Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Paradox er verdsatt til 15,6 milliarder… Hvilken planet lever de på tro?

1 Like

Og resonementet er?

Det holder jo i massevis for Paradox.

2 Likes

Paradox Gross income

2013 138.72M
2014 83.57M
2015 340.68M
2016 481.96M
2017 611.16M

Stabil vekst over tid, altså et vekstselskap. Hvor lang veksthistorie har Funcom?

Når det er sakt, ville jeg nok ikke kjøpt den aksjen heller med P/E på over 50 basert på 2017-tall.

1 Like

funcom har 2017 og 2018.

Og en massiv pipe for 2019 og 2020.

Hva vet du om dem pipen da, som ikke jeg vet?

For Guds skyld.

3 Likes

Inntektene til Funcom for 2018 har så å si bare vært Conan Exiles. I 2017 var det litt SWL, men hovedsakelig Conan Exiles. AoC og AO har nok gitt noen smuler begge årene. :slight_smile:

Omsetning for kvartalene 5-8: 17,5 MUSD
Omsetning for de siste fire kvartalene 27 MUSD +54%

image

8 Likes

De har ikke mindre enn 6 spill i pipe. Dette ble tydelig kommunisert på Q2 presentasjonen.

Hvis du ikke kjenner til pipen de har… så forstår jeg jo hvorfor du er skeptisk til aksjen.

synes selskapet er dyrt og mener single-player spill gikk av moten for 20 år siden

???

kjøper aksjer i selskapet

1 Like

C4C0963D-EDC7-4EEB-9912-C0B9391D444A

15 Likes

Du må ha ett sted å bo, belåne huset ville jeg gått for :yum:

De har jo 6 spill i pipen. Hører du ikke???

hold an nå i 3 minutter. skal bare hive inn en pose i microen

Alle her er klar over pipen til Funcom, siden folk faktisk gjør litt research på selskapet.

Foreslår egentlig at @pdx kommer å rydder litt her, helt opplagt at vi har et troll.

1 Like

Finnes det ingen forum i dette landet Hektar ikke greier å ødelegge? Manisk av en annen verden, nesten som navnet burde ut i offentlighet snart.

1 Like

= teknisk analyse

Hvordan kom Hektar inn i denne diskusjonen?

Yesss, back on topic peeps :smiley:

1 Like

Hektar er en kjent multinicker på HO. Nekter for det selv, helt til han går i baret og avslører seg selv. Har skjedd 2-3 ganger der han selv har innrømmet det. Den siste gangen utga han seg for å være en dame, påstod underveis at det var kona/kjæresten, for til slutt å vedgå at det var han selv.

Men det vet du vel…:wink::wink::wink::wink:

2 Likes