Funcom har utalt at de ikke vil oppdater status før spill er klare. I hovedsak for å slippe å melde forsinkelser og sånt. Kjipt for oss, men på en annen side vet vi at Funcom har MYE moro i Pipen.
De har aldri kommunisert noen lanseringsdato eller vindu, så spillet er per def ikke forsinket. De har derfor ingen verdens ting å kommunisere.
De har faktisk det ,)
Q2 og Q3 har de meldt ting.
Og Pr aktivitet skulle vært i gang nå om de hadde fulgt det som ble meldt i Q2
Pr aktivitet er ikke det samme som en evt lanseringsdato, det kan jo være så mye
De kan ha satt igang produksjon av en trailer f.eks.
Vi er nå i slutten av Februar. dEt har ikke vært noen PR aktivitet. Vi kan konkludere med at det er forsinket. Når vi utfordret Ole på dette så var svaret at endringer kan forekomme og siste kvartalsrapport gjelder.
( i Q3 har de fjernet informasjonen om når PR akititet skulle starte).
Jo forøvrig enig i at det ha skjedd en forsinkelse. Er bare uenig i at dette er noe FC trenger kommunisere, da de ikke hadde kommunisert noen form for lanseringsvindu.
PR aktivitet opp mot lansering kan vel ikke kalles noe annet enn lanseringsvindu.
Hvilke forventningene har dere til PR? De sa de skulle bruke store ressurser på dette.
Hvis vi ser på erfaringene man har fra CE så gjør de helt rett i å ikke si noe. La os si at de 95% ferdig med spillet og de ser for seg en lansering om 1 mnd, de SKAL BARE ordne noe småtteri først, så kommuniserer de ut i markedet at det kommer da og da, og det som BARE var noe småtteri blir utfordrende.
Ifbm CE kommuniserte de flere ting som nå ikke kommer til full launch, dette blir negativt tolket av markedet. Desto mindre de lover desto mer kommer som en positiv overraskelse når de først blir kommunisert.
Ja, det stemmer, men de har aldri kommunisert ut et lanseringsvindu for spillet. En trailer for et spill kan komme lenge før lanseringsdato er satt. Coming Soon er jo et realtivt vidt begrep i gaming sammenheng.
De har faktisk det i Q2 rapporten 2017.
Dette ble diskutert opp og ned for noen uker siden da vi i samme runde sendte mail til Ole. Du trenger ikke være enig men han bekrefter uten å bekrefte det at spillet er forsinket. Fordi infoen de meldte i Q2 som ikke var med i Q3 ikke lenger var relevant.
Joda, men de skrev vel noe i retning av at PR aktiviteter skulle starte før jul, nærmere launch i Q2 (3?) rapporten, og så i neste rapporten, så var ikke den infoen der.
Og når vi sendte Ole mail om det var svaret at ting endrer seg og at man alltid skulle se på siste informasjonen fra selskapet. Mao de forsinket/utsatte spillet.
Diskussionen med att Funcom kommer släppa Bearded Dragon spelet efter Conan Exiles datum låter helt skevt enligt mig. Detta är två olika spel i två olika genrer. Bearded spelet kommer när det är klart. Jag antar att Bearded Dragon/Ladies vill tjäna pengar också och inte vänta på CE, om spelet är klart?!
@Evilfreud @Christian Jeg er enig med dere at spillet er utsatt, jeg er bare uenig i at FC skal trenge å kommunisere noe rundt dette, da de ikke har sagt annet enn at spillet skal lanseres i 2018
Jeg tror ikke vi ser det før til høsten, da vi fremdeles vet nada om spillet annet enn at det er turnbased.
De kan ikke lansere samme de første f.eks. 4 ukene før/etter CE lanseringen, ettersom Funcom da vil ha 100% fokus på CE og ikke har tid til å hjelpe til med lanseringen av BD-spillet, men utenom det, så ser jeg ikke noe problem jeg heller.
De trenger ikke kommunisere mer enn de har gjort nå, dvs ved å endre på kvartalsrapporten.
Makan til treig start er det lenge siden jeg har sett.
De kjører Lada i dag!
Du tenker på i går?