Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Har ikke dårlig tid :slight_smile: vær du trygg. Nå er endelig Axa aksjene i pluss igjen :slight_smile:

Og snart kommer Hugo aksjene også

1 Like

Jeg synes de siste art bildene vi har fått servert ser bra ut, blir grafikken som dette i Early Access så er det definitivt topp 2 i sjangeren. Bildet av hårmodellen også ser meget bra ut, får lyst å løfte på skjørtet for å se “grafikken” under også. Er foreløpig positiv. Mtp at de har uttalt at de ville rukket lansering av Early Access i september, men valgte å lansere da de hadde kropner som tillot de mer arbeid før release, så skulle man tro de har kommet langt i ferdigstillelse av selve map og spillbarhet, slik at tiden fremover nå går med til finpussing og tune etter tilbakemeldinger på første trialer og via sosiale medier.

3 Likes

Ja æru gærn. Tror utsettelsen kan redde både spillet og Funcom. Ea nå hadde nok blitt lunkent mottatt

2 Likes

Årets sitat :slight_smile:

6 Likes

Siger nedover.
Håper på kjøpsmuligheter tett på krona

Samme her kan jeg kjøpe et antall aksjer til … Og få ned snittet mitt mere !!

1 Like

Jepp. Selv om jeg har trua på FUN, så har jeg blitt litt mørkredd etter AOC og TSW. Vil derfor ha så lav inngang som mulig, hvis ikke så sier jeg meg fornøyd med det lille jeg har kjøpt.

2 Likes

Mye kommer an på ESO og når de har tenkt å gi seg. Gir de seg, går kursen fort oppover igjen.

Status ESO så langt (fra 1/7):

I tillegg har de i dag nettosolgt 122K aksjer ca. Men kan jo være noen andre som kjøper med ESO. Er vanskelig å si, men det virker som det er nesten bare Jebsen som har benyttet seg av ESO til å selge i det siste.

Men hvorfor skulle Jebsen også kjøpe små volum samtidig som han selger?

1 Like

Å sier du det? :unamused:

Tilfeldigvis var det 760K solgte gjennom ESO i perioden når Jebsen solgte - ca 760K. Så var ikke veldig mange flere som benyttet seg av dem.

Edit:
Kan legge til at ESO nettosolgte 1,26 millioner aksjer i perioden 1/7 - 27/7 - og aksjonærlistene viser at Jebsen minket med 1,2 millioner aksjer.

5 Likes

Du mener han kun selger da, samtidig som noen andre selger med ESO?

Hvor mye tror du han har solgt til nå, og hvor mye tror du han har igjen?

Nettosalget til Jebsen er større. Det er trolig ikke han som kjøper for ESO. Jeg har også sett handler ESO seg i mellom. Det understøtter også det.

Edit: sett handler eso seg i mellom før i dag mener jeg.

1 Like

Det er vel helt vanlig teknikk for et meglerhus når en selger større poster på ordre å justere noe med kjøps poster inn i mellom for å søke å holde kursnivået i det området en ønsker det.

Samme teknikk ser forøvrig ut til å ha vært nyttet hyppig også i perioden hvor emisjons deltakerne realiserte store deler av beholdningen relativt nylig.

2 Likes

Stemmer det. Jeg tror de kjøpene som er gjort er av en annen aktør. Særlig den siste uka. Hvor mye har de kjøpt?

880K aksjer kjøpt av ESO siste måned. 3,58 mill. aksjer solgt.

1 Like

re:

Kjøpene foregår ved at megler huset selv har for hånden noen aksjer i selskapet.

Det skal bli spennende å se aksjonærliste snart.

Hvordan finner dere ut hvor mye Jepsen skal selge?

Teoriene er at han enten selger for å få inn det han trenger for å bruke tegningsrettene han får. Alternativt at han selger like mange aksjer som han har tegningsrettigheter for å sitte igjen med samme antall aksjer.

Det er spekulasjon begge deler, han kan like gjerne være i ferd med å lette seg for Funcom-aksjer. Han ble ikke med på emisjonen og har nok ikke så veldig tro på Funcom.

1 Like

Fortell :slight_smile:

2 Likes

Nei det er jo klart…

1 Like

Hvis Jebsen ikke skulle ha tro på oppgang ville det vært helt på trynet å lette seg nå, i stedet for om et par måneder frem, når historikken tydelig viser hva som skjer før release. En hypotese er at han sitter på negativ info som markedet ennå ikke har fått. Men hva skulle det vært? Finansieringen er på plass for et år fremover, og spillet var i utgangspunktet klart for release i september.

Nå er vi tett på avslutningen av tegningsperioden så logikken tilsier at han letter seg for å ikke øke beholdningen. Dette får vi uansett bedre svar på i slutten av uken, eller neste uke.