Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Skulle tro dette uttrykket var oppbrukt nå ettersom de med negativt syn har hatt mye riktig det siste halve året.

2 Likes

Når Lego var i utvikling hadde de jo nok penger til å utvikle Lego ferdig også. Men lLego floppet jo, på samme måte som de hadde nok penger før AOC launch og før TSW launch. Samme som med Pet vs Monsters

Men alle disse titlene floppet jo i den forstand at de kostet langt mer å utvikle enn de dro inn. Så mange vil nok stille seg spørsmålet, Vil CE floppe eller ikke. Det er faktisk en dempende faktor for kursen.

1 Like

Kult, viste ikke om den siden, da stemmer det sikkert :wink:

Det uttrykket der er like relevant hver gang man mener noe er det dummeste man har hørt uavhengig av hvor mye dumt man har hørt før! :slight_smile:

Det er jeg enig i, men forutstningene før hvert spill er ikke de samme, selv om markedet tror på de i forkant, basert på om man har aksjer eller ikke.

Edit: man leter jo etter positive aspekter og negaive aspekter rundt sin investering og grunnen til at jeg har Funcom aksjer nå er at jeg har troen på Funcoms måte å drive på, selv rompekjøringen tatt med i betraktningen. De hadde meget lav cashburn, de har bra med cash, de har en tittel de kan og som de hadde godt salg på første gang, de har masse innhold som gjør denne utviklingene langt mindre kostbar slik at selger de som nr 1 er de jo reddet og vel så det. Mye taler for Funcom og CE, historien taler i mot. Men mye er endret som tidligere nevnt

Tingen er, mange spør seg jo hvorfor kursen og mcap ikke er høyere. Men når man prøver å gi en forklaring så er det tydeligvis det dummeste man har hørt.

Om du mener at sjangsen for at selskapet lykkes er stor, og velger å investerer med det som utgangspunkt så er det bra for deg. Om noen velger å ikke investere fordi de tror utgangspunktet ikke er der, så er jo det også helt greit.

Om de lykkes vil jo oppesiden for deg og de andre som er inne bare bli større :wink:

Lykkes funcom med CE vil jo aksjen stige uansett, men om man kun er ute etter en kortsiktig trade skjønner jeg jo at man vil ha minst mulig bais og mest mulig hype.

4 Likes

Det er for tidlig med hype og baissingen klarer Funcom fint stå for selv! Jeg responderer på enkeltinnlegg jeg mener er tull, selv om jeg mener mye av det du skriver er rimelig å mene! Vi er uenige i noe, jeg har aksjer - ikke du :wink:

Nyheter som inneholder "spillspråk"
Age of Conan Versjon 5.0 lanseres i dag kl 13, med nytt system for medlemskap som åpner Khitai for alle spillere som har kjøpt expansion siden 2010, så Age Of Conan blir B2P med en premium mulighet slik som TSW er bygd opp, pluss litt nytt content er sannsynligvis kanskje ferdig samtidig hvis det er ferdig testet på test server. Dragonspine selges nå separat fremover for nye spillere, så det blir også B2P, på like linje med Khitai og Turan. (Kun Turan har vært B2P til nå)

Så spiller blir sannsynligvis mer befolket fremover, men ukjent hvordan inntekten påvirkes enda. De gjorde justeringer i Item shop for et par uker siden som skapte litt storm blant brukere siden nye ting ble lagt til som kunne kjøpes, andre ting ble fjernet, men generelt så økte de aller fleste prisene i FC points, som er Funcoms valuta for ingame items i spillene deres.

Står litt på forumet deres, men kommer nok en skikkelig nyhet i løpet av dagen på www.ageofconan.com.

5 Likes

Jeg prøver å la være å skrive for mye tull, og om jeg har aksjer vet du vel strengt tatt ikke :wink:

Er noen dager siden jeg sist sa jeg ikke hadde aksjer, mye kan skje på kort tid!

1 Like

sant :slight_smile:
Tull for meg kan være gull for deg - fint å kunne diskutere.
Beklager om jeg blir noe oppildet og primitiv i ordleggingen, gjøres jo litt for å dra igang også :slight_smile:

2 Likes

Synes egentlig tonen vi har er fin, og av og til trenger baisingen min å jekkes ned også!.

Men for å være litt konstruktiv igjen. Nå investerer jeg ganske mye i spill aksjer, rett og slett fordi det er muligheter for gode trader. Både Funcom og Starbreeze har vært morsomme aksjer. Men når jeg investerer i selskaper som er avhengige av et spill som nå Funcom er så bruker jeg mye tid på å se hva de slipper av info og hva de ikke slipper. For å ta traileren som eksempel. Og her kan du gjøre samme øvelse selv.

Lag en liste med alle features du ønsker fra et bra survival spill. Legg med combat, animasjoner, grafikk osv.

Så ser du filmen først 1 gang, og merker av alle featurene du ser i filmen. Så ser du filmen en gang til hvor du rangerer featurene du ser.

For å ta et eksempel

De har et bygge system, det følger til en viss grad måten rust gjør ting på som funker.

De har animasjon, men de er drit, sansynligvis bare en placeholder.

Da får du et inntrykk av hvor langt de er kommet og hvor langt de har igjen. Så må du evt legge til plusser og minuser.

Det er iallefall sånn jeg gjør, og jeg treffer i ny og ne. Så får andre gjøre sine vurderinger :wink:

1 Like

Jeg spiller ikke, men synes det er interessant å følge tråden.

Det som
Jeg setter pris på er at forumdeltakerne er så disiplinerte at vi moderer oss selv.
Flott. Gjør livet til pdx mye enklere :grinning:

1 Like

Ja den var simpel men det står pre-alpha i tittelen, se på ark, rust, deres pre alpha saug balle viss det er rette ordet!
funcom var i sin intensjon om og vise det som var klart til da, jeg skreiv inn ett par spm til de , angående “walk in sand/snow”?? “building limitations vs capacity public and private server” og “blood scene”

det sto da at “de svarer innen en time” det gikk to dager før jeg fikk svar etter og har purret opptil flere ganger. da takket de for tilbakemelding og de jobbet med og ta over seg alle tilbakemeldingene! går da ut i fra xxx tusen i samme sjanger som mine spm. Det ble endret at de “svarer i løpet av en dag” etter det!?
derav tenker jeg at de har blitt misforstått i markedet og at de innsåg at selv om det var en EA så ville markedet se på tidligere spill og grafikk der og eventuelt slakte EA med engang det kom ut i september!
TSW og AOC grafikken var jo hakket hvassere enn hva CE viste til men ser du de andre spillene i samme sjanger er det ikke halsbrekkende der heller!

Enig i at det er pre alpha, og heldigvis er det andre store titler som også ser dass ut i pre alpha. Sjekk ut E3 traileren til Dawn of War III, den ser skikkelig fæl ut.

Men så har du BF1 som slipper Pre alpha footage som ruler gata. Men jeg er generelt enig i det du sier, jeg skjønner bare ikke hvorfor de slapp den traileren når de heller burde utsatt umiddelbart og ventet.

2 Likes

Liten avsporing, etter å ha synset litt på siden MK1 linket til så hadde ikke Erling ellingsen funcom aksjer 31.12.2015, har ikke rukket å sjekket hele selskapet ( og det finnes sikkert noen her inne som sitter på nyere komplett liste). Men er bra å se at ikke er personlig vinning som driver hypen denne gang.

Ja enig der med at de kunne utsatt men jeg tenker at de har fått mange henvendelser om at nå må det vises noe snart og at de da har prøvd og blidgjøre markedet etter Butcher emisjon med en trailer i pre-alpha kan være!?
det hadde nok sett mye bedre ut med en cinematic trailer til og heller tunet videre på gameplay! hadde nok reagert opp 30% da i motsetning til 30 % ned ! :open_mouth:

1 Like

Når er generalforsamlingen ferdig i dag?

1 Like

hva skjer nå? RT: 1,0

1 Like

De presser prisen ned :slight_smile:
Sitter bra lasta med aksjer til 1kr…
Dette er nok bra investering til desember !

2 Likes

Håper du klarer å doble pengene dine. :smiley:

1 Like