Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

melding

7 Likes

Tror en av algoene er forkjøla:

IMG_1057

La inn en fiskepost på 14.00 om noen skulle finne på å dumpe.:slight_smile:

Nå ut på ski😆

2 Likes

Drygt 17k til salgs opp til 14,62

twitter

5 Likes

Hva er sjansen for at Funcom ikke lager et Conan-spill til, som bruker grafikkmotoren, AI-en, kampsystemet og endel assets? Eneste grunnen til at det ikke kommer er hvis Conan Exiles ender opp med å selge som hakka møkk og de bruker alle ressursene på å utvikle det videre. Det tror jeg også er grunnen til at Funcom ikke sier så mye om hva de planlegger å levere etter lansering.

6 Likes

Er nok en del folk som venter på ps4 utgaven. Får den skikkelig god PR og hype så vil det bli synergieffekt og smitte på de andre konsollene, gitt at det ikke blir like katastrofelaunch som på Xbox

Det får vi godt svar på når de kommer med Xbox-patchen i mars. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Btw, midt oppi pratet om CE. Hvor mange er det som har priset inn Bearded Dragons, SWL eller framtidige publiseringssvtalet? Jeg tipper veldig få, og at det blir skikkelige triggere. :tada:

8 Likes

Jeg tipper ingen. Mange har jo ikke priset inn CE suksess engang!

9 Likes

Här var det tyst. Bäst jag kommer med lite lördagsgodis till alla :slight_smile:

Bild 1: Skriven i Doomtrooper Games discord i september 2017. Spännande att developers för detta spelet skriver “we have another projekt”. Detta bör direkt vara kopplat till Bearded Ladies då de befinner sig i Malmö.

Bild 2: Bilden är från Oktober 2016. “Bygger på ett kärt (beloved) svenskt IP”. Mutant är känt i Sverige men är de verkligen “kärt”. Låter de inte mer som en saga/fabel? Bör kunna vara intressant för asiatiska marknaden imo. Dessutom står det klart och tydligt redan 2016 “Xbox,PS4 och Steam”. Jag visade ju en LinkedIn bild i veckan på en anställd som skrev detsamma

Bild 3: Tagen från Robur presentationen från Twitch. 22 min in i klippet säger de så här “and also there are other games in development… so even though cabinet hasnt focused that much of gaming lately there has been incoming interest so if you … licenses have been made and games are in progress and we will back to it when its closer to launch”.
Råder er att lyssna själv. Mellan “so if you…” och “licenses have been made” så stakar sig Ole?! Och är väldigt nära att göra bort sig. Tippar på att han hade kunnat säga “So if you count BL there are x…”. De viktiga är i meningen att de redan gjort avtal och spel är under development.

Mina damer och herrar. Det dröjer inte länge innan de kommer nya spel! !

Funcom är utställare på GDC 19-23 mars.
Får vi se mer av Bearded spelet då? Screenshot_20180216-224033|690x234

32 Likes

Wow----- Nice. Takk for godis

2 Likes

Hva mener du med dette? Legg gjerne ved direktelink.

@TinvesT

Okey ill take it in english instead. at 22 minutes in this clip they say “and also there are other games in development… so even though cabinet hasnt focused that much of gaming lately there has been incoming interest so if you … licenses have been made and games are in progress and we will back to it when its closer to launch”.

When he comes to the point he say “there has been incoming interest so if you…”. After this he stops himself (maybe Rui has an angry face or something) because its quite obvious he was about to say more then he should because at that point this deal with Cabinet wasnt closed. So instead he started directly saying “licenses have been made and games …”. I think that he was going to say “there has been incoming interest so if you count Bearded Dragon/Ladies there are X… games in progress…”

Watch it by yourself :slight_smile:

5 Likes

Mer direkte så var det dette jeg ikke skjønte bæret av. Hva mener du her?

Man kan tippe og tro alt det fantasien begjærer.
Stian er langt under par i engels muntlig, så å ligge for mye i dette ville jeg vært forsiktig med.
Vi vet det er flere spennende ting i pipen, det gjelder bare å posisjonere seg og vente til dette blir sluppet mer i detalj til markedet.

Alt man strengt tatt treger å høre fra selskapet sier Rui her:

debt free by the end of 2018 * :slight_smile:

5 Likes

Age of Conan 2 hadde jo vært morro om de annonserte…

Tror de har lært mye og kunne gjort det riktig denne gang. Da snakker vi kurser på 270 kr! (54x5!)

4 Likes

Aldri i verden om de lager AoC2. For dårlig R/R for deres del. Mmorpg er jo også en sjanger som ikke har gått så altfor bra de siste årene.

2 Likes

Funcom har ju 2 egna IPn i “produktion” varav ena är byggt på Secret World IP beroende på hur SWL går.

The Secret World världen tycker mig passa utmärkt en skådespelare som Johnny Depp, Drömmen vore han som skådespelare (vilket är ganska troligt) och att utveckla ett Secret World spel som släpps i samband med TV-serien om 2-3 år.

3 Likes

Skrev denne her for et par år siden nå ser jeg. Fortsetter diskusjonen fra Funcom småprat:

4 Likes