Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nej, var inne på samma tankebana själv… Kan se ut som att de utökar teamet bara :slight_smile:

Opprinnelig postet på TA, my bad.
For å mene att R/R er dårlig/ nedsiden er stor nå, så sier man jo samtidig att det ble betalt ALT for mye for aksjene som ble ervervet på 2,60. (13)
Jeg vet ikke om noen som legger 85 Mill på bordet uten å ha vurdert ståa nøye og samtidig “muligens” fått ett glimt inn i glasskula for å se hva som kommer fremover.
Jeg mener bestemt att med det Funcom har i pipen fremover, så er dagens kurs så lav att jeg ser begrenset nedside. Om kursen kortsiktig skulle bli presset noe nedover, så tror jeg det ligger nok kjøpere nedover til att dette blir meget kortvarig.
Allerede neste uke får vi vite hva Funcom rekker å få med til release.
Dette vil være starten på en jevn nyhets strøm fra Funcom 2.0

7 Likes

Jeg kommer med en del påstander som kanskje ikke er 100% riktige, men jeg synes det er greit likevel. Poster det her da jeg får huden full av TA folket når det ikke er direkte snakk om grafer osv :wink:
Utfordring med slike diskusjoner er du har traderen som vurderer kjøp og salg med kortere horisont enn en som ser på verdien i ett selskap på sikt. En dyktig person på TA har argumentene og finner frem til støttenivåer og i så måte presenterer en nedside som sikkert i ett teknisk perspektiv er riktig, men som fundamentalt blir helt på jordet. En utfordring er at traderen snakker om eventuelle markedsreaksjoner som ikke har noe med verdien på selskapet og gjøre?!

Svenskene gikk inn etter å ha fulgt Funcom i 10 år som de skrev, og de betalte 2.60,- som nå betyr 13,- TA sier ingenting om hva den reelle verdien i ett selskap er?! Det er selvfølgelig mulig svenskene ikke vurderer riktig, men de har meget god historikk på at de vet hva de gjør.

Si at ett selskap i en lengre periode har vært verdsatt til 2 kroner og gjør ett oppkjøp eller det skjer store endringer i selskapet som fører de opp på neste hylle på 4 kroner som representerer verdien av “det nye selskapet”. Med litt nedgang fra 4 ifbm generell markedskorreksjon, er da neste signifikante støtte på tidligere 2 kroner som den har ligget i lang tid og skal man begynne å snakke om dette som en slags sannhet?

Ett stort antall aksjer ble kjøpt på 2.60 og representerer for meg nivået Funcom vil ligge på frem tid de fundamentale nyhetene vil ta Funcom opp til ny høy for året. Hvis alle tror på svenskene og at deres vurdering er riktig, så vil 13 kroner være bunnsolid. Da hjelper det lite å snakke om feks kurs på 10 eller annet selv om det er teknisk mulig og riktig, det vil aldri skje fordi TA er avhengig av å få med seg medlemmer i flokken, både på vei opp og ned. Og tror alle 13 er bunnen så blir det bunnen. :wink:

10 Likes

Her er foredraget Joel Bylos hadde på Konsoll. Det er en stund siden, men vet det var mange som ikke fikk det med seg når det gikk direkte.

2 Likes

Det ser ut til at de skal ansette sjefen til Jens Erik. Kanskje det er noen her sim kunne passet til jobben?

Jeg er fristet. Men er ikke dreven nok på økosystemet rundt Twitch og Youtube. Håper de finner noen, men er nok langt mellom gode kandidater!

Vil anta at de har hodejegere på saken og/eller er proaktive selv. Er noen selskaper i USA som er spesialiserte på “community engagement” i gamingsektoren.

Husker ikke navnet på selskapet de brukte til CE-launch i februar i fjor, men de gjorde iallefall en god jobb.

4 Likes

Egentlig fornuftig at de staffer opp med en sjef til community gutta. Sier også litt at de forventer mer trøkk og det liker vi jo.

4 Likes

image

12 Likes

De leter etter mye folk om dagen! De har lyst ut hele 13 stillinger, 15 om en tar med “åpen søknad” til begge kontorene.

Ikke rart mtp hva vi vet de har i pipen, for i tillegg til å holde liv i eksisterende portefølje skal det utvikles nye spill fra begge studioene

11 Likes

DÅ var det bara att köpa mer. Otroligt!:slightly_smiling_face:

4 Likes

Hadde en liten ordre inne, bare 3000 aksjer fikke dem på snitt 12,47 Tusen takk .
Har desverre ikke mere penger å kjøpe for nå uten å selge noe annet (AXA, Kitron) Men det gjør jeg ikke. Har aldri hatt så mange Funcom aksjer som nå.

4 Likes

Lov å selge trading aksjer også vet du :stuck_out_tongue:

Prøvde faktisk å selge 2000 i går fra 16 og utover, men fikk ikke det jeg ville ha 13,25. Så lot være , angret på det i natt men nå etter denne starten på dagen er jeg foreløbig bare glad.

13,- virker solid, jeg stoler på svenskene, håper flere gjør det samme

5 Likes

Gulvet ditt på 13 er ikke så værst det @Paddy80 :grinning:

1 Like

RT 13,29… ikke værst

1 Like

Er Funcom dyr eller billig priset nå mtp alt som skjer i 2018?

  • Billig
  • Dyr
  • Riktig priset

0 stemmegivere

Riktig priset 27 %

Greit å være konservativ i fremtidsvurderingen, men allikevel :joy:

Mao. forventer ~30 prosent inne full flopp for CE (under 700k solgte på alle plattformer), null salg på BD-spillet, fuck all i SWL sesong 2 inntekter, nada annet kursdrivende nytt eller nye spill (publishing satsingen).

Redigert: Var kanskje en TA-luring eller to innom? Er nede i 16 % “riktig priset” nå :wink:

2 Likes

Det er vel bare situasjonen nå; Funcom, verden psykologi osv som har noe å si for prisen nå. Hva som skjer videre i 2018 er anyones mer eller mindre qualified guess og det har noe å si for hva prisen vil være i fremtiden. Da blir spørsmålet hvilken tidshorisont det er for spørsmålet. Det er individuelt og noen har flere samtidig. Sett i forhold til feks 01.05.18 synes jeg 13,30 er billig, men sett i forhold til en uke fremover kan det være noe dyrt.

Edit: Derfor @h3nk1, så lenge tidspremisset mangler i spørsmålet kan man si at “riktig priset” per def er riktig svar :wink:

Ser den, men formuleringen “alt som skjer i 2018” forutsetter liksom litt at den som svarer bør prøve å se mer enn én uke frem i tid :wink:

For å ikke forsøple TA-tråden unødig: Rent teknisk skulle jo alt tilsi fall i krakk-kontekst og på nada volum.

Skulle nesten tro det fundamentale tar over på disse lave emisjonsnivåene? :shushing_face: