Konverteringskursen er vel på rundt krona, så da må kursen være der nede også.
Vil Jebsen være interessert i dette? Må vel være en lønnsom affære å konvertere hvis funcom skulle begynne å tjene bra med penger? For Funcoms del må det vel da være best å cashe ut? Hvordan er reglene her, frister som Funcom må overholde ellers kan de konvertere?
Mk1 har hatt flere innlegg rundt dette tidlgiere, anbefaler å bla litt oppover å lese. slik at ikke ting gjentas.
Har lest det. Hvis Funcom vant i lotto i dag, kunne de betalt ned gjeld og antall aksjer som kunne konverteres “bli borte”?
Nei, vilkårene for bonds er ikke slik. Sikkert noen som kan forklare det i detalj.
Eneste “skjær i sjøen” her for aksjekursens utvikling oppover frem mot lanseringen er slik jeg ser det at Jebsen begynner å konvertere/selge aksjer før lansering. Det ville sende et særdeles dårlig signal til markedet i tillegg til utvannings effekten her.
Kan ikke tenke meg at denne vil “torpedere” aksjen på dette viset, men noen garanti har en aldri, kan i teorien begynne med slik konvertering etter 1.1.
Og for ordens skyld jeg sitter lastet og har ikke tenkt å selge så lenge det fortsatt ser pent ut fremover.
Noen som har noen tanker rundt dette ? Kfr. f.eks pre-Lego release og Jebsen.
De beste er vel at Funcom går så bra at Jebsen velger å konvertere og at Funcom fokuserer på å lage flere gode spill ?
Jo selvfølgelig, men all konverertering hvor aksjekursen er godt over konverteringskursen vil jo gi Jebsen betydelig mer penger enn om Funcom infrir lån+renter. Og dette kan jo påbegynnes allerede fra 1.1. av, selv om jeg velger å tro at det ikke vil konverteres noe før etter tidlig lanseringen av CE da det vil ha en formodentlig destruktiv utvikling på aksjekursen.
Ekstremt spent på i morgen altså. Håper det går bedre enn sist : ) (krysser fingrene)
Da må Funcom komme med melding om kurs skal kunne påvirkes (som jeg satser på at de gjør også).
Annet enn oss her på forumet så er det vel ikke mange investorer ellers som får med seg at de lanserer en ny video. Melding vil også øke oppmerksomheten.
Video ellers regner jeg med er god som vanlig fra Funcom (med få unntak, første CE video var ikke bra nok, men den siste var svært bra).
Kom da vitterlig en melding nå nylig ? - og kursen er OPP!
Endelig, men var mld så bra egentlig ?
Tja, bekrefter vel egentlig bare at de har planer om å markedsføre CE.
J… tradere som ødelegger all oppgang med den øretrillingen sin. Blir gal!
Er tradere som lager oppgangen
Vi vil jo falle av raketten om vi velger å følge den på det viset
Det vil jo gi ytterligere dybde til spillet da det knyttes sterke opp mot Conan-universet. Spennende måte å drive markedsføring på som garantert kommer til å appellere til mange Conan fans
Bra nok til at vi kan forbi 1,80 ?
Hvorfor går aksjen så mye opp grunnet en slik dvass melding?