Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Fikk merke det i fingerprint ifjor. Det var helt sykt hvordan de kjørte kursen opp og ned. Mest ned

Hittade det här när jag grävde lite om dom skäggiga damerna. (Kanske old news för många men jag hade inte sett det här innan).

Om det här är det spelet som de gör tillsammans med Funcom så känns det ju ganska bra. :smirk:

Önskar bara de kunde lyfta lite på locket och börja skapa lite hype!

15 Likes

Funcom skrev själva att projektet med skäggdamerna hade potential till höga intäkter. Mer än så vet vi egentligen inte… förutom en skärmdump som ryktas komma från spelet och påminner en del om pc-klassikern ”Commandos”.

Allt ligger till rätta så långt :wink::ok_hand:t2:

11 Likes

Jeg er veldig spent på dette samarbeidet!
Når vi først får høre noe mer, tror jeg det kommer som julen på kjæringa.

Slik jeg leser informasjonen Funcom har gitt, så er det meste allerede gjort uten noen teasere til markedet.

-Betydelige investeringer i q3.
-Publiserings aktiviteter pågår.
-Mer info kommer ikke før tett på spill slipp.
-Potensiale for å gi signifikante inntekter

Fra Q3:
Development of the tactical turn-based strategy game has progressed according to
project timelines
Publishing activities are ongoing with Quality Assurance, PR/Marketing, and Project
Management resources being integrated with development team
• The game will be launched in 2018, more information about the game will be
revealed as we get closer to the launch

20

33

10 Likes

Hvis dette har noe med Funcom å gjøre så blir CE lite iforhold

1 Like

Det har jo det, det er Bearded Dragons prosjektet :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ja såfremt ikke skjegge damene har flere prosjekt på gang

Hvis Bearded klarer å kjøre 2 prosjekter parallelt samtidig blir jeg imponert. Dette er jo et selskap med 10-15 ansatte…

1 Like

Man vet aldri, men det er jo noen ting som taler for at det faktisk er det.
Hva vet vi?

Taler for:

• Lite team
  • Lokalisert i Malmø
  • Annonsen kom like etter vi fikk info om samarbeidet (23 juni)
  • Annonsen beskriver arb plass i Malmø
  • Uttalelsen: “The Bearded Ladies are back!” Her har det vært stille siden 2015 ish før nyheten om samarbeidet med Funcom kom.
    -Uttalelsen “The Game” her:

02

8 Likes

Funcom kan alltså ha ett spel på gång som kan överträffa allas förväntningar rejält (CE all over again!) och trots det så backade aktien med flera procent idag?

Är folk helt galna och klarar inte av att räkna? :money_mouth_face: Varför säljer ni till dessa nivåer?

Börjar bli mer och mer tydligt varför Swedbank ser Funcom som ett av 2018s mest spännande spelbolag.

12 Likes

Ser jeg er for sent ute i denne diskusjonen, dere andre gode medlemmer har forklart på beste vis hvorfor BD/BL-prosjektet er spennende.

IMG_0880

4 Likes

Vi er så vidt begynt her… kjør på @h3nk1

Hvis du ser å Starbreeze, så har de to spill de har finansiert som ender i hver sin ende av skalaen: Dead by Daylight og Raid: WW2. Førstnevnte tjener grisebra, sistnevnte kommer neppe til å dekke inn investeringen. Ironisk nok, så var DbD det de investert minst i, tror det bare var 2 MUSD. :slight_smile:

Ettersom vi ikke har sett noe som helst av Bearded Dragons sitt spill, så er det jo litt vanskelig å si hva slags potensiale det har. Det er ihvertfall laget i en moderne grafikkmotor i motsetning til Raid:WW2.

3 Likes

Absolut! Helt enig. Å andra sidan så är Starbreeze också värderade som 4 x Funcom eller så så det blir ju lite annat läge då.

Även utan bearded-spelet så tycker jag funcom ser väldigt billigt ut jämfört med andra spelbolag. Jävla svenskar alltså… vad vet vi egentligen? :thinking::sweat_smile:

7 Likes

Funcom er det eneste spillfirmaet jeg er investert i nå, så er jo veldig enig med deg. :smiley:

6 Likes

Det blir ett spännande 2018, det kan vi alla vara eniga om. Sjukt nyfiken… kan dom inte bara visa oss liiiite vad det är dom sysslat med senaste tiden? :pray:t2:

5 Likes

De er nok mest interessert i å markedsføre spillet på en optimal måte, i stedet for å stille nysgjerrigheten til investorer :stuck_out_tongue:

5 Likes

Er vel ingen tvil om at denne gjengen her leverer? Faktisk bilde fra hjemmesiden deres :joy:

16 Likes

Vad har ni själv för tankar/förväntningar om när i tid Bearded Dragon spelet kan tänkas släppas? Tänker mig reveal-launch tid

Sommer eller tidlig høst tidligst, tipper jeg.
De har fremdeles ikke delt noe om spillet, annet enn at det er turnbased strategy, så jeg tror fremdeles det er en god stund unna.
Jeg tror vi får info fra Funcom om andre partnerskap/oppkjøp før dette spillet er på markedet.

2 Likes