Det er å trekke det for langt, men samlet kan konsoll stå for 1.5 ganger PC salget er vel det beste estimatet vi har.
HO er vel Norges største diskusjonsforum ifht aksjer, synes det er helt innafor å poste der, og det skader ikke meg at du sier du har postet der. Folk kan si hva de vil, men HO har en effekt på aksjekurs, mtp antallet som leser der og blir påvirket av informasjonen som postes.
Når det gjelder salg på konsoll så selger det nødvendigvis ikke mer der enn på pc, det kommer helt an på spillet. Men PS4 selger i snitt ca det dobbelte av Xbox. Så hvis Xbox selger 400.000 av CE så er det å forvente det dobbelte på PS4.
Minecraft har solgt mer på konsoll enn pc, selv om det kom lenge før på pc. Battlefield 4 har solgt mer på konsoll, selv om det er fps spill. Skyrim har solgt 14% på pc, resten på konsoll (april 2015).
En annan faktor är att survival-genren är ganska tunn på konsoll kontra PC. Så det ger CE en fördel
Folkens jeg stilte ett spørsmål om salgstall pc kontra konsoll jeg vet ikke men er ganske sikker på att dette har vært omtalt her tidligere
Har prøvd å sjekke ut det der. Ikke noen fasit altså, nærmeste konklusjonen min er “like bra, eller bedre” hvis selve produktet er bra…
Vi er jo en god del som sitter på aksjer i funcom, men er som tusen maur som blir trampet på av en kjempe gang på gang.
Vet ikke hvor mange aksjer vi sitter på i funcom totalt hær på tekinvestor (Har 60 000) og virker som endel har mye mer å sitter på store tap. Mange som har troa på funcom hær og sitter dypt i minus
Om vi samler oss å prøver å presse funcom til tilbakekjøp av aksjer så tror jeg vi er såpass mange hær at ledelsen vil lytte øre. Vil jo øke risikoen for at selskapet kan drive uten emisjon om CE og SWL flopper, men har vi ikke allerede en suksess hær å bare venter på konsoll utgivelsene for neste kronene i kassa ?
Eller er det Jebsen som tjener penger på dette pr idag ?
Hm, hva tenker folket om dette? Ikke noe hadde vært bedre for papiret og oss aksjonærer enn færre aksjer som lekes med.
Tror det er bedre at disse pengene investeres i flere nye spill evt oppkjøp. Lav aksjekurs er ikke noe problem, det er bare å vente med å selge hvis man tror selskapet er verdt mer enn det aksjekursen gjenspeiler.
Steinbra halling. Stå på.
Den nye CFOen som er på vei inn jobbet jo med oppkjøp og fusjoner, tror du det ligger noe bak dette? Tenker Funcom på en fusjon/oppkjøp i fremtiden?
Umulig å si - men skal ikke utelukke at de har det i bakhodet. Tidligere CFO inn i styret, og ny CFO med kompetanse på nettopp M&A. Morsomt at de plukket fra øverste hylle også. Viser jo at “selv” kompetente folk ser potensial i Funcom.
Det kan være skattemessig lønnsomt, så jeg tror ikke det er usannsynlig nei.
Tror det kan vara aktuellt. Rui nämnde det som hastigast under Q1 presentation att det inte är aktuellt precis just nu, men att de skulle överväga om det kom ett fantastiskt erbjudande. Han sa att man pratar mycket med varandra i spelbranschen, men att Funcom var nöjda med situationen som den var nu. Det var helt klart ett ganska luddigt svar, men han sa i alla fall inte nej ;). Sen är det situationen med ny CFO som du säger. Skulle gissa att de i alla fall kommer undersöka saken
Jeg kom på, de har jo sagt de har outsourcet endel til andre selskaper fordi de er få ansatte. Kan være de velger å kjøpe seg kapasitet. Mye spennende i vente om Ce fortsetter stormløpet
AI var outsourcet til et firma med tidligere epic karer, og xbox portinga var vel også helt/delvis outsourcet?
Godt å se at det koker litt i funcom tråden her inne!
Jeg ser fram til den børsdagen hvor vi passerer årets høyeste kurs, har på følelsen av at vi ikke må vente spesielt lenge.
SWL kommer til å ta mange på sengen
Litt av utfordringen med SWL er jo at vi er blind som investorer på hvilken inntekter de har før Q3.
Dersom Steam viser 300 000 owners etter 1 mnd. Hvor mye kan vi regne som snitt brukt inn game ?
Noen som har filosofert noe på dette ? Snitt 5$ ? eller 10/15 $
Ja da må man bare spekulere i hvor mye inntekter som vises i Q3. Blir litt gambling det der
Hvis combat var en av tingene som var æsj i TSW så er det helt innafor å gjøre en public announcement på det.god combat vs dårlig combat kan sikkert skille mye i kroner og øre.