Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

De som var med på emisjon hadde 200% oppgang på 1,65. :slight_smile:

3 Likes

Tenkte akkurat det samme.

@nofun kommer ihvertfall ikke med slike kommentarer uten at det faktisk stemmer.

3 Likes

Hvis man ser på hva Jebsen har betalt for bondene ( dollarkurs var vel ca 5.5 på den tiden ) så blir jo snittpris ikke så langt unna det emisjonen ble satt på.

Hvorfor tror du han konverterer da ?

2 Likes

Men hvorfor tror du de konverterer ? Hvis de ikke har planer om å selge og fremdeles er langsiktige er det vel like greit å vente til det nærmer seg forfall ?

3 Likes

Sikkert pga den ventede kursutviklingen. Og volumutviklingen.

Den letteste måten å gjøre det på er vel å la dem betale ned lånet så snart de begynner å tjene penger.

Da har de risiko,

Er vel også bedre for selskapet om Jebsen konverterer slik at de kan bruke et eventuelt overskudd til å bygge selskapet videre ?

5 Likes

Vel på grunn av dumpingemisjonen har de så sinnsykt lav konverteringskurs på obligasjonene. Det gjør det bedre for oss andre aksjonærer at de bare blir betalt ut, framfor massiv utvanning.

Betaler de ned gjelden (ikke all gjeld samtidig), slipper vi å ha dette konverteringsspøkelset i bakgrunnen til enhver tid.

En annen ting er alle kravene de har måttet gå med på, Jebsen har jo kontroll på hele selskapet.

Jebsen vil få mer tilbake for å konvertere gjelden til aksjer enn kontanter dersom det går såpass bra at de har nok penger til å betale ned gjelden, så det ser jeg på som helt usannsynlig.

2 Likes

Det satte litt press på aksjen da kompisen din solgte seg ned fra sin konto i Litauen etter å sluppet en haussete analyse som Funcom har betalt for å distribuere.

6 Likes

Nå var det vel ikke snakk om hva som var sannsynlig eller ikke, eller hva som var best for Jebsen. Men hva som var lettest for Funcom uten å “ødelegge for selskapets framtid”.

1 Like

Man måtte vel ha aksjer for å være med i emisjonen såvidt jeg husker så snittet til folk er uansett høyere enn 0.55? Eller tenker jeg på rep.emien?

Det gjaldt repemi

Måtte ikke ha noen aksjer, samtlige solgte med 100% eller mer. Var kun 50 mill som ble hentet i emnisjonen

ARK hadde 28 spillere 1. mai 2015 og 80000 1. juni 2015. Er ikke helt sikker på release date, men stigningen ser jevn ut fra release til toppen rundt 80k en måned etter. Om vi skal sammenligne CE med denne ved launch bør de ha rundt 50k spillere som peak etter 1mnd for at jeg skal være fornøyd og kalle spillet en suksess.

Dette er antall aktive spillere samtidig. http://steamcharts.com/app/346110#48h

Ark ble sluppet Release Date June 2, 2015.

1mai var det nok bare testere som spilte.

steamspy og steamdb er bedre kilder for antall aktive spillere. Da de viser tilnærmet sanntid. Aktive spillere er ikke så viktig, det er salgstall som gjelder.

1 Like

Jeg blir overrasket hvis ikke CE drar inn 300k salg første 3 mnd mtp spillbare til AoC på pc alene