Er så mange triggere at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre… Noen som har sett step brothers? Føler meg som Will Ferrell når han skal dele rom med broren sin… “There is so much space!!!”
19 NOK Halleluja!
Før kl 12!
Nå skjer det gutta! Dette er det vi sitter igjennom månedsvis med ørkenvandring for ikke å gå glipp av. Denne uka her er forhåpentligvis bare starten på en nydelig Funcom-vår og ikke minst et nydelig Funcom-år! Det er nå vi får betalt for å ha fulgt med på Funcom siden AoC, og alle som kaller den aksjen her en tulleaksje sitter forhåpentligvis utenfor i dag. Så mye moro som skjer, så mye penger på bok og så mye moro som skal skje i årene fremover. Har nok aldri vært et bedre tidspunkt å være Funcom-investor på enn akkurat nå, la oss nyte tiden fremover gutter og jenter
Ja vært mange måneder med ørkenvandring og diskusjoner dag inn dag ut, tålmodigheten slår inn for fullt
19nok är piss i havet.
Uppsidan är betydlig och värderingen fortf löjligt låg.
Historien har gjentatt seg gang på gang, kursen går kraftig opp før lansering. Historien gjentar seg også ved at kursen går kraftig ned etter lansering. Samtidig, bunnen etter sist lansering var 2,5x bunnen før den lanseringen.
Neppe smart å kjøpe på toppen av trendkanalen, men vi er jo ikke i nærheten av toppen heller. Jeg har ikke bestemt meg helt for hvor lenge jeg skal sitte. I det store bildet så har oppturen såvidt startet.
Veldig til moment da. Glad jeg har vært all in siden gamle 3,20. Men før det hadde jeg nesten millionen i tap så jeg sitter tapper til break Even rundt 24
Melding om ikke så lenge?
Analys av börsplus med het rubrik… Not.
Måste vara medlem för å se den
Inte roligare än svenska spelbolag, betyr det ikke mer tulleaksje enn svenske spillselskap?
Kjipt at man må betale for å lese den. Kan du skrive en oppsummering?
Vad är det här för Quisling-retorik SvD!?!?
Hvem er denne nissen?
Sveriges svar på Thor Christian Jensen?
Tippar på att Hegnar och SvD börsplus är bröder
Har du möjlighet att pdf:a och posta?
Kontentan är att de är neutral till svagt positiva.
Tro rubriken ska vara lite vitsig ;)…
Funcom inte roligare än svenska spelbolag
( FUNcom not more FUN then Swedish Gamingcompanys)
Dock som vanligt fokus på historik mkt att bevis blabla, de säger att de "inte har någon imponerande varumärkeskataloger " totalt missat IP katalogen de äger med
typ “The Longest Journey, Anarchy Online, Secret World…”
No need to worry om SVD Börsplus. De har gjort ett antal ”analyser” och har för det mesta varit helt fel på bollen. Faktum är att de faktiskt i några fall farit med osanningar samt kommit med faktafel. De är på riktigt amatörer men kan skriva lite kontroversiellt för att få fler läsare. Jag personligen har varit med som ankarinvesterare i ett bolag som noterades förra året på sthlmbörsen där de gick ut med faktafel. De pratade ner bolaget då bolaget som noterades har en hyfsat kontroversiell ägare som kan ”sticka ut” lite för mycket. När bolaget noterades så kan jag bara tycka synd om de som valde att stå utanför. Bolaget i fråga har gått ca 50%…upp ska tilläggas.
Blir duktigt trött på journalister som tyvärr inte kan sin sak. Värt att tillägga är att jag inte läst funcomanalysen men har svårt att se att de har rätt om nåt de skriver. Ett annat bolag som var värt att köpa på spek var Idogen. Inte gått så bra.
Svd börsplus är riktiga tomtar som ingen behöver bry sig om. Vet ingen som ens läser börsplus eller för den delen prenumererar på skiten.
Har tyvärr inte möjlighet att läsa analysen. betalar inte för dem
Här kan ni se hur deras råd har gått. Inte så imponerande. De har neutral på Paradox, THQ samt Stillfront. De har alltså inte köp, det betyder att deras stackars kunder har missat en ansenlig performance. Verkar som att de inte gillar gaming bolag. Ja ni kan själva se i listan hur det har gått för dem.