
time, especially since the starting point valuation of the Company seems low, both compared to previous launches and the peer
group.
However, we have no long-term recommendation for the Funcom share. Therefore, we are not issuing any official
recommendation nor target price. [/quote]
De har en taktisk kjøp før lansering anbefaling, men ingen langsiktig anbefaling av aksjen.
[quote]
base case NOK 2.60
target price[/quote]
base case er 2.60 kroner.
Mer om strategien de anbefaler her
[quote]Investment strategies to consider. Orion securities will not put a target
price on Funcom as we consider forecast of Conan Exiles game units sold
to be highly speculative, since it is very hard to determine what success
rate Conan Exiles will achieve. Funcom is very reliable on the new game
development. Therefore, we suggest two strategies for investors with
different risk tolerance levels.
Old expectations based on past failures
holding off the share price
Once the company is profitable, it would
attract attention on tax loss carried
forward of USD 137 million
Steamspy – website for online monitoring
of games development in the market
(ratings, feedback, average time played per
game, number of buyers etc…)
EQUITY RESEARCH
23 November 2016
Short term strategy: based on historical performance of Funcom it is
highly probable that the share price will experience an increase leading to
Conan Exiles release.
Long term strategy: if the game appears to be a success, not only from a
financial perspective, but from gaming community ratings as well,
Funcom’s share price could increase dramatically. Based on peer history,
once the Company releases a successful game, investors change their
expectations on the Company’s future development. That has a significant
positive effect on the Company’s share price. However, the risk involved
also increases dramatically. In the case of failure, Funcom’s share price
could fall close to zero. Therefore, we are not issuing any long term
strategy.[/quote]
Jeg er enig i mye av det som sies i analysen, jeg tror den største forskjellen er at jeg personlig tror de vil sitte igjen med mindre per solgte spill, og jeg synes og en lav EV/EBITDA multippel er riktig med tanke på at det er i et lanseringsår, og det ikke er gitt at neste spill blir en suksess selv om dette spillet skulle bli det.
Jeg er også enig i strategiene som diskuteres, jeg som er en mer langsiktig investor velger å se an tallene og heller slå til dersom det ser lovende ut og de viser at de faktisk kan selge mange spill.
Potensiell megatrigger i morgen og kursen er på stedet hvil. Når finansakrobatene våkner mandag morgen og ikke forstår oppgangen så vil det forsterke stigningen. Kan bli trangt inn døren på mandag.
Plis Funcom ikke f** dette til!*
Kjøpe den dagen funcom melder om suksess og muligens konvertering av lån? Eller når du ser salgstallene selv på steamcharts, antall servere i spillet eller når du ser at dette er et spill som garantert kommer til å slå til?
Det kommer an på market cap, jeg kan også vente til mellom lanseringene når alle ADHD tradere er ute og holder på å dø av kjedsomhet