Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Må le litt, hvis aksjen går så mye som mange tror skjønner jeg ikke hva folk driver på med!

2 Likes

Noen vil få seg en realitetssjekk, nå gjenstår det bare å se om det er “haussere” eller “baissere”

2 Likes

Grunnen til at jeg er overrasket over hvor mye mange tror aksjen vil gå er at de fleste burde ha en god anelse om hvor godt resultatet blir. Hvem er det som kommer til å bli overrasket nok til å kjøre opp aksjen 30-40%?

1 Like

Jeg tipper 3.60 med god samvittighet :slight_smile:

2 Likes

Under normale omstendigheter ville jeg tippet mye høyere enn jeg gjør nå. Men Funcom-aksjen handles ikke under normale omstendigheter nå :thinking:

3 Likes

Hvor logisk er det at kurs går fra under krona til over 4 før release?

Omtrent all handel med Funcom virker jo ikke helt som man skulle tro på forhånd. Hva var det med Q4 tallene som ikke var kjent på forhånd som sendte kursen så mye ned? Hva slags forventninger til salg av et EA spill gjorde at kursen falt fra nesten 6kr til der vi er nå på noen måneder?

At Hofstad selger er også litt negativt, men han har i alle fall en del igjen. Han har tjent grovt på Funcom og har ikke så mye å tape på å sitte over Q1, samt at han har god kontakt med ledelsen.

1 Like

Lanseres SWL gratis for å skape en forhåpentligvis diger base spillere de kan lanserer småspill basert på de feteste områdene i spillet i etterkant? Smart i såfall👍

2 Likes

Jeg tipper litt i overkant av det jeg “tror” den er verdt i øyeblikksbildet. Jeg har brukt “reisen” i Funcom siden jeg gikk inn til øve meg på å fristille meg fra det psykologiske aspektet ved å være eier m papirtap og stole på min innledende vurdering som gjorde at jeg gikk inn i aksjen.

Samtidig er d bare å erkjenne at jo mer en lærer om Funcom sett opp mot kursbevegelser, ulike potensielle triggere, Steamsalgskurver, Baggermodeller, teknisk analyse, candlesticks og omvendte kukbaiskurver (ref. HO) jo mer krevende føler jeg det er å være sikker på egen investeringshorisont og målsetting ift ulike eksit og entrystrategier.

Godt er det hvertfall å være her å henge med dere og ikke for mye hos Gunnar42, heth, trani, Bagger ift å gjøre mening av det hele :joy:

10 Likes

Ikke logisk i det hele tatt!

Veldig logisk og veldig enig med @Paddy80

Ja, bare se på APCL hvor folk brukte det til noe negativt. Hallo, selskapet er fullfinansiert ut 2018! (Sorry, måtte bare si det).

Funcom har historisk alltid hatt en fullmakt til å trykke aksjer liggende, det er faktisk ingenting dramatisk over det.

2 Likes

Ikke logisk? Forklar gjerne

Fullt utvannet, så var da Funcom verdsatt til 1,2 mrd og hadde som mål å selge over 500k kopier av CE, mens de håpet resten av skuta gikk sånn rundt. Skyhøy risiko og ikke så veldig høy gevinstmulighet

At fasit ble at som den ble angående salgstall kan man jo nesten ikke ta med.

Amen :pray:

1 Like

Nettopp, og 25 millioner aksjer er lite i denne sammenhengen.

1 Like

Jebsen konverterte 20mill liksom. Men baisegutta kommer til å mase MYE om dette.