Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

La oss heller si der sånn da. Jeg er god til å tippe :grinning:

2 Likes

Mener å huske du fulgte med på fotball. Spiller du oddsen? Eller lotto? :smile:

Tid for å nominere spillene vi elsker :slight_smile:

Edit: Direktelink

http://store.steampowered.com/SteamAwardNominations/

2 Likes

Kan vi klare en dag med litt oppgang uten at en tulling ødelegger festen på slutten i dag… I need this! :joy:

1 Like

Oppgangen startet når det kom en ny kjøper på banen! CGML fra New Zealand. De kjøpte kun 35k, men den begynte å gå opp etterpå. Kanskje det bare var en tilfeldighet, men håper de kjøper mye mer…!

Lover godt foreløpig. Vil tro TA gjengen kan begynne å se på motstander først som sist. :slight_smile:️ gjerne fra 2.30 og oppover.

Hvem har interesse i å dumpe nå når shorten er dekket inn? Håpe på en “crazy stoploss raid” for å kjøpe på 1.80?

Jeg synes Funcom har fått for mye juling og det tror jeg er en kombinasjon av usikkerhet og ikke minst algoritmer. Når short er dekket inn så snus gjerne usikkerheten etterhvert også.

Edit: gode reviews fortsetter også og siste 30 er snart forbi totalen på 62. Med Funcoms “nye verktøy” kan vi jo håpe på høyere kvalitet på patcher, og med høyere kvalitet på de så kommer mer innhold :+1::laughing:

3 Likes

En dag må det vel snu, men det blir nok mye opp og ned fremover før den tar av.

Det er mye psykologi og når det flater ut så tenker sikkert mange “hey, er dette bunnen?”. Når da de som tjener på nedgangen er ute hvem skal da ta kostnaden ved å dumpe akser når der fundamentale ser bedre ut enn på lenge?

Ser positivt ut foreløpig(i dag). Kanskje bunnen er satt for denne gang? :crossed_fingers:

Håper på det. Trenden er vel ned og det vil den være til det snur markant opp. Og ifht TA så vil man alltid ha sterke argumenter for hvorfor det skal videre ned. MEN, det harmonerer sjelden med det fundamentale når det kommer på ett punkt. Jeg tror dette punktet er der og vel så det.

1 Like

hegnar kjører TA av funcom og spå 0,8kr. Markedet svarer med å sende opp kursen.

GOGO hegnar.

10 Likes

87% positive av de siste 3 dagers 116 reviews. Ganske smart opplegg av Steam gitt, salget blir jo bedre på et spill når review-scoren går opp.

Det blir interessant å se hva Funcom klarer å levere med det nye feilrapporteringsverktøyet. Det hadde jo passet bra å få bedre “vanlige” reviews nå etter at de har fått en skikkelig, men midlertidig boost.

3 Likes

Southwestern Energy Company fra Texas. Har dere sett disse før? De har kjøpt en del på 2,09.

Slår ikke feil for Funcom:

Bull-TA på Tekinvestor --> Kursras.
Bearorama-TA på Tekinvestor --> Rally.

Called it :innocent:

Og der tipper jeg MSI lukket shorten helt.

4 Likes

Får vi på litt ASC over lunsj så blir dette finfint.

1 Like

Jeg som solgte litt på kr 2 for å kjøpe igjen på 1,8 :sob::dizzy_face::crazy_face:

2 Likes

Jeg har vært klar på at oppgang starter når shorten er borte, called it! (foreløpig) :smile:

5 Likes

Funcom opp 3,5% fra laveste close siden CE ble lansert, tekinvestor: “Der var bunnen, den ser vi aldri igjen, ralllllllyyyyy!” :smile: :face_with_raised_eyebrow::star_struck:

Logikken min på det siste kjøpet mitt er at fundamentalt så ser det greit ut, og Funcom kan basically kun komme med positive info som skaper hype framover:

• Bearded Dragons
  • Nytt combatsystem til CE
  • Ridedyr i CE
  • Kraftig forbedret AI i CE
  • Magisystem i CE
  • The Purge i CE
  • CE får bedre reviews fordi patchingen har blitt bedre med nytt datainnsamlingsverktøy
  • Mer info om prisingen etter full-lansering
  • Info om neste SWL-kapittel
  • Funcom slipper info om neste spill fra USA-kontoret evt at de satser videre på SWL fordi interessen er god
  • Funcom slipper info om neste spill fra Norge-kontoret evt at de satser videre på CE fordi interessen er god
10 Likes

Også selger de mer fordi alt blir bedre og bedre reviews. Og da selger de enda mer fordi de har solgt mye. Og da selger de enda mer fordi de har solgt så mye mer fordi alle er HÆPPI!

6 Likes

Skjer med funcom idag? Sterkere kjøperside og MSI laster :slight_smile:

1 Like