Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Stengt imorgen

Du skulle sett ordreboka! Det er jo egentlig ikke aksjer til salgs: ~60 tusen aksjer til salgs fra 21,30 - 21,40. Noen kjøper bittelitt aksjer på ASK og alt poff vekk.

Deretter går kursen 30 øre opp på nada volum. Spill for galleriet :wink:

2 Likes

Noen sanker aksjer big time :+1::moneybag:

1 Like

Samme som solgte torsdag?

1 Like

I så fall mangler han mange av de han solgte fortsatt :wink:

1 Like

Er det samme som dere har snakket om før så satt den på 624 000 24.04. Har ikke sett nyere. Litt gikk vel på 23, mer på 22 og har vel mye fortsatt? Kjøpe 10 000 - 20 000 eller mer for å legge an til salg er vel uten betydning for en sånn type.

Hvordan ser du at han selger på 22 og 23 og at det er samme person?

1 Like

Er spørsmålstegn i setningen.

Jeg tror neppe kursen er over 25 ved launch.

På grunn av to ting:

  1. Alle småinvestorer i Norge har brent fingrene på Funcom minst én gang, og skepsisen er skyhøy.
  2. Det er SVÆRT mange som kommer til å selge hvis kursen løper av gårde, noe som forhindrer nettopp dette.

Bare en ting å si om Funcom sin avslutning idag

image

Xtra Stark!

9 Likes

Mulig du har rett i det forste med kursen, men det er fremdeles noen dager igjen.

Jeg tviler mer pa din andre pastand. En ting er at ditt forste argument slar dette i hjel, det er ikke veldig mange av Funcoms tradisjonelle invstorer dvs. Taxi og studenter osv inne i aksjen na, en annen ting er at gevinstsikring forkommer til alle tider.

Selv lider jeg valgets kvaler da jeg har en tidsfrist a forholde meg til ifbm noe annet og hadde onsket en hoyere kurs av den grunn, altsa at jeg vil sitte igjen med flest mulig aksjer gjennom launch. Tror faktisk at rakjoret i Funcom ikke starter for rundt 20 Mai da salgstall begynner a vise seg.

7 Likes

Helt riktig - det er vi som følger caset tett som er tidlig ute nå med svært god r/r. Det blir først når Funcom melder om salgstall det vi ta helt av.

Det sagt, kursen kan fint gå langt over 25 rundt launch og dagene etter basert på første anslag og dokumenterbare listeplasseringer!

2 Likes

Med dagens melding om nytt samarbeid om nytt spill har jeg rett og slett mistet oversikten.

Hvor mange spill har Funcom i pipelinen for 2019 na?

Er det ett, to eller tre?

1 Like

1-2 fra Funcom selv (prosjektet som er påbegynt i North Carolina, samt mindre trolig at Oslo kontoret rekker å få ut et i 2019).

Pluss 2-3 publishing spill. Vi kan ta for gitt at Funcom får ut minst enda et sådant i 2019. Mest sannsynlig flere, vi vet jo nå allerede om 1.

Mao. snakker vi 3-4 titler ut i 2019. Som også er den nye strategien. Hvis noen har sliden som viser nettopp dette kan de jo legge den ut her.

4 Likes

Ja nettopp, og det er det markedet bor begynne a ta inn over seg. CE er ikke et enkeltstaende prosjekt, ikke en gang i tospann med MYZ.

Det kommer ar etter dette hvor det lanseres nye spill (akkurat slik Rui sa at man ville ha en tettere lanseringsfrekvens)

Funcom = Digital, Lean, Money making Machine!

6 Likes

Vi glemmer ofte at 99 prosent av norske meglerhus, investorer og småsparere ser på spillindustri og Funcom som dette:

10 Likes

Reddit er beinhard :joy:

5 Likes

Seinfeld :heart_eyes::star_struck:

2 Likes

Begynt å dukke opp reklame rundt om kring ? :slight_smile:

Pressfire.no

Gamer.no

7 Likes

Dette er jo litt interessant. En youtuber med 1.2 mill subscribers lager Conan Exiles videoer. De har 3-4ganger flere views enn de andre videoene hans laget i samme tidsperiode.!

MAO - interessen er der blandt seerne og han vil høyst sannsynlig fortsette å lage CE videoer ettersom han får flere views da.

23 Likes