Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tror ikke du skal forvente noe spesielt fra AO på steam :slight_smile:

6 Likes

Hadde helt glemt at Anarchy Online også kommer på Steam nå, men jeg vil tro at dette har potensiale på linje med andre gamle spill som slippes til Steam. Jeg vil tippe 400k etter 6-9mnd. Er vel ingame shop de tjener på uansett? Det å slippe et spill på Steam er uansett den beste måten å få promotert et spill på.

De har abonnement og tror faktisk det er dyrere med abonnement i AO enn i AOC/TSW.

1 Like

Beklager IHHELG det viste jeg ikke.

Skuffa over Funcom idag, hver gang den ser ut til å bulle, så blir det bearish overtak.
Må da snart få fyr på raketten !

1 Like

To trinn opp og ett tilbake fra nå av

2 Likes

Det må noen børsmeldinger til, og det er ikke sikkert kommer før nyåret, men forrige trailer ble vel meldt. For nå handler det om å får flere bekreftelser på at ting er smooth og på plass, første ut er fredag. Den mest spennende for min del mtp bygging.

Blir spennende i morgen med “Build” stream i morgen, men neste stream etter det “Dominate” vil nok være den beste for da høres det ut som det blir mye combat.

2 Likes

du mener vel fredag?

2 Likes

Jepps :slight_smile:

– Ingen ville snakke med oss
Funcom-sjef Rui Casais (35) overtok et selskap i en farlig økonomisk situasjon våren 2015. – Da vi vedtok forelegget fra Økokrim, lysnet det, sier Casais.

Bra artikkel om rui fra rettsaken, tror sånt påvirker kursen positivt :smiley:

2 Likes

Jeg har ikke troen på at en slik artikkel vil ha store innvirkninger på kursen. Det kommer frem både positive og negative sider i denne saken og fremtiden for Funcom. Ingenting som sier at kursen bør være 2 kr i denne artikkelen :wink:

1 Like

Liker hvordan aksjene til de som selger nå blir spredd på mange forskjellige hender. Bedre det enn å leke stolleken helt til i morgen :slight_smile:

2 Likes

Forutenom Apptix (som jeg ikke kjenner til) - er Funcom det “billigste” selskapet i IT sektoren på OSE, basert på mcap (under 400 mnok).

1 Like

Mcap til Funcom er litt misvisende forresten med tanke på gjelda som kan konverteres til aksjer. Men selv etter de er inkludert er mcap lav, det bare endrer forventningene

1 Like

Kommer litt ann på hvordan du regner, konverteres det forsvinner jo gjeld. Men beste er å regne inn alle bondsa når man regner Mcap selv om de ikke er konvertert.

ja og det er vel 321 mill aksjer da? mot 249 mill i dag.

Så 29% flere aksjer, greit å huske så slipper man å regne om hele tiden.

Kurs * 1.29 = reell markedsverdi, fully dilluted.

Så om MCap nå er 400 000 000 så er fully dilluted ved lik kurs = 515 662 650

3 Likes

Husk at gjeld forsvinner også, så det skal være et nullsumspill sånn egentlig.

1 Like

Hvordan vil markedet reagere hvis alt konverteres?

Han må vel selge for å konvertere? Det er vel ikke positivt mens det pågår, men så lettelse å ikke ha dette overhenget etterpå.