Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kan jeg få bestemme hvilket spill de skal lage så kan jeg jobbe på minstelønn!

6 Likes

Synd de ikke har så mye serverside-koding i Java. Ellers kunne det vært en jobb for meg. Dog, er ikke sikker på hvor godt de betaler.

1 Like

Community Manager (Andy B)

[developer] 18 minutes ago
Feb 25: Asia server maintenance

We are migrating all Asia-region server data to a new location tomorrow (Feb 25) at approximately 1800 CET (0200 JST). The downtime is estimated to last 2 hours.

Endelig er servere fysisk lokalisert i Asia.

7 Likes

Så litt på Steam siden til Anarchy Online

Det er mange som snakker om at Anarchy Online ikke er verdt å spille for nye siden serveren domineres av veteraner, dessuten er det visstnok ganske dårlig integrasjon med Steam (logger ikke tiden). Mulig de kunne fått mer interesse dersom de startet en ny server sammen med Steam lansering.

Den versjonen på Steam har ikke den nye grafikk motoren (fortsatt beta og noen hevder at den er ustabil).

Det er også en del diskusjon rundt at prisingen på subscription er for høy.

Her er også en artikkel

1 Like

Lurer på om vi får et lite forventningsrally på mandag i påvente av rapporten. Isåfall vurderer jeg å halvere aksjeposten min å heller satse på en dip på tirsdag. Flere som har tenkt tanken?
Har langsiktig veldig tro på aksjen, men begynner å tro at forventningene er litt høye nå.

Jeg tror ikke vi har nådd 500k solgte enda.
Jeg tror de saftigste nyhetene blir vist bak lukkede dører på gdc/pax, ref funcom Twitter.
Tror ikke de presenterer nye spill på en q4 presentasjon.
Så spørs det hva som blir sagt på guidingen. den blir nok veldig pen, men er det nok eller er forventningene for høye?

1 Like

Det har jeg ikke fått med meg. Hvilken tweet?

1 Like

3 Likes

Synd at de kjører med den gamle men det har ikke skjedd så veldig mye med den nye clienten etter at den kom i beta. Viser at det (heldigvis) ikke er mye ressurser som blir brukt på AO…

1 Like

Jeg solgte siste rest i dag og avventer til etter tallene med å kjøpe. Tror kanskje det kommer et lite rally på mandag, men forventningen er 500000 spill. Under det og røde tall vil senke kursen betydelig tror jeg.

1 Like

Synes du har gode synspunkter Konamixx. Dette er forsåvidt min strategi også. Om det skulle vise seg og være rett, hvor langt ned tror du vi kan komme på tirsdagen? Ser ut som aksjen har god tidligere støtte rundt 3.80, isåfall kan man få en veldig pen inngang igjen.
Tror det er lite sannsynlig at vi skal MYE lengere ned enn dette. Det jeg spørr meg selv om; er oppsiden potensielt så mye større at man burde vurdere å sitte inne over tirsdagen? Hvor høyt kan den evt gå på tirdag? Jeg er ganske sikker på at vi ikke har nådd 500k både nå, eller etter helgen. Steamspy har nok dessverre rett. Skal legges til at jeg har stor tro på Funcom på sikt. Tror bare forventingene er skrudd for høyt før Q4.

Forfriskende å lese på tekinvestor(nytt medlem), blir helt svett i øya av halleluja stemningen på hegnar.

2 Likes

Det har ikke vært noe som helst forventnings rally i aksjen mot q4 nå! Vanligvis så går den veldig! Så om den går til 3,8 ved åpning så kommer den rett opp igjen etter kort tid! Annonserer de Xbox dato og biome release dato, kanskje nytt spill navn og planer for det, så ser vi nok aldri noe 3,8 !

1 Like

Nei jeg tror heller ikke vi skal under 3,8, men jeg tror at en middelmådig presentasjon på mandag fort kan ta oss dit igjen, og som du sier, vil nok prisen fort sprette opp igjen.
Jeg håper egentlig at det imorgen blir litt rally på forventninger. Drømmer jo om å se 5 tallet. Isåfall tror jeg jeg selger alt og venter på billigere inngang.
For referanse kan jeg jo nevne at starbreeze ( som egentlig er en veldig bra sammenligning rent historisk) var verdsatt til 1,5mrd sek året etter de slapp payday 2, og leverte en ebitda på 150msek. Funcom er idag verdsatt til omtrent det samme ( om man tar høyde for Aksjene til Jebsen).

2 Likes

Er vi så sikker på at Q4 blir rødt? TSW fikk ganske mange spillere pga. salg. Og pengene som er brukt på utvikling av CE trenger vel ikke nødvendigvis å føres på utgifter?, man har også investeringsposten. Tror Starbreeze har overrasket med slike triks på noen presentasjoner. Men her er jeg ingen ekspert…

2 Likes

Humble bundle, så sansynligvis veldig liten inntjening pr spiller. husk at CE kosta dem 1,5mill USD i Q4.

Men jeg kjøper poenget ditt.

2 Likes

Noen vil ut?

Eller skremme prisen ned :wink:

3 Likes

Det må være en “amatør” i så fall :stuck_out_tongue: Noe så latterlig.

1 Like

Hva faen skjedde der egentlig?

Glitchet børsen?

Jeg går vel mot strømmen og har tro på at det er svært rimelig innkjøpspris her om dagen, og vi står foran en opptur snart igjen. Har tro på interessant guiding for et selskap som har nylig fått inn mye penger, og har lagt en ny strategi for nettopp dette selskapet i fjor.
Nå kan det ha noe med at jobb ikke har gitt met mye spillerom for trading siden midten av forrige uke, så har bare valgt å fortsette å sitte lastet.

slik jeg så det lå det 1,8 mill på salg på 4,18 også ble den flyttet til 4,20. Så oppdaterte jeg dybdeloggen og da var det bare ca 140K på salg til 4,20 og kursen gikk gjennom 4,20 sekundet etter, uten at noen store poster hadde gått gjennom