Hvis jeg overtegner meg på investor.vps med f.eks 10.000 og jeg får de, koster de 0.55 da? Samme som de jeg har TR på?
Sjekk denne, da ender du opp med dokumentet som må fylles ut, er på ferie, bare med mobil, så jeg gidder ikke å gjøre noe nå(fant denne oppskriften på HO, den funker, men må skrives ut for så å sendes):
Slik kjøper du tegningsrettene:
- Logg inn på VPS Investortjenester www.vps.no
- Trykk “Emisjoner” --> “Tegninger”
- Trykk “FUNCOM N.V.”
- Fyll inn postnummer og poststed
- Scoll ned og trykk “Fortsett”
- Fyll inn skjema og trykk “Registrer bestilling”
Ja du må fullføre.
Her vil vi sannsynligvis bli tildelt flere aksjer enn vi ser i våre oversikter i dag.
Om Storebrand holder ord så vil ikke de delta i tilleggs emisjonen og deres tegningsretter vil bli fordelt på øvrige aksjonærer.
De var jo kritiske til måten “reperasjons” emisjonen var utført på og fortalte at de ikke ville delta i denne emisjonen.
“Storebrand vil ikke benytte seg av sine tegningsretter i Funcom-emisjon. Forvalter Andreas Berdal Lorentzen uttaler at det er gjort feil ved at det skal gjøres en mindre rettet emisjon mot alle aksjonærer i stedet for en reparasjonsemisjon mot de eksisterende aksjonærer før emisjonen. Dette er ikke i tråd med hva man var enig om og Storebrand med flere vil avstå fra tegning. De anmoder også andre emisjonsdeltagere fra å avstå slik at de opprinnelige aksjonærene kan overtegne seg.”
Om de ikke har redusert siden så dreier Storebrand seg om 18.2 Millioner aksjer.
Og om andre velger å avstå kan det bli langt flere tegningsretter som fordeles på gjenværende aksjonærer som ønsker å tegne.
Hvis storebrand har 18 mill aksjer får de 1 mill tegningsretter.
1 mill tegningsretter fordelt på 10 000 aksjonærer blir 100 aksjer ekstra til hver. Syns ikke det høres overveldende ut.
Tror det er lurt å Være litt tolmodig med kjøp/ salg av både retter og aksjer, å heller se Ann litt hva markedet Gjør.
Lønner seg sjeldent å stresse første dagene.
Nei, for å få tildelt noe som “monner litt” så må flere enn disse avstå fra å nytte tegningsrettene slik de også oppmoder til. Hva Jebsen velger å gjøre ikke minst.
Hvis jeg kjøper ytterligere TR, blir disse kjøpene gjort om til aksjer etter tegningsperioden er over?
edit: never mind fant ut 
Flott å se at andre er usikre/stresser litt. Og det uten å bli hengt ut! 
Sannsynligheten for at 10000 overtegner må man jo også tenie på.
Den er nok lik 0 
Så har du også sannsynligheten for at noen glemmer å tegne seg/vil ikke/glemmer å selge, så da vil enda flere falle bort…
Må man selge de man kjøper igjen? Blir de ugyldige etter perioden frem til aug eller går de kjøpte over til de aksjene man har fra tidligere og slås smmen med disse?
Alle rettene som ikke blir benyttet til tegning senest 8. august er verdt 0 og forsvinner verdiløse.
Mye uikkerhet rundt rettene ser eg.
Retter som man har rett på, fåes vederlagsfritt men man må betale emisjonspris på aksjene.
Overtegner mann, så får man ta del i evt antall som er til overs etter twgningsperioden, altså om ikke alle nytter sine retter.
Kjøpes det retter / eller evt rettene man har fått, ikke blir bekreftet, at rettene ønskes nyttet, så blir desse verdiløse og andre som Overtegner kan nytte Dei.
MK har jo laget en svært god " oppskrift "
Hvis jeg overtegner, når MÅ pengene stå på konto?
Hvis det ikke står nok den dagen det trekkes hva skjer da?
Blir hele ordren kansellert eller tegner den for det som står?
Bruker man vanlig aksjekonto eller bankkonto?
I kvitteringen fra ABGSC står det at pengene må stå på konto innen 11. august.
Du må oppgi VPS-konto og vanlig bankkonto (som belastes).
Så, hva tenker folk om utviklingen i Funcom-aksjen i juli? Kursen endte i dag på 0,98, det laveste siden 26 mai. Omsetningen er på vei nedover og jeg ser få triggere den nærmeste tiden. Aksjen ser derfor rimelig død ut for evt tradere, noe jeg tror vil presse prisen nedover.
Samtidig, det ser jo ut som aksjen er i en trend med bratt fallende topper og mindre bratt fallende bunner, så en “falling wedge” formasjon. Dette er jo typisk et mønster som blir fulgt før en oppgang. Spørsmålet er jo om det stemmer denne gangen. Faller kursen under ca 0,95, synes jeg det ser ganske stygt ut.
Nå vil den nok ligge litt rolig til vi får nyheter om nytt spill i Durham eller nytt om CE. Vil sikkert svinge mellom 0.95 og 1,10. Når sommeren er over starter nedtelling på nytt for CE og da kan det bli stor bevegelse igjen. Tar sommerferie nå 
rt 0.96 og det ser tynt ut nå