Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Faktiske resultater, hva er det? >_>

1 Like

Har jo sett en endring nå når tallene kom og vi faktisk gikk opp. Så mulig tiden er inne for at kursen går på resultatet av antall solgte ikke bare på forventninger.

Jeg ser for meg at livet i funcom aksjen kommer til å være på samme måte som jeg har opplevd de to årene jeg har fulgt med. Får håpe at investor runden til funcom får en større aktør på banen,og reduserer freefloaten i aksjen. Når det skjer vet vi jo ikke, men jeg vet at når det skjer skal jeg ikke sitte utenfor.

2 Likes

Ikke dumt det. Slik var det jo faktisk til dels rundt CE-launch, da salgstallene var gode og trakk kursen opp mot 25 en stund etter launch. Jeg og mange andre forventet derfor (med god grunn) at kursen skulle etablere seg på 20+.

Svenskene flokket til, og interessen økte. Markedet ga sin dom, og den var god. Men så skulle altså doktor doom bombe ihjel papiret til både svensker og volum forsvant: farvel til 20-tallet.

Alt avhenger, som @Warholm peker på, av om de ~2 millionene i free-float plukkes eller ikke. Kursen vil slite med å etablere seg høyere så lenge alt handler om å melke små småfisk.

Hadde jeg vært storfisk skal jeg love dere jeg skulle tatt ut hele salgssider på pur faen, som takk for alt. Slik tenker nok flere enn meg.

For meg er det fortsatt besynderlig at ingen norske tradere med litt kapitalkraft utfordrer status quo i denne aksjen. Litt motstand og kursforsvar er alt som skal til for å stoppe tøvet og sette fyr på det vi vet er en kursbombe.

6 Likes

Fortfarande en svensk som biter sig fast! :smile::wink:

10 Likes

Var jo to norske kvinner som vant 140 mill hver i går. Girls just wanna have Fun(com)?

1 Like

Kjenner ei dame som har alle sparepengene på brukskonto, fordi hun tror det er noe lureri med sparekonto ettersom renten er høyere.

Damers risikovilje i et nøtteskall.

21 Likes

Har en mor som har ruget på arv siden 2007. Foreslo for 10 år siden hun kunne kjøpe to leiligheter og leie ut, men nei. Hun måtte jo skatte av inntekten…

15 Likes

Minner om hvilken aksje vi følger:

10 Likes

Har et håp om at vi slutter over 18 i dag.

1 aksje ble solgt på 17,77…

Trengte nok pengene til å betale skatt.

Han solgte 5 til. Da har han til salt til grøten og. Jises

Jeg dauer litt, ser jeg får noen støttelikes her, morsomt, men jeg liker jo å se hva slags innlegg folk faktisk setter pris på, så kanskje like gjerne å la være? :crazy_face:

18 Likes

Dine innlegg er stort sett alltid 5 ganger mer relevante og kunnskapsrike enn mine, så du må vite jeg bare tuller :sweat_smile:

Eneste grunnen til at jeg får likes er memes, stållbullhet og sinnaposting i all den tid Funcom er i kursmyra :wink:

Jeg er TI-clickbait.

4 Likes

Jeg ler nok like godt som resten her av memene dine. På den første speil-memen din så måtte jeg kikke nærmere før jeg så Pepe. Lo godt når jeg fikk øye på han. Morsomt når han så kommer etter meg i tanks og var mye nærmere. :smiley:

Jeg lever samme hva veeeeldig lenge på å blitt stemt fram som årets tekinvestor 2017. Har ikke vært like aktiv i år gitt. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Men all tiden du har brukt av TI har vel vært grunnet personlige grunner som gjør at du kanskje blir årets Sexinspector 2018 :smirk:

Ey, jeg har dame nå! Har ikke vært på tinder på flere måneder! :smiley:

6 Likes

En bit upp till RDR:

3 Likes

Har sett at RDR2 har kjørt heftige kampanjer i forkant med veldig vid markedsføring, til og med svære reklamer på busstopper.
Tenkte fort det er lenge siden jeg har sett noe spill blitt så tungt markedsført.
Tro hva budsjettet for noe sånt er? :sweat_smile:

Meanwhile over at Blizzard…

4 Likes