Jaja, der kan du se. Hadde jo vært gøy om de plutselig annonserte nytt spill lell.
Er vel et lite halloween spill i år også rundt hjørnet
Hvorfor tror du det ?
Kake fra baker Hansen. Var å sjekket prisene i Oslo.
Ikke den billigste = De tjener fortsatt penger + +
Ikke den dyreste = De har stålkontroll på utgiftene
Ender over 2.9kr idag last opp folkens!
Har laget spill til halloween de 2 siste årene tror jeg. Enkelt, billig og får inn noen få kroner.
De har en strategi for Funcom 2.0 hvor målet er to mindre utgivelser og en større per år. Og som nevnes her, det har blitt halloween utgivelse siste to år.
Er jo også en veldig fin måte for funcom å få testet ut nye konsepter med relativt liten risiko.
Men hvorfor skulle ta de vekk ressurser fra de spillene ( CE og SWL ) som drar inn cash og lage et lite “fillespill” ? Hvis du ser på Hide & Shriek så har det solgt rundt 30k. Tror ikke vi ser noen nye spill fra Funcom før enten CE eller SWL ikke drar inn nok cash ( eller at de ansetter en haug med folk ).
EDIT: Regner med at dere ikke tror på meg men dere kan jo se litt på hva som ble sagt på Q1
"• Two new projects are in early concept stages and will enter pre-production at the earliest during the second half of 2017:
– In Funcom Oslo: • New game concept using the “Conan the Barbarian” IP • Pre-production pushed due to success of Conan Exiles
– In Funcom North Carolina: • New project that has been in early concepting stage and will continue after Secret World Legends relaunch "
Godt poeng. Det er nok sannsynlig at det ikke blir to “mindre” spill i år, men kanskje heller på vårparten neste år.
Isteden ble det jo den mellomstore satsningen swl som sikkert fremdeles holder gjengen i North Carolina i aktivitet en stund til
Tipper de fikser litt på hid & shriek og kjører tilbud på the park
har dere sett denne før?
Fikk meg til å le
La meg forklare relevansen, og denne sangen nytes ved at dere ser for dere trollene på HO synger:
Badger = Bagger
Mushrom = Krakk
Snake = Short
Bytt ut ordene for sopp og slange etter eget behov og ønske. Men beveren forblir Bagger.
Hahaha fy flate! Treffende
Gissar NON är intradag kort idag igen?
Hvem sitter med gevinst og kan selge nå på disse nivå? Vedkommende har da ikke troen på Funcom.
Shorterne er ikke interessert i at kurs går opp, de kan stå bak salget /deler av salget.
Posisjonering før launch, noen har troen og vil trolig at kurs går opp etter launch, og kan legge sperrer for at kursen ikke skal stikke? Uansett positivt når de er ferdig lastet.
Det er flere aksjer i omløp nå plassert på andre hender enn når feks Storebrand var inne. Tradisjonelt sett har ikke Funcoms aksjonærer vært langsiktige, og i tillegg har de vært særs rastløse.
Med moderat /ok salg på xbox (250+ solgte) og økning på pc ifht ny biome sliter jeg med å finne grunner til å selge nå!? Tradisjonelt rally uteblir, ok, fundamentale tar over ved at de tjener penger etter launch. Melding om nytt storspill fra USA etterhvert, ny hype. Hvis SWL selger så de satser videre på det, fundamentalt sterkere. Vinn vinn?!
Nettopp. Tar heller anti-rally med påfølgende fundamental skvis oppover enn rally nå.
Vil tro at Funcom har en del aksjonærer som ikke har så mye tro eller kunnskap. At de har sett seg ut hype til xbox release som salgsmulighet, og nå vil av før releasen kommer er vel ikke utenkelig.