Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Så PAS er største kjøper på 1,18-1,25 for så og være største selger på 1 kr!? Da vil jeg si de stiller i en annen kategori enn proff !? Eller!?

1 Like

Det var ikke det som ble gjort her heller. Det ble diskutert dette med å gi ut spill innenfor en etablert SJANGER/KONSEPT eller ikke. Hold deg til tema i stedet for billige retoriske poenger på siden av budskapet… Men jeg lo litt av den første :wink:

2 Likes

Men Blizzard er et sånt selskap som leverer bunnsolid kvalitet nesten uansett hva de foretar seg. De kan fint kopiere andre konsepter så lenge de leverer et produkt som er BEDRE enn konkurrentene. Men noe sånt har Funcom aldri noensinne gjort

Forøvrig kunne Funcom fint laget et VR spill, dersom det var ment for arcades. Av typen “companion VR experiences” til kommende storfilmer f.eks. Når det omsider kommer en ny Conanfilm ville det vært veldig kult om man kunne gått rett inn i Conans verden i VR i rommet ved siden av kinosalen, for en ekstra hundrelapp. Det er dette IMAX driver med. Så Funcom kunne fint blitt med på dette, og hadde nok tjent på det også. Men i kjent Funcom-stil så venter de til markedet er nesten helt mettet før de kommer med noe som ikke helt kan måle seg med de andre. Og sånn gjentar historien seg, noe den har gjort siden Age of Conan.

Nå er jo survival sjangeren ganske ny fremdeles da selv om det finnes et par early acccess spill som allerede har publisert. Videre så har jo Funcom nettopp sagt at de skal gjøre enkelte ting bedre enn konkurrentene. Siden jeg har prøvd 3-4 slike spill så vet jeg at nivået ikke er avskrekkende på flere områder som combat, bygging, varierende verden, god pvp, mmolignende chat/guild/frendslist systemer osv. Når Funcom nå utsetter ble jeg mye mer positiv. Det var dette jeg håpte på. Må stikke på visning. Vi snakkkes!

5 Likes

Antall aksjer omsatt i dag er på andreplass når det gjelder 2016…
Bare slått av 27 824 514 den 3 juni…

2 Likes

Shorting…må uansett dekkes inn. Vær tålmodig.

1 Like

Er det ikke bare emisjonsdeltakere som selger?

3 Likes

Aksjonærlisten tyder på at det shortes.

2 Likes

Hvordan ser du det?

ABG hadde 16 millioner aksjer, og i løpet av 1 uke er de ute av listen. Kan ikke forklares med salg.

Edit:
For de som ikke har tilgang til listene så finnes de på insiderforumet.

Dersom noen har en annen forklaring på dette fenomenet, si fra. :slight_smile:

2 Likes

Hvem skulle de ha lånt 16 millioner aksjer av?

Tenker det er de som låner ut aksjer. Ikke de som låner aksjer.

1 Like

Ikke utenkelig at det shortes men kan også tenkes at de aksjene er flyttet og solgt via andre meglere.

1 Like

Men det var ikke solgt så mange aksjer i perioden. Husk at mange andre hadde redusert beholdning på listen.Men du kan ha rett, de har jo mange utspekulerte triks. Time will show.

Litt merkelig at så mye selges fra NEO i tilfelle.

Hvis noen eventuelt har satt en stor short så må de uansett være veldig fornøyd med dagens melding :slight_smile:

1 Like

Det er rart med det, men spillet i funcom-aksjen er nesten like interessant som selve spillene de gir ut. Skulle svært gjerne en gang fått vite sannheten om alle disse triksene vi mistenker blir brukt i aksjen av store aktører. Man kan alltids spekulere litt og ofte tror jeg vi er nærme sannheten selv om vi kanskje ikke skjønner alt. Aksjonærlister er et must i funcom. Jeg tror ikke rettssaken etter sommeren vil kaste noe særlig lys over dette, men man kan jo alltids håpe.

7 Likes

Enig, den aksjen jeg følger mest med på selv om jeg hverken trader, eier eller har planer om å kjøpe aksjen i nærmeste fremtid

2 Likes

Uansett hva det er de driver med nå, synes jeg det var positivt at de utsatte release. Det er viktig at det de slipper på Early Access er fullt ut spillbart.

3 Likes

Kjip meldig å få i fleisen sammen dag som skattepengene renner inn(ut) av konto :zipper_mouth:
Med det sakt, så er jeg spent på å se kursutviklingen videre inn mot helgen, samt hva sluttkurs vi ser neste torsdag!

Ser for meg at flest mulig vil inn ila torsdag for å selge seg ut fortest mulig fredag, vil tro vi skal opp til torsdag, med en sur siste helg i Juni i vente :slight_smile:

1 Like

Har du tenkt på 3 dagers etterskudd her?