Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Disse automatiske avstemningene er en uting etter at forumet har blitt så stort som det har blitt. Er flere enige i dette, så ta det videre til @pdx som jeg har gjort.

16 Likes

Hmm… Stemte på denne, men når jeg tenker meg om er jeg egentlig enig med deg.

1 Like

Det er vel bare en forenklet variant av TA, kalt psykologisk analyse. Ikke noe poeng å belyse, enig i det, :slightly_smiling_face:

Det kan du si, men TA er psykologi med “skin in the game”. Det er en vesentlig forskjell. Enig i at de avstemningene er relativt verdiløse. :slight_smile:

? Forklar. 41 stemmegivere; ikke veldig stort

Vel, akkurat nå er både aksjonærer, volum og forumaktivitet bombet til helvete - så det er mindre aktivitet enn vanlig. Grunnen til at jeg ikke ønsker automatiske, åpne avstemninger her inne er fordi aksjen har en lang, stolt historie som består i å trades på tvers av sentiment.

Jeg ser ingen grunn til at dette skal understøttes av åpne avstemninger.

Enig i at det ikke gir så mye verdi nå, spesielt siden mange bare stemmer opp uansett. Tanken var på sikt å bruke stemmene til å se hvem som er mest treffsikre i sine spådommer og så lage en kursprediksjon basert på hva de som oftest treffer mener. Er det interessant?

Hva om jeg flytter avstemmingen til Insider inntil videre?

3 Likes

Nei og nei på begge spørsmål fra meg.

2 Likes

Stemmer alltid ned på alt.

Egentlig ikke, jeg tror folk generelt bare stemmer posisjonen sin + noen som stemmer for å kødde.

3 Likes

Problemet er jo også når du starter pollen mens børsen er åpen en dag og holder den åpen i f.eks ett døgn. De mest treffsikre vil jo være de som venter til rett før pollen lukkes! Hvis du først skal kjøre slike polls, så må de kun være åpne utenfor børsens åpningstider. :stuck_out_tongue:

1 Like

Fiksen for det er allerede klar, trenger bare en rolig natt på å rulle den ut :slight_smile:

1 Like

Før unge #3 popper ut? :smiley:

3 Likes

@pdx :

Går mest på at hele familien har hatt omgangsyke i snart 2 uker :smiley: :face_vomiting:

1 Like

God bedring @pdx

1 Like

Om du fikk den riktige typen så er det bare 2 uker igjen!

1 Like

Heldigvis er alle friske nå, men fikk akkurat SMS fra barnehagen om at en ny runde har begynt på teamet, så det er bare å glede seg, finne frem bøtter osv osv. :slight_smile:

Vi pusser også opp badet, så det har vært flott å ligge på sofaen med Bose og hørselvern mens piggingen av betonggulvet pågikk :joy:

3 Likes

Ingenting som noen skikkelig gode rytmer mens man er syk!

1 Like

Skulle kolla till kursen lite snabbt och se om gårdagens köpsignal från bulls givit något.

1 Like