Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tja, uker uventet, men hadde jobett håp om at det ikke skulle bli.
Blir nok en ny tur ned mot 2kroningen nå, men det nok mangen sultne ulver så sørger for god handel nedover, tror neppe Funcom skal ned på 1 tallet.
Legger inn kjøpsordrer ned mot 2,05

1 Like

1.99! Hadde jeg vært deg ville jeg lagt meg der. Vi vil nok se det tallet allerede idag tror jeg.

Me får sjå, det som er viktig å se etter er volumet og hvem som selger også. At det går litt ned i dag får være, at det skulle bli dipp som @morti snakker om har jeg isåfall liten forståelse for :slight_smile:

  • vi har hatt ea lansering på både pc og xbox
  • det har ikke vært hyperally, men motsatt
  • vi står ovenfor q3 som tilsynelatende bli vra

Jeg har 20k i bakhånd, og avventer åpning for å se hvor det bærer.

Det jeg trekke ut av dette er todelt, Funcom sliter med å få orden på spillet slik de ønsker og trenger noe mer tid. Slik sett negativt, og som @morti skriver så må de kanskje utsette de neste spill med 1-2mnd ifht opprinnelig plan.

Det positive er at Funcom for det første hat råd til ett slikt valg. De ønsker ikke gjøre samme blemme på full launch, som på PC og Xbox. Full launch skal også være en god lansering og det tror jeg markedet også forventer at det skal være.

Edit :har 60k i bakhånd :+1:

1 Like

Mulig jeg er blitt farget av Alex sitt syn på utsettelser, men ser også på dette som en god kjøpsmulighet.
Hadde jeg ikke nettopp kjøpt/solgt leilighet og trenger alle disponible midler til oppussing av leilighet hadde jeg dytta inn mer penger i dag.(Hadde vel strengt talt kjøpt tidligere om jeg hadde hatt det disponibelt, så hadde vel ikke kunne brukt anledningen i dag til kjøp uansett). Men til syvende og sist kan vel dette bli en fin anledning for dere som ikke har det dere skal ha enda :slight_smile:

1 Like

Aktien är redan nere på nivåer innan release av CE, och nu menar ni att den liten justering i lanseringsfönster på några veckor ska innebära 10-15% ner? Helt sjukt :smiley:

1 Like

Hva tror vi om åpning kurs?

Blir nog ner en del ören, men svårt att spekulera i. Jag ska inte logga in & kolla :smile:

Tyvärr är marknaden ”dum” och det kan fort bli några procent ner. Sen om det blir så mycket är jag inte säker på. Det positiva är att det kursmässigt är mycket ”billigare” för Funcom att utsätta nu än närmare release, då hade det blivit en större nedgång.

Det är troligtvis ett mycket smart drag av Funcom och man får känsla av att de har mer kontroll och är mer mogna nu än tidigare. Det tekniska faller på plats och förhoppningsvis får vi en mycket bättre slutprodukt som säljer mer :grinning::+1:t2:

2 Likes

Idag ligger CE på plass 57 top paid xbox us, I går lå CE på plass 70 på samme liste.
Er det noen som aner hva dette betyr for salget ? Tilsvarende plassering på global top seller list på steam betyr 1000 +.

https://www.microsoft.com/en-us/store/top-paid/games/xbox?icid=CNavXboxGamesDownload

Tror ikke man skal legge så mye i det, er nok små forskjeller

Når var sist utsettelse ifht CE før EA lansering?

Nja, nu är det ju knappast Johnny Depp utan Johnny Depps nya advokater som stämmer hans gamla. Och när det gäller tv-serien (vill jag minnas att det var?) så är det hans produktionsbolag som sköter det.

Under tiden sitter Johnny Depp på en fransk vingård och sippar på årgångsviner…:wine_glass:

Så nej, tror inte det har någon som helst betydelse :wink:

Det er så lenge til også at det blir som å bli nervøs over at noen sier at sola dør i fremtiden :wink:

1 Like

Klart det blir en dupp i kursen i dag. Jeg mener funcom har gjort det bra siden siste rapport og vi får positive tall levert ved neste rapport. Utsettelsen i dag kan virke som et godt valg, de får bedre tid til å levere et godt spillteknisk produkt, de får mulighet til å finne et mer svært gunstig tidspunkt for lansering. Jeg har et 6 til 8 mnders perspektiv og tåler at det er støy i aksjen, er jo det som er morro med funcom =)

1 Like

CE utsatt som forventet, har sagt det flere ganger! Ikke noe problem at det blir utsatt i et par mnd i mine øyner. Folk burde snakke mere om SWL å hvor bra det har blitt. Tjener mye penger nå på SWL

3 Likes

Ok, samme scenario som sist. CE blir utsatt, kursen går ned, vi får mer ventetid hvor aksjen går lavt/høyt avhengig av forventning og flere får høre om CE launch før det skjer. Kursmål ca 4kr ved CE launch for meg, om alt går bra selvsagt og tipper vi går ned til 1.40-1.45 en gang før den tid.

Kan også hende Funcom aksjen reagerer positivt siden dette er en dårlig nyhet for investorene da, med tanke på at deadlines settes uten at de holdes.

Da fikk jeg mine første aksjer på 2.00. 15k bare her. Skal si de 1 200 000 aksjene på 2.00 og 2.01 røyk raskt!

1 Like

Den teaset 1.99🙈

Går den til 1.50 laster jeg på mer… kjooopa

Frågan är bara vad som händer vid q3. Funcom presenterade sitt bästa kvartal genom alla tider och aktiemarknaden svarade med att skicka den rätt ner :grin:

Inte så lätt att spå i Funcom :wink:

Mitt target først er 1,40, etter det tror jeg på 4,00. Derfor jeg sitter utenfor nå.

1 Like