Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja 4tegn

Shorten er økt til over 800k.

1 Like

Merkelig, de fleste mener att det har vært store inntekter til Funcom i forbindelse med lansering av CE. Det kan komme betydelige inntekter fra Japan lanseringen. Se det, er også mange enige i. Men det ser ut til att enkelte mener att nesten uansett hvilke inntekter som kommer inn til Funcom vil det ikke være kursdrivende.
Selv for Funcom sin del vil det være en grense for hvor mange gode nyheter som kan komme uten att kursen begynner og røre på seg.

4 Likes

Kan Funcom plz komme med en børsoppdatering etter at sommersalget er avsluttet med at de har solgt 1,8m kopier totalt og skal lansere omgående i Japan og at de kommer med temming-oppdateringen samtidig? Så kunne vi fått en aldri så liten shortskvis? :stuck_out_tongue:

Såvidt jeg kan se, så selger de rundt 13k - 15k totalt på xbox, pc og ps4 om dagen nå, så burde jo gå bra? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Skal man ta dette som et tegn? 2 retweets av 2 stk med Japansk (?) navn?

3 Likes

Det er vel ingen som hindrer dem i å gjøre det? At vi kan passere 1.8 mill i løpet av sommersalget, er fullt mulig. En slik melding og dato for MYZ release hadde vært bra før ferien.

Da kan det hende shorter gutta hadde fått hastverk med å dekke inn. Nå er det jo nesten ikke omsetning og de fleste tradere holder seg langt unna Funcom.

1 Like

Jeg er enig Halling. Men du ser jo at det ikke gjør stort for kursen… akkurat nå… Vi regner vel alle med at det kanskje bedrer seg når alt kommer sort på hvitt. Vi håper iallefall det.

Derfor tror vel de fleste at Japan blir samme.

@Christian forventet du topp i USA i ukesvis?
Ble kursen mye høyere av det? Tror du det blir annerledes med Japan da?

Synes ikke vi skal forvente allverden kursmessig før vi får noe offisielt. Vi her inne vet jo. Og det er bra for alle med aksjer.

Forventet mer salg rundt lansering, men mindre etterpå. Forventet veldig lite av Japan.

2 Likes

Ok. Men du mener ikke status så langt er priset inn? Med alt som er skjedd siden mai burde vi vel hatt noe høyere kurs?

Jeg synes ikke salget etter rapporten er priset inn, det går bedre enn ventet. MYZ fikk også en veldig god mottakelse, men det virker ikke som det traff så bredt. Mangler også releasedato.

3 Likes

Kan jo være en «teknisk» Short . Begynner å se «skummelt ut».

Det er ikke veldig mange som vet hvordan ståa i Funcom er. Den jamne småinvestoren har ikke peiling. I tillegg har flere av dem brent fingrene på Funcom flere ganger. De som potensielt kunne ha handlet noen aksjer har jo hittil fått god hjelp av diverse finans aviser som flittig gjentatte ganger har fortalt hvor idiotisk det er å ha Funcom aksjer.
Beviset for hvor klokt det er å ha eid aksjer denne våren blir avduket 27/8.
Selv bare registrerer jeg sluttkursen om dagen.Jeg vet att kursen ikke er på rundt 20 når vi entrer første/andre uken i August.
Da kommer jeg til å glise godt av diverse nick som “plutselig” har kjøpt aksjer og skal fortelle “alle” hvor god butikk det er å eie Funcom aksjer. Saken er att det er like bra å eie disse aksjene nå det er bare att det er litt lengre til slutten av August.
Jeg velger å sitte med noen aksjer nå fordi jeg gjerne vil ha med meg den eventuelle oppgangen som kan komme ved melding om release dato av MYZ. Eller publiching avtaler etc.
Det er allikevel langt ned til min snittkurs, så litt nedgang gjør ingenting.
Tar jo helst oppgang selvfølgelig. Jeg tror også att Japan kan bli større salgsmessig enn flesteparten tror.

3 Likes

Det er shorten som holder kurs nede så fort den er dekket så smeller det, samme som sist. Så lenge en så sofistikert algo herjer så hjelper det ingenting hva Funcom leverer om dagen på kort sikt, fordi det er ingen omsetning aksjen. Hadde det ikke vært short kunne kursen stått i 24-25 kroner nå basert på faktisk salg og ikke minst svenske kjøp. Uten Sverige hadde kursen kanskje stått i 18 som er helt nisse på nåværende tidspunkt. At ingen våger å lage en analyse av Funcom er også helt nisse, men det kommer enten etter Q2 eller 3, det er jeg sikker på.

Så, short aktiv og øker - kurs sidelengs og kanskje litt ned, short vekk - kursen stiger igjen. Det skal noe ekstraordinært til for å få en shortskvis. Jeg tror ikke vi får en slik oppgang fordi jeg tror ikke det kommer en “brutal” nok nyhet før den dekkes inn.

Jeg tenker at shorten er borte til Q2, ikke på grunn av bare gode tall men at vi da er så nærme/har fått nyhet om myz mm.

8 Likes

husker ikke hvor jeg hørte det/leste det - enten på en twitch presentasjon eller på tekinvestor-møtet hos Funcom, men svaret på hvorfor senere Japan mener jeg var at publisher mente at samtidig launch i japan ikke lønte seg da markedet var veldig fokusert på spill som allerede var etablerte suksesser, snarere enn å kjøpe noe “først” - og forventningen til at conan exiles skulle bli en suksess var der. hadde noe solgt godt f.eks. i USA var det en kraftig selling point i det japanske markedet

10 Likes

Den ene delen av shorten er dekka på 19/20 nivå ser det ut til.

Litt småprat/Hegnar forum. Vi er nå oppe i 55% av reviewene til Detroit:Become Human, spillet som solgte 1mill PS-spill på to uker. Her må vi rett og slett anta at vi snakker om samme review/salg-ratio, så da har vi helt sikkert solgt 6-700.000 eks. på PS4 vi også! Bare til opplysning, dette tror jeg ikke på altså. Men over til det som egentlig er interessant. Samtidig med å tracke PS og Xbox-salg til CE, har jeg også sett på andre titler og sammenlignet uke for uke, for å få et bilde på hvordan CE-salget holder seg oppe som tiden går. Altså sammenlignbare uker. Detroit ble lansert 25.05. Forrige uke solgte de 37% bedre enn tilsvarende uke for CE. Uka før derimot lå de hele 67% over. CE selger også godt i uka som kommer, så kanskje kan vi nærme oss enda litt til her.

Jeg er faktisk litt overrasket over hvor godt CE holder seg i salg nå snart to mnd etter release, spesielt på PS4. Det var alt.

17 Likes

vi kan takke alle foreldre som bruker tv og ps4 som barnevakt :sweat_smile:

2 Likes

Paxton Galvanek fortsätter anställa folk till North Carolina. Värvat många duktiga redan. Nu en från Obsidian (Pillars of Eternity 2).

14 Likes

Today, Anarchy Online celebrates its 17th year of active service. Not a whole lot of games can boast this kind of accomplishment, and we sincerely thank you for your continued love and support of Anarchy Online. You are the very matter that makes up this universe, so thank you again.

To celebrate, beginning today (June 26th) and lasting until July 19th, Ganimedes Personal Jetpack & Nano Crystal (Balloons) are available in the shop, and an array of new membership offers and new armor that increase stats as you level up! Plus, ANY account in good standing (i.e. not suspended, deleted, etc. ) will be able to log in for FREE starting today until July 5th.

Subscribers can also log in to pick up a Ganimedes Personal Jetpack MK II!

SPECIAL OFFERS:
Purchase a 3 month subscription to receive the Dust Brigade Tech Unit Legwear, Gloves, and Boots, along with one Combat Nano Can: Premium Experience Boost.

Purchase a 6 month subscription to receive the Dust Brigade Tech Unit Legwear, Shirt, Sleeves, Gloves, and Boots, along with two Combat Nano Can: Premium Experience Boost.

Purchase a 12 month subscription to receive a Vacuum-Packed Dust Brigade Tech Unit Armor pack which includes everything, a Dust Brigade Technician Datapad, and four Combat Nano Can: Premium Experience Boost.
:grinning:

10 Likes

17 ÅR! Utrolig :+1::smiley:

6 Likes