Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Starbreeze = 3.1 milliarder.

Funcom = 1.1 millarder

Så går nesten for 3x da :wink:

melding

Eller denne @h3nk1 - Innsidekjøp snart?!

2 Likes

Ryker sperren på 15,94 så er det straka vegen til 15,97 :moneybag::trophy:

1 Like

Tipper vi ender på 0% idag :stuck_out_tongue:

1 Like

Tipper rett rundt 16,-

15,75

Dagens tall er:

IMG_1113

Hadde opprinnelig tenkt å poste dette i TA, men av respekt for TA og forumet tar jeg det her. Jeg er nok på frekvens med @Paddy80 ift. TA. I hvertfall i en aksje som FC.
Når det er sagt så må jeg jo vedgå at jeg titter innom der titt og ofte for å lodde stemningen… .Flere har vært inne på det - I FC så blir TA alt for ofte en selvoppfyllende profeti. Folk elsker å gå i flokk (Jeg hater det) og har du nok (overnervøse) tradere/investorer som går i flokk ,så følger kursen etter.
Jeg begynte å kjøpe FC aksjer for omlag 1 år siden.
Jeg gjorde opp min mening om Funcom 2.0 hovedsakelig basert på det fundamentale. Ila. Det siste året har jeg bare fått mer og mer troen på caset og det fundamentale har aldri sett bedre ut. Jeg tar stadig runder meg meg selv ift. Om jeg er blitt (for) forelsket i aksjen, men for hver evalueringsrunde jeg gjør, så blir jeg mer og mer overbevist. Funcom 2.0 IS ON TRACK! Det har selvsagt vært jævla frustrerende og se kursen bli herjet med. Men basert på mine egne vurderinger så har jeg benyttet anledningene til å handle på dippene. Jeg er rimelig ALL IN i FC og veldig komfortabel med det. Om kursen er 19 eller 14 neste Onsdag aner jeg ikke, MEN at den er over 20,- innen et pr. mnd. Er vel de fleste av oss enig i (?). Jeg har pr. Nå ingen planer om å selge anytime soon. Det som nå virkelig begynner å bli interessant er hvor er Funcom 2.0 om 1-3 år.
Uansett - hva vet jeg. Jeg har jo bare +1,6m i papirgevinst på 12Mnd. Sikkert ingenting ift. De som trader FC basert på TA :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:
God middag godtfolk! :kissing_heart:

23 Likes

Tror du treffer veldig bra her. Om du ser i TA leiren på forumet så er drt to ting som går igjen. De fleste trader ikke påTA og de fleste TA spådommer slår feil. Personlig ignorerer jeg nå alle som ikke trader på TAen de selv spår. Funker fint. Grsttis med papirgevinst. Her sitter jeg selv med en ok NAV lønn i gevinst. Lønner seg vist å være long i solide caser

3 Likes

Pass deg nå, ellers for du full huden i kjeft…

Det går helt fint, hadde en lengre rant mot ubetydelig TA mas igår på chatten. Tåler en skyll tilbake.

Desuten, som sikkert @Dweller kan skrive under på. Det går helt fint å tørke tårer med tusenlapper.

Hadde bare alle gjort som @babyrage hadde alt vært chill. Stå for det du sier eller hold kjeft :smiley:

2 Likes

Fordel å få meg deg en haug med mennesker for å få kurs dit det tekniske bilde vil(foreslår), gud forby om det fundamentale skulle få overtak :drooling_face:

Tingen er, jeg driter egentlig i hvordan alle andre trader, jeg gjør min greie og tjener penger på det.

Men jeg HATER når folk med mindre erfaring blir lurt fordi de følger en tulling som tror han vet hva han gjør.

7 Likes

I Funcoms tilfelle så har de siste nedturer og også oppturer, iallefall det som har gjort de store utslagene, vært pga en eller flere større aktører. Nå er det imidlertid gode tider som tyder på at Funcom kommer til å reprises om de fortsetter som siste året. Da er det som du sier jævlig synd hvis en haug med folk kaster seg på fordi noen sier at det er lurt fordi nå skal vi ned. Jeg spurte her i går om folk var misfornøyde med rapporten, tilnærmet alle svarte de var happy. Med mindre alle er helt på bærtur så lover det bra, så skal det komme noen å si at kursen skal ned da Funcom tjener penger? Da er det kanskje bedre at kurs står i ro til nye bekreftelser /avkreftelser kommer som forteller noe om hvordan selskapet gjør det og markedet responderer? Men det gagner kanskje ikke alle?

1 Like

Er vel ASP som handler med samme volum som deg, tipper han har gjort det relativt ok. Vanskelig å si hvem av dere som har best % avkastning.

Synes folk er drøye når de går all-in i en aksje som Funcom. Det skal jo ikke mer til enn at Funcom fumbler noe kritisk ved CE lanseringen, så har vi elendig salg. Ref: CE Xbox lanseringen.

Personlig handler jeg vel 75% på det fundamentale og 25% på TA. Ser ikke noen motsetning på å handle etter begge deler. Det er en ting @babyrage har lært meg i år, og det er at det er større sjanse for suksess når man handler en aksje på vei opp enn en på vei ned. Var rimelig sikker på at vi hadde nådd bunnen 3. gangen vi besøkte 2,0x :stuck_out_tongue:

3 Likes

:nauseated_face::nauseated_face::face_vomiting::face_vomiting:

4 Likes

Tror både @mk1 og @megetgod ligger bra an hvis man ser på % (og cash :wink: )

2 Likes

Ikke ta «All in» 100% bokstavelig. Men for meg så fungerer det utmerket å investere i 1 case, man har kapasitet til å følge tett. Hva som funker for ASP bryr meg ikke litt engang!. Han lever av å pumpe og dumpe. Jeg er en langsiktig investor, som føler på et vist ansvar når jeg sitter på et kurrant antall aksjer. Det siste Funcom trenger (nå) er (enda-) en wannabe Asp. Hadde sikkert frydet TA-menigheten hvis jeg fulgte deres spådommer, men som sagt - jeg går min vei - «only dead fish go with the flow»

11 Likes

Traff jeg en nerve ?