Dagens kurs ca 450Mcap uten gjeld, greit det?
Det blir jo en nesten fully diluted edition av mcap da i tilfelle paddy.
Men ikke ideelt at han kan gjøre det greiene der, det er jo en heftig utvanning som ligger og ulmer da.
Men med kjøp rundt krona så er det kanskje ikke så dumt for dei så har sånn inngang, rett over konv pris ?
I en evt utvanning så får man jo ett gjeldsfritt I selskap den andre veien ?
Kanskje en utvanning uten denne muligheten ville på ett senere tidspunkt blitt enda større ?
Win Win Win situasjon hele veien til banken for Funcom, lenge siden oppsiden har vært større i Funcom
Edit: Rompekjøring av aksjonærer er en ting, det er jeg ferdig med. Nå handler det om å sitte på hendene fremover, for eventuelt nye aksjonærer må dagens nivå være en drøm om man har noen som helst tro på Funcom og selskapets nye satsning med UE4 som grunnmotor og nye “billigere” titler basert på gigantiske verdener i TSW og AoC!
Ved lav inngang så er det sikkert greit. Men tenker det kan kvele litt av oppgangen når han sitter i bakgrunnen og kan doble antallet aksjer på et blunk.
Konvertible obligasjonslån har enten nedsiden til en emisjon og til en obligasjon, alt ettersom om selskapet har suksess eller ikke.
Hvor stor er gjelden og hvordan er den størrelsen i forhold til ant aksker han kan komveryere til og verdien av de aksjene?
lol mye skrivefeil- var på telefonen.
Tenkte altså på størrelsen / verdien av de aksjene han konverterer mot verdien av gjelden.
totale gjeld er vel på rundt 50mill NOK nå?
De som mener det får nesten svare for seg selv hvis de mener det.
Så Funcom skylder Jebsen 20 millioner dollar?
Nei, tror kanskje det gikk litt fort da jeg las meldingen. Jeg la bare sammen de aksjetallene som stod i den, men den er ikke akkurat skrevet på en aksjonærvennlig måte. Så vidt jeg husker var gjelden ca 14 MUSD+ renter før emisjonen. Ved andre gjennomlesning tror jeg kanskje 42,7 av de 194,5 millioner aksjene jeg omtalte allerede er konvertert.
Jebsen får ialelfall flere aksjer for den allerede konverterte delen siden prisen endres fra 0,18USD til 0,10.
Det bør det vel stemme at det etter reparasjonsemisjonen er det 248 millioner aksjer i funcom. Av disse har Jebsen (43 +25 = 68) Mao er det 180 millioner aksjer som IKKE er under Jebsens kontroll.
I følge meldingen vil Jebsen (fully diluted) sitte på 58,7% av selskapet. Dersom vi regner baklengs (og gitt at funcom har regnet riktig ) har vi at 180 millioner askjer tilsvarer 41,3% av selskapet og det totale antallet (dersom Jebsen konverterer alt) blir altså 180/0,413 = 435 millioner aksjer.
Hvorfor mener folk at Funcom skal utstede nesten 200 mill nye aksjer til Jebsen?
Se det jeg skrev over.
Siden strikeprisen på all gjelda til Jebsen (også den som allerede er konvertert!!) endres til 0,10 USD blir det en god del flere aksjer (dersom Jebsen ønsker å konvertere).
Jebsen kan uansett ikke påbegynne konvertering før 30 dager etter endelig lansering av Conan Exiles en gang i 2017.
Du må gjerne fornekte det hele
Har du et ca tall på hvor mange nye aksjer Jebsen kan konvertere til? etter launch?
Ut fra en eierandel i dag på 28,93%, og med en teoretisk eierandel på 58,67%, sitter vi igjen med
58,67% -28,93% = 29,74%.
29,74 % av 232520912 utgjør 68556919 aksjer.
så alle de 68mill aksjene kan utstedes fra 30 dager etter CE launch?
Lykkes Funcom så spiser markedet aksjene
Vi ser jo hvor til helvete det har gått etter emisjonen, utstedelse av alle aksjene samt sommerferien skulle jo drepe kursen og pushe den ned mot 0.55 øre. Hva er foreløpig fasit? Flere her inne som mente dette, potensielt og faktisk er 2 vidt forskjellige scenarioer, og her er det ofte det første det vektlegges, både på opp og nedside.