Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nei, jeg har heller ikke sagt at det MÅ bety det, men jeg sa det var upresist. Hvis du mener det var presist formulert så definerer vi presisjon veldig forskjellig :blush:

Instämmer, allt annat saknar logik. Övertygad om att det här var ett media PM baserat på gamla siffror. Om än olyckligt formulerat (ur investerarnas ögon).

Tror de passerat 2m exemplar av CE nu iom Humble Bundle paketet då den plattformen har ca 400 000 subscribers.

Det gäller att hålla spelarantalet uppe och säkerställa att spelarbasen växer. Då är Humble Bundle ett utmärkt sätt att skapa exponering mot fler spelare.

Funcom and Rock Pocket Games enter into partnership

Funcom Oslo AS has entered into a partnership with Rock Pocket AS for the
development and publishing of a new game.

The game is based on a Funcom IP and is planned to launch for PC, Xbox One and
Playstation 4 during the second half of 2019.

This fulfils the previously communicated goal of having two published games
releasing in 2019 and is in accordance with the Company’s strategy of publishing
both internally and externally developed titles in order to generate more
revenue streams and reduce the risk of the Company. Externally developed titles
will represent smaller investments than internally developed ones with
correspondingly smaller revenue potential.

This game developed by Rock Pocket Games will be mostly funded by Funcom.

Badhoevedorp, The Netherlands, 7 July 2018
Funcom N.V.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=455271

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180707.OBI.20180707S2

43 Likes

Så gøy. Har 2 venner som jobber der. Innsideinfo!! Må jeg slutte å handle funcom nå eller bare ikke skrive om akkurat det🙂

7 Likes

I utgangspunktet skal de ikke dele innsideinformasjon med deg, hvis du ved en feiltakelse får innsideinformasjon skal du så klart ikke handle på denne eller dele den videre.

5 Likes

Så lenge du ikke handler på informasjon som ikke er kjent i markedet, er det vel ikke noe problem?
Nære relasjoner til vedkommende som er innsider i et selskap (typ ektefelle, familie, venner etc) er jo i praksis ikke innsidere selv, men kan/bør ikke handle på informasjon som ikke er kjent, ettersom det kan bli ubehagelig for flere parter.

2 Likes

Ganske enig, men nærstående som f.eks ektefelle er en annen kategori og må melde hver handel. Men venner regnes ikke som nærstående.

Når det er sagt så er ikke alle ansatte i et selskap primærinnsidere, og her er det jo bare snakk om en samarbeidspartner til Funcom.

3 Likes

Tja, kva har disse folka gjort på tidligere då?

5 Likes

http://www.rockpocketgames.com/NEWSITE/projects/

Dette er det nylige.

Kommer ikke til å melke info, men vet jo aldri hva som glipper ut på en fest!

Handler ikke funcom aksjer utifra hva jeg vet om selskapet nå heller😉, så blir jo ikke noe forskjell om jeg skulle få greie på noe. Handler mest utifra hva jeg tror om kursutvikling.

2 Likes

Er for øyeblikket i Bremen på sykkeltur nå, måtte bare sjekke e-post, og så dette?!?!:+1::grinning:

2 Likes

Goodbye 17-18-19, hello 20,21,22…

4 Likes

Jag vet i alla fall att de nyligen släppte shiftlings till N Switch -kul spel! :+1:t2: :grinning:

Strålende nyheter.
Rui var ikke sikker på om de rakk enda en publiserings-avtale i 2019, men nå kom altså enda en ny avtale.

Jeg ser forøvrig at denne meldingen også er klassifisert som ikke-informasjonspliktig pressemelding. Merkelig.

1 Like

Kanskje ikke på nåværende tidspunkt?

Nye funcom-fjeset Natascha kommer fra Rock Pocket Games

3 Likes

I teorien hadde de vel ikke trengt å si noe før release?

1 Like

Tviler på at dette påvirker så mye på mandag. Hadde de sluppet pressemeldingen mandag morgen, så kanskje litt oppgang før den hadde falt tilbake.

Uansett er det bra de sikrer flere inntektskilder!

3 Likes

Yes.

Helt i tråd med roadmappen og således kjent, men kjekt å få landa det.

Får vel ikke noe effekt før om et års tid.

I seg selv er ikke dette kursdrivende, men jeg mener at kurser ned mot 16 - 17 tallet er bare tull og kun en effekt av traderbabbel og short, intet annet.
Når de rene TA gutta sier at de kjøper på 16.80 så skjønner jeg jo det, men de mest drevne driter en lang marsj i om Funcom kommer ned dit eller ei, de har mange flere egg med tilsvarende targets som ligger i kurven og venter på ei klam ræv som skal sørge for klekking.
Markedet klarer ikke helt ta inn over seg og jeg tror ikke de skjønner helt hva som har skjedd og potensielt kan skje. Vi snakker ikke om suksess eller ei, men graden av den.

Meldingen i dag er med på å styrke dette potensialet ytterligere :blush:

2 Likes