Finnes noen investorer som er spillere. Men de fleste som spiller har særdeles små poster.
Enig Paddy, kan vanskelig se for meg dagens verdi på selskapet ved lanseringen.
Det er nok riktig som Evilfreud skriver rundt konverteringen av bonds her og at en større aktør solgte, dette bidro i stor grad til nedgangen vi har sett nylig da sannsynligvis enkelte tolket det som om Jebsen solgte.
Samt det faktum at aksjer normalt har noen “hvileskjær” inn i mellom og konsoliderer litt, sunt rent teknisk også at RSI er kommet ned en god del for det videre…
6 uker til lansering, Funcom går mot 2 og kanskje mer
Det blir jo en definisjonssak. Jeg mener, små poster til å påvirke kursen du tenker på kanskje? Men ikke små poster ifht. egen personlige økonomi? Jeg sitter ganske tungt lastet i Funcom mtp. økonomi og ledig kapital…
Hvorfor skulle upside være mere begrænset af at der er flere aktier. Aktierne er jo langt lavere prissat end tidligere, så man kan jo bare købe flere. Markedsværdien er stadig lav sammenlignet med tidligere store udgivelser.
Jeg tenker i det store bilde, altså små poster iforhold til kursen. Sitter man med mindre enn 500k aksjer så påvirker man kursen minimalt.
Enig. Mcap under 400 MNOK gir et enormt bra risk / reward etter min mening.
Det er greit at hvis det som kommer fremover nå er av høy kvalitet, respons er “bare” bra ala 90% fornøyde eller kanskje mer og mf intensiveres så blir det nok hardt å holde tilbake kursen hvis topp 20 sitter rolig i båten. Ville blitt dypt skuffet hvis feks Storebrand selger nå før launch. Dette har noe å si før EA.
Etter avgjør salg, og med 500k solgte ila 1 år på pc alene så blir det hyggelige tall på kvartalene og da vil Funcom reprises. Ved slikt salg på pc gir seg nesten selv at de automatisk bil doble eller mer ved konsoll release.
Nei, Storebrand har signalisert “gode” intensjoner tidligere, så det er jeg ikke redd.
Det verste er om Jebsen begynner å konvertere og selge mellom 31.12 og lanseringen.
Det tror jeg ikke han kan fordi han er i inside posisjon. Dvs jeg mener han er det. Flere profesjonelle aktører jeg har pratet med er også av samme oppfatning. Selv om han ikke er i innsideposisjon vil han sannsynligvis unngå å havne i søkelyset til Økokrim. Som nok følger Funcom litt tettere enn andre aksjer.
Ja, han er insider, men samtidig har han muligheter til å påbegynne konvertering/salg av aksjer etter 31.12 mot melding til markedet, og han sitter jo ikke med mer “inside” informasjon om spillet enn andre på det tidspunktet i og med at det ikke finnes tall før spillet er sluppet likevel.
Men med tanke på de skade virkninger dette kan få, så ville det være litt utrolig om dette ble gjennomført, selv om han formelt kan/mot børsmelding.
Nja, der er vi uenige. Han kan konvertere 31.12, men da får han så mye aksjer at han må by på selskapet. Selge kan han ikke gjøre fordi han er innsider. Tror ikke han kan selge før etter launch.
Han kan konvertere/selge umiddelbart og melde dette som inside salg etter børsslutt de aktuelle dagene salg eventuelt pågår.
Usikker på om Funcom har endret sine egne regler/retningslinjer rundt inside salg når det kun gjenstår en måned før lanseringen ?
Men ut fra en viss grad av forretnings etikk og sett i lys av tidligere Økokrim sak så er det vel et lite sannsynlig, men lovlig scenario dette.
Jebsens salg ble ikke meldt som “meldepliktig handel” før LMO lansering, mener dere at dette var feil, eller er det noe som har forandret seg?
Jebsen er jo i styret nå.
Han shortet gjorde han ikke og bare dekte inn shorten med de konverterte aksjene?
Begge deler(salg og konvertering) er meldepliktig for en primærinsider. Om en primærinnsider kjøper og selger like mange aksjer hver dag i markedet (for eksempel) skal det meldes.
Han har to personer i styret som jobber for ham, akkurat som under LMO tiden.
Blir det noe tuuuttuuuut snart ?
Ratioen begynne å se sterk ut
Folk pisser ut småposter hele tiden, like greit så blir vi kvitt de