Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Så ut som et godt tips, rt. 1.58 :slight_smile:

1 Like

Flyttet Qec traden min over i Funcom, sitter med litt mangen funcom lodd, sikkertlitt for mangen til at Fun går opp før eg har solgt😄

Nå er det ut å jobbe litt

2 Likes
3 Likes

Hvorfor skulle video denne fredagen ha noen større effekt da siste video via IGN og ditto børsmelding ikke hadde det ?

Ikke pesimistisk til at kursen ikke skal stige en del frem mot lansering her (til det er market cap fortsatt sørgelig lav til Funcom å være like forut for en lansering her).

1 Like

Jo nærmere vi kommer launch, jo flere vil ta posisjon for dette. Potensialet vil bli tydelig jo mer vi får se av spillet. Så enkelt er det. Frem til launch vil aksjen også gå teknisk ser det ut til. Nå ser den ut til å ha bunnet ut igjen og vil derfor da sannsynligvis klatre videre denne uken og neste.

1 Like

Enig. Høyere bunn enn sist nå og fallet stoppet teknisk perfekt på 1.43 intradag. Tror vi snart vinker farvel til 1.50-tallet for godt. Kan bli et heftig rally på mandag hvis de presterer bedre på fredagens stream enn sist!

Den forrige presentasjonen var litt svak, så vi kan stå ovenfor en dobbeleffekt hvis denne fredagen viser potensialet i spillet.
På disse to ukene siden sist, bør spillet se mer ferdig ut og roe nervene til markedet, noe jeg tror styrer kursen nå.
Fei all tvil til side, dominer markedet!

Det folk glemmer er at fredagsvideoene er myntet på spillere, ikke investorer, det går en rød tråd igjennom dem og første film handlet om starten og basic stuff.

Jeg tror ikke videoen på fredag vil ha noe spesiell effekt den heller siden den også er myntet på spillere. Og uansettt er målet å selge etter launch er det ingenting å bry seg om hva kursen er nå. Skal du selge på hypen før launch er du nok for sent ute allerede.

6 Likes

Man skal ikke undervurdere hvitsnipp investorene, de samler vel tilgjengelig informasjon de og :slight_smile:

Se på topp20, de fleste av dem er i posisjon allerede :wink:

Så du mener kursen ikke vil gå høyere enn 1,80 i januar? Du skrev noe om det på chatten husker jeg.

1 Like

Etter alle salgene den siste uken er det en av teoriene jeg jobber mot. Utfordringen er jo at “alle” skal ut før launch. Hadde vært fint å vært over 2kr før launch men nå er jeg ikke sikker lenger. Samtidig har jeg også endret strategi selv fra å selge 100% før launch til å sitte med alt over launch da jeg har sterk tro på produktet ( dette er også noe som er diskutert på chatten).

8 Likes

Da har jeg misforstått litt.
Jeg trodde første trailer(fantastisk!) tok kursen fra 1,35 til 1,85.
Deretter har jeg tolket det som gevinstsikring, høy RSI og den litt uheldige streamen som tok kursen ned igjen til 1,43 intradag.

Var en top20 aktør som tømte ut aksjer, ganske mange aksjer faktisk. Det var det som satte fart på kursen nedover. Så kom meldingen om at Bonds ble konvertert og mange tolket dette til at Jebsen konverterte noe som ikke var tilfellet.

Filmene påvirker desverre litt lite.

2 Likes

Når de neste devstreams og videoer vises vil det være naturlig å tro at Funcom får større oppmerksomhet og at nye aktører kommer inn i ordrebildet. Og kursen har tidligere gått mye i januar. Jeg blir veldig overrasket hvis dine antakelser slår til Evilfreud. Siste video fra Funcom var veldig bra, jeg tror det kommer mer. Med gode salgstall og release på Xbox på våren kan det være lurt å sitte ja.

1 Like

Vi får se, hva som skjer. Jeg tror ikke vi får noen gigantisk opptur før salgstallene foreligger. Fordi aksjen først må tømme seg for alle som skulle bli rike på hypen.

2 Likes

No offence… Men det fryder meg litt at denne kjappe penger ut før launch strategien ikke ser ut til å fungere så bra denne gangen. Mer “rettferdig” at de/vi som faktisk tror på selskapet og har vært og tenker være mer langsiktig skal få gevinsten. Også bedre for Funcom.

:wink:

6 Likes

Der kommer til å bli ett rotterace i januar, som Mk1 har påpekt. Da skal støtet for alvor settes inn. Det kommer flere triggere enn CE fremover også, iallefall de neste 3 mnd

1 Like

Vi får se hvor mange dette er snakk om. De fleste forstod nok at oppsiden kunne være begrenset denne gangen pga. lav emisjons-kurs og mange flere aksjer enn før. Men jeg håper fremdeles på et skikkelig funcom-rally når det nærmer seg EA. Evig optimist :slight_smile:

Husk release TSW. To rallyer. Det ene var avtalen med EA, det andre kom da PCGamer artikkel kom.

1 Like

For investorer kan ikke være spillere eller omvendt? :wink:

Dessuten. Vi er opptatt av spillet for hvis spillerne liker det, tjener vi penger. Ser ikke helt hvordan de skal tilfredstille en gruppe uten også å tilfredstille den andre?