Ja, og listene er tatt ut mandager. I perioden har NEO solgt 8,7millioner aksjer og ASC i overkant av 3 millioner.
Ingen har heller kjøpt så mange aksjer som nr 4 på listen (SEB) har. Ingen er i nærheten engang. Derfor tenker jeg utlån.
Ja, og listene er tatt ut mandager. I perioden har NEO solgt 8,7millioner aksjer og ASC i overkant av 3 millioner.
Ingen har heller kjøpt så mange aksjer som nr 4 på listen (SEB) har. Ingen er i nærheten engang. Derfor tenker jeg utlån.
Da mener du at f.eks Overwatch er kopi av team fortress da og eller?
Selvfølgelig, og alle PvP-spill er en kopi av PONG. 
Nei, hvorfor skulle det være en kopi av Team Fortress? Hvis ikke du ser likheten mellom ARK/RUST og Conan Exiles så vet jeg ikke hvordan jeg kan forklare det heller. Du kan jo se litt på Youtube hvis ikke du spiller selv.
Gratulerer til alle langsiktige investorer, det var nok en god nyhet i det lange bilde, og utsette spillet dersom Funcom mener dei klare å lansere et bedre spill i januar enn i september, og det er jo ikke så mangen månene det står på i utsettelsen.
Men eg velger jo å se litt negativt på dette, er jo ingen hemmelighet at eg ønsker meg aksjer litt lavere pris, så dere får ta det for det er.
Først sette spørsmål til evnen i ledelsen som for bare to uker siden skulle lansere spill i september, og som også klarer å lage lit god stemning og forventning til første videoen fra spillet, noe som tilfeldigvis skjer i en tid hvor en emisjon er pågående, og når resultatet av filmen kom, så bærer det preg av en " hastverk film ", eller bestlingsfilm om man vil.
Hvorffor kunne ikke Funcom selv se at dette ikke holdt mål ?
Eg synst det er bra at Funcom tar til seg kritik fra fans, for så å jobbe videre med spillet og da ta en utsettelse nå, hvorffor visste ikke / eller hvorffor klarte ikke Funcom selv å se at dette kanskje ikke heldt holder mål ?
CE skulle genere positiv cash flow i 2016, hvordan skal 2016 bli nå ?
Eg blir glad på deres vegne om kursen går opp, noe som self kan skje allerede imåren, og det kan godt tenkes at eg kjøper for trading, men om ikke kursen raser nedover nå, så må eg ærlig innrømme at eg sliter med å klare og forstå, og da mener eg ikke at den må ned i morgen, men at det vil vil ligge ann til en tøff tid utover sommeren.
Men, det var jo imponerende hvor bra markedet svelget unna idag, selv om eg tror nok at det var noen inne og " bremset" fallet.
En ting er sikkert, med Funcom er det spenning hver dag !
Hvor mange er online i spillet nå?
Det er nødvendig å skaffe noen tilgang tidligere enn EA slik at CE kan bygge opp en liten hardcore kjerne som bidrar i community’et fra første stund. Jeg vil anta det vil bli flere som vil få tilgang til spillet fra august/september av. Så gradvis øke på med flere frem mot EA lansering.
Noe annet jeg har tenkt på en stund nå er at Funcom gjør noe riktig i å ikke hype spillet selv. De skal markedsføre spillet frem mot lansering, men det smarte er å ikke selv skyve forventningene oppover. La community’et gjøre det for dem. Så kan de heller sørge for å bruke nok på streamere/journalister som skal flys frem til Oslo og tilbake samt reklame. Det er slik med EA at er spillet bra nok så vil communityet løfte frem spillet og sørge for at andre spillere får med seg dette om spillet er bra nok. For en gangs skyld vil jeg ikke ha noe massiv hype av spillet. Jeg vil ha et bra spill. Det hjelper utsettelsen med. Men ikke bare fordi jeg er gamer. Jeg tror det øker muligheten for suksess om de lar community’et vokse litt mer før EA lansering.
Det er også større sjanse for Funcom å få positiv omtale senere om de lar pressen få inntrykk av at de lager et lite billigspill nå som heller kan overfri forventningene når spillet lanseres enn det motsatte.
Jeg vil se at Funcom faktisk leverer på det de sier de skal være best på. Gjør de det så er det nok i mine øyne. Selv om spillet skulle være litt for lite, ha litt for dårlig grafikk, eller en kan bygge for få etasjer.
Finansavisen torsdag :
Funcom utsetter «Conan Exiles»
Funcom har besluttet å åpne for tidlig tilgang til det nye spillet «Conan Exiles» først i januar neste år, melder selskapet.
Basert på en evaluering av spillet og tilbakemeldinger og forventninger fra spillets potensielle målgruppe mener Funcom at ytterligere utviklingstid vil gi et bedre produkt med høyere kvalitet og større salgspotensial.
Selskapet poengterer imidlertid at utviklingsteamet er i rute til å levere det de er satt til å levere 13. september i år. De opplyser også at selskapets nylig styrkede finansielle situasjon tillater ytterligere utvikling av «Conan Exiles». FA
Hvor mange aksjer skal bytte hender i morgen? 
0 stemmegivere
Our observations of Early Access are that it tends to run in two directions,” the creative director noted. “In one case, the games are buggy, unstable and unfinished. In another case, the games are stable, well featured and the community and development team work together to map out the future of the project towards a successful launch. Our aim is to deliver a game that is firmly in the second situation and creates a quintessential Conan experience.”
Read more at http://www.inquisitr.com/3232115/conan-exiles-early-access-release-delayed-to-make-it-well-featured/#dYbLRESMfQh0u3j7.99
Our Thoughts:
A five-month difference is a rough wait for the community, as we would all like to get into the game and try it out as soon as possible. However it’s understandable that the team behind Conan Exiles would not want to release the game even as early access until it is not polished enough as ready for this step. Expectations already are high for Conan Exiles so the pressure for a good delivery on early access is just as high. We hope there will be no further delays and that we can indeed jump into the universe of Conan once again at the beginning of next year.
Jeg tror dessverre emisjonskameratene har hatt litt for mye å gjøre med hvordan ting har blitt gjort i Funcom, noe som holder dem veldig tilbake. De hadde vært mye bedre tjent med å kjøre en emisjon på det åpne markedet - noe som burde være bevist til nå.
Men 9/6 velger de altså å gå ut med melding om lansering av CE - på early access i september.
9 arbeidsdager senere gir de beskjed om at spillet er forsinket. Ehmmm…
Ja…ehmmmm…wtf? Så alt er basert på videoen?
Ok dårlige tilbakemeldinger på video…greit nok. Men WTF? Kanskje Funcom bør få ut flest mulig av disse emisjonsdeltakerne og heller stole på de som har gitt firmaet sjansen til å overleve - småaksjonærene?
Og ikke ta det feil opp, jeg har troa på Funcom - men jeg føler det er for mye finansgreier der og jeg skjønner rett og slett ikke at…de kommer unna med det!
@olesch og @rcasais
Jeg, en liten småaksjonær, vil ha tidlig tilgang til spillet. Lover å bidra med bugrapporter og mange innspill / forslag. Dere kan sende meg en invite på vidaroo@gmail.com.
Håper dette blir det spillet jeg har ventet på fra dere helt siden AoC.

Bildene postet i dag ser unektelig fine ut, noe annet enn gameplay videoen , det sagt, spillbarhet, innhold og “flyt” et viktigere.de får nå tid, og emisnakket og behovet der tror jeg ikke på, det vil vi iallefall få en heads up på kvartalsrapport q4 blir det vel?
Har gamet hele livet og har god oversikt over de fleste spill
men poenget var at du skrev “Derfor bekymrer det meg at Funcoms hovedfokus ligger på å lage en kopi av survivalspill som allerede eksisterer.”
Og det er jo det samme som å si at alle spill er kopier av noe som ligner på noe eksisterende, er bekymringsfult. 99% av all musikk og spill er “brukt opp”, men de som kommer igjennom klarer å skille seg ut fra de andre selv om de i bunn og grunn starter med det samme utgangspunktet.
" http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.inquisitr.com%2F3187324%2Fconan-exiles-early-access-dated-devs-talk-religion-purges-combat-and-more%2F&h=rAQGdLZ5YAQHV0o9W6EMX_E1yZantZMLL7Jwc3MPC4tScgA " Oppsummering av hvorfor spillet ikke kommer til å være som de andre survival spillene.
Det er forøvring veldig mye interessant info om spillet her, som de fleste sikkert ikke er klar over er med. Verdt å lese =)
Crazning, ikke bry deg om alt starbreeze skriver, han elsker å hate Funcom

Selv om jeg har nevnte lenge at jeg ser utsettelse som sansynlig ble jeg faktisk overrasket over at det kom en nå. Funcom har vært så sinsykt standhaftige på at de ikke skal utsette at dette bare lukter dårlig. Men passer fint for emmisjons gjengen som fikk dumpet ut mellom 25-50% av totalt tegnet volum. Her fjernes fingern fra kjøpsknappen for en god stund iallefall.
Utsettelsen er som forventet fra min side. Trodde på november, men så ble det januar.
Caset er likevel som før.
Funcom er finansiert greit for å kunne lansere Conan Exiles og vil også ha inntekter fra eksisterende portefølje i 2016.
Utviklingsmessig er det bedre å utsette enn å haste produsere et dårlig produkt. Vi vet jo at Funcom kan produsere gode spill (LEGO spillet et mulig unntak).
Det en imidlertid kan stille spørsmål ved er.
I nesten et halvt år planla de lansering på sommeren og så sensommeren av CE tidlig aksess.
De har således hatt meget god tid å evaluere dette frem til meldingen nylig hvor de bekreftet lanseringen den 13.9. Hva var det i løpet av 9 dager som gjorde at dette ikke var mulig lengre ? (annet enn at mange av emisjons deltakerne gikk ut av papiret).
Som jeg også fremhevet i diskusjon med Holmes tidligere i forrige Funcom Småprat tråd så var nok dette et bestillingsverk presset frem i diskusjonene. Kan jo også kalles markedsmanipulasjon om det ikke dukket opp nye tungtveiende årsaker i løpet av de ni dagene mellom første melding og kontramelding ?
En video som ikke ble mottatt som forventet ?
Når det er sagt så er det bakt inn mye negativitet i aksjen nå, stort sett grunnet selskapets egne disposisjoner og måten emisjon ble utført på.
Men i en periode frem mot lansering så tror jeg vi vil få mange positive kurstriggere og jeg tror Funcom vil levere et bra produkt. Også positivt at fond som før finansiering var på plass skygget aksjen nå kjøper seg inn.
Bedre med mer langsiktige aksjonærer enn de ultra kortsiktige emisjonsdeltakerne (om en ser bort fra tradere da).
Satse på at de kjører en mindre lukket beta og gradvis øke antall testere fra september så tror jeg vi alle skal være fornøyde. Å snu dårlig kritikk fra ea kan være vanskelig
Enig med du, det som blir viktig er hvor mye cash de bruker fremover, og der får vi vel ingen ordentlig indikasjon før rapport før jul, er det november? Kanskje de trenger mer cash, kanskje ikke?