Fortsett hypen så jeg kan selge høyere over nyttår
Hva tenker dere om at neste spill er “innovative”, og at de skal utforske eSports, VR eller AR?
Beerpong made by Funcom!
Vi får se Funcom har aldri vært så veldig gode på å lage “kule” spill for 14-åringer, men kule spill for spesielt interesserte er de gode på. For å slå ann med en eSport må man være blant de 3-4 største spillene i verden, så tror ikke det skjer, men det motsatte gjelder for VR hvor alt med noe kvalitet og gameplay i det hele tatt er verdt å lage fordi kundene har gjort en stor investering i VR headsett, men markedet har utrolig lav standard på spillene hittil.
Fortsett baissingen så jeg kan kjøpe billigere i mars
CE kommer til å koste mellom 29-49 dollar utifra det Funcom svarte på en kommentar på Youtube, men de sa også at det ikke var helt sikkert enda. Jeg ville brukt 200-300kr til å regne med inntektene/produkt.
Hehe jeg holder meg 50% inne, så blir begge deler god stemning for min del ^^
Noen som vet om Bagger er blandet topp 20 aksjonerer for øyeblikket ?
Esports er min drøm for Funcom. Det sigler jeg etter. Men konkurransesitusjonen tilsier at det er vanskelig kanskje.
Vil si at risikoen er 30% ned 200% opp på 6mnd sikt. Ved realistiske worst/best case(Ikke ved uforventede hendelser som at et fly crasher i Funcom studio eller at Starbreeze kjøper 25% av Funcom). Det vil jeg ikke kalle stor risiko, men kan hende du har andre tall for potensialet ned og opp?
baggern er nok garantert med.tviler sterkt på han klarer å holde seg unna.skjuler seg nok bak en zerokonto (som meg). nordnetlivsforsikring har 7 til 8 mill aksjer i funcom f.eks.
Esports er så og si bare å glemme. For å ta del i Esports må man være blant de 5 mest spilte spillene i verden sånn det er i dag, og selv da krever det store investeringer. I første omgang kan vi håpe på gode seertall på Twitch/Youtube, det fører videre til potensiale for å få investorer til Esport-arrangementer. I Norge er det ikke etablert en lønnsom arena for Esport, så det må i såfall skje gjennom arrangører i USA/Tyskland/England/Sverige. Tilbudet av Esport er alt for stort og etterspørselen går utelukkende til de største spillene, med små unntak i USA.
Jeg synes det er et greit valg så lenge de ikke er avhengig av at spillet skal selge mye
Er ikke dette et av de spillene som koster 6-8 millioner dollar å lage?
Det stemmer.
Tror dere Funcom avventer litt med de andre prosjektene til de ser hvordan det går med Conan Exiles? Har hørt lite om det andre de driver med fra dem.
Nei det tror jeg ikke. I Oslo jobber de med CE og i Durham jobber de med stor update til TSW ( + ting til AO og AOC )
Aha Kk, det er fint å vite.
Hakon: Når kommer dere opp av sumpen og hva tror du kursen skal opp i og når? Du har vel en klar formening om det siden du har satset en del kronasje i funcom.