Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg er spent på hva Funcom har i pipen sin de kommende årene, jo mer cash de får inn jo mer frihet har de til å lage underholdende spill, personlig håper jeg på flere IPer som de kan rutte med… Gleder meg også til å se hvor mye CE og MYZ bringer inn totalt i 2018

Forsåvidt greit det, men min kommentar var mer rettet mot hvorfor det er lav aktivitet her.

Pengeinngangen fra CE og forventelig også fra MYZ vil gi FC ro til å jobbe med nye prosjekter.
Sannsynligvis derfor også lansere adskillig mer ferdige produkter i fremtiden.

Dette sammen med FCs uttalte mål om økt frekvens av spill-slipp skal sørge for jevnere inntekter i fremtiden - OG mindre avhengighet av at ethvert spill lykkes hundre prosent.

Hvis man ikke tror på forretningsmodellen og de signaler som allerede foreligger, men er avhengig av mye tydeligere produktportefølje så er kanskje ikke FC selskapet man skal investere i.

5 Likes

Det ser jo veldig ut som de har lykkes med den nye strategien sin, mindre kostnader på spillene og lengre levetid kontra all-in investeringer på spill og faile… Det er jo bra at de har fått inn en CFO som kan holde investeringskostnadene nede… Om CE bare er engangstilfelle får vi se, men MYZ har jo fått en fin hype allerede så siste halvdel av 2018 blir spennende å følge med på

4 Likes

Til orientering:
Jeg følger nå med på shorten ennå og den øker

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0012756266

opp til 0.56%

1 Like

Förstår ni inte det är ett trick för att skrämmas? Uppenbart denna är till för att kunna tanka på lägre nivå. Man bli inte rik på att följa strömmen…

5 Likes

Synes (i mange aksjer, ikke bare denne) at shortsalg / salgsposter altfor ofte omtales å kun være til for å «skremme». Det kan jo faktisk være slik at de tror aksjen skal ned kortsiktig…

4 Likes

Synes det er like informativt som
kurs går ned -> “småsparere som blir våt i buksa og panikkselger.”
kurs går ned -> “Markedet har ikke tatt inn over seg hvor bra caset er”

Trodde tanken var at INGEN er smartere enn markedet.

2 Likes

Markedet er aldri riktig.

8 Likes

Hadde markedet alltid hatt rett ville jo alle aksjer vært priset korrekt og vi hadde alle hatt pengene våre på høyrentekonto og dratt inn rolige 1.25% i avkastning i året.

5 Likes

Så stå af toget… Farvel

1 Like

Her måtte jeg rett og slett LOLLE ganske så høyt ja…!
:laughing:

4 Likes

Jeg tenker det er stille her fordi det er sommer, og 30 grader ute. Det er generelt lavere aktivitet på børsen nå, så da blir det lavere aktivitet her også. Det er sikkert en del som har tatt en sell-in-may og tatt ferie.

Jeg tenker aktiviteten tar seg opp til høsten, og når det kommer noe ny info som kan diskuteres.

4 Likes

E3 kommer ju annars nästa vecka…

3 Likes

Jeg er for varm til å hausse om dagen.

Aksjen holder stand, svenskene har snart kjøpt hele sulamitten og CE buller av gårde.

Nå kommer DLC, E3 og MYZ-demo (og kan hende launch date), samt sommersalg.

Går an å nyte sola da :sunny:

11 Likes

Tror folk er i solen om dagen, og de som er i aksjen trenger ikke hausse særlig. Ser ut som ting går bedre enn hva man hadde trodd på konsoll og PC er heller ikke verst. Ligger triggere på en snor neste halvår og imens sopes det inn penger. Men ser det klages litt likevel :wink:

3 Likes

Vært på hyttetur i sogn :sunglasses:
Og etter en sommerferie er hause-batteriet fulladet :bomb::bomb::bomb:
Gå ut å steik skinken din du også :meat_on_bone::meat_on_bone:

3 Likes

Soleksem her. På tide med noko regn.

6 Likes

Regn hadde gjort seg, gjerne 20-30 mm hver natt en ukes tid og så på an igjen😊

Rent egoistisk for egen del så kan solen skinne og himmelen være blå tom 6.juli, da forlater jeg uansett landet for 4-5 uker…

Hause Funcom nå? Skummer forumet, logger inn på aksjetrader innimellom, det er alt.

1 Like

Ja, relativt stille om dagene. Det er bare bra. Jeg har brukt de siste 1-2 ukene på å øke litt igjen, etter at jeg solgte meg litt ned. Kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har vært mer komfortabel med Funcom aksjene mine. Er jo nesten ikke spennende lengre … Prøver å følge med på det som er nyttig av info. Det som slår meg når jeg leser noe av det som blir skrevet her inne, er at det virker som at en del ikke fatter mengden med grunker FC har spadd inn i kassen de siste ukene. Og ikke MINST kommer til å spa inn videre … Casen er SOLID!! - FUNCOM 2.0 er et faktum! I mellomtiden så spiller vi litt ball. Må faktisk trade litt på gøy selv for tiden også, men ikke med mer enn 1-5% av portisen. En fortsatt strålende sommer til dere alle :beers:

15 Likes

GTS#20…det er kanon

2 Likes