Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er vel straka vegen til høy 26 nå i første omgang?

Sagt det en stund. Nå byttes de eierene som liker risiko og tok FUN på 12-15 kr med eiere som ikke liker risiko men sikre langsiktige investeringer i vekstbransjer
Da først får vi en normal prising på FUNCOM .
30 kr bør være greit innenfor rekkevidden denne uken

21 Likes

Usj, lite risiko… Må vel snart ut av FUN jeg da :frowning: :sweat_smile:

1 Like

Skulle bare ønske skatt og feriepenmger kom nå =(=(

Over 1/3 av fredagens volum omsatt på 10 minutter er jo innafor :money_mouth_face:

Syns virkelig synd på karer som @slobo som solgte seg HELT ut fordi han fulgte hva morti hadde gjort.

1 Like

Morsomt med norsk finanspresse. Her er E24 på morraskvisten:

"Hovedindeksen på Oslo Børs klatrer 0,3 prosent ved åpning tirsdag. Nå ligger den på 894,94 poeng.
Aksjene som drar mest tirsdag morgen er som følger:

Norwegian opp 10,58 prosent
Equinor er ned 0,32 prosent
DNB stiger 0,91 prosent
Subsea 7 stiger 0,69 prosent
Aker BP faller 1,06 prosent"

Ikke et kvekk om rykket i Funcom :joy:

5 Likes

nå må dere gi dere, alle er ansvarlig for egne investeringer og valg… Er du langsiktig blir du ikke påvirket av hva andre sier

7 Likes

Sitatramme

Det er ikke synd på meg @Slappenfjert, jeg måtte uansett selge litt for å betjene restskatten…
I tillegg har jeg så dyr kone som jeg må betale kredittkortgjelden til…

20 Likes

Håper du kommer deg inn igjen når du har anledning

Jeg har ikke noe spesielt mål, men ser an salget og andre ting som skjer. Men går kursen til 30 denne uka så selger jeg nok en del. Tror jeg skal vekte opp og vekte ned i stedet for å selge meg helt ut. Spørs hvordan oppgangen kommer også.

5 Likes

Jeg er helt enig!
Jeg har solgt litt Funcom, men valgte heller å selge ut alt Natto og Episurf med tap, samt litt i PCIB. Dette for å dekke restskatt etter et godt børsår i 2017.
Frister å trade litt, men jeg står over. Feriepengene går til ferie. Fem uker på loffen i Europa med bobil.

8 Likes

Er endelig i pluss etter 16 mndr i Funcom. Men satse litt på at den skal opp mot neste motstand 26-27

9 Likes

Går Funcom til 30 denne uken er det vel mange her som skal forsøke å stoppe kursoppgangen ved å selge en slant😉
Da må jeg være lurere å selge på 29 osv osv så er vi i gang.
Så var denne oppgangen over for denne gang.

2 Likes

Jeg mener at det var mitt champispengersalg som utløste kjøpssignalene :sunglasses: :heart_eyes:

7 Likes

Er bare å sitte i ro framover…

Ja du varslet jo at det ville komme

1 Like

Hvorfor selge på 30,- når kursen skal langt over 40 allerede i år? Den tradisjonelle Funcom-aksjonæren er desperat etter å finne første (og tilsynelatende beste) salgsmulighet.

Skulle CE finne på å selge 2 millioner i 2018, noe jeg tror er et veldig konservativt estimat, så forsvinner 40 i bakspeilet raskere enn du rekker å si “MYZ”.

Snart eier svenske hele greia, fordi Ola Dunk ikke klarte å lese forbi “Funcom” til der tallet “2.0” står.

Gi nå :sweden: litt kamp da :wink:

22 Likes

Er det en ny THQ in the making? :sunglasses:

1 Like

Oppi all euforien er det viktig å huske på at aksjen ikke er verdt mer enn hva markedet er villig til å betale for den. Vi her inne skjønner jo alle at selskapet går en lys fremtid i møte, og at om den prises som peers skal kursen langt opp. Men så sitter vi nå en gang på laks- og oljeberget vårt enn så lenge, og da kommer det til å være svingninger i kursen selv om den jo egentlig burde gått opp til nivåene vi prater om med en gang vi begynte å sniffe på #1 på PS4.

Er det en ting som aldri slutter å overraske meg med Funcom er det at kursen aldri tar den banen man forventer. Og i retrospekt viser det seg ofte at det kunne vært lurt å høre på de mer kritiske røstene som et supplement til alt det positive.

Når dette er sagt er jeg selv superbull til Funcom og har vel hatt aksjer mer eller mindre sammenhengende i 10 år, så føles godt og endelig skulle få betalt for tålmodigheten :slight_smile: Vet bare ikke om det går så fort som vi her inne skulle ønske.

9 Likes