Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hva sier denne skyen din, nå? :partly_sunny: :wink:

Vestavind med stiv kuling fra nord

Hehe, får håpe på det :smiley:

1 Like

Optimist / heth:

optimist

fun

Et sjeldent syn

4 Likes

Kjenner jeg funcom aksjonærer rett så skal denne ned igjen imorgen :joy::joy:

1 Like

Snart 15 kr nå :smiley:

Lovet meg selv å ikke la meg påvirke uavhengig av videre retning da jeg gikk ut på 13,10 på fredag etter 1 år+ i Funcom, men må innrømme at timingen stikker litt :joy:

Grattis Funcomeres! :boom: :moneybag:

8 Likes

Strålende happy med at jeg solgte aksjene jeg kjøpte på 13,- på fredag på 14,-.

5 Likes

Så, dette ser jo ut som en ultratypisk pump-and-dump, men på et eller annet tidspunkt, så går jeg ut i fra at motstanden på 16,50 ryke og da tror jeg vi skal opp mot 21 kr. Jeg har gått ut i fra at det skjer nærmere lansering, men vanskelig å si.

5 Likes

Frykter at historien gjentar seg her at det er en infamous pump & dump ja… Vi får se ila uka… hadde ikke gjort meg noe om vi bestilte noen ekstra dager med 15%-er :stuck_out_tongue:

Topper vinnerlisten og alt er velstand. Føles godt å ha anbefalt alle kollegaene mine å gå inn på 2 kroner i november. Flere som kjøpte :grinning:. Nå sier jeg, bare hold.

14 Likes

Jeg synes det krever baller å anbefale en aksje til kollegaer!

4 Likes

2 kroner og 6 månaders horisont? Anbefaller til bestemor :stuck_out_tongue:

1 Like

Men i dette tilfellet var det jo penger på gaten da :crazy_face:.

Nå har jo 3 av de flere ganger bedt meg å ta i mot pengene deres og trade for dem, men det har jeg alltid sagt nei til. Så da føler jeg at jeg i det minste kan gi de noen tips. Men jeg tar alltid alle mulige forbehold. Eget ansvar jadi jadi

2 Likes

Closet på 15 kr :+1:

Hørte om en annen her i Haugesund som har tradet for andre i krypto mot 15% av gevinsten. Lurer på hvor populær han er nå.

1 Like

Fikk et tips av @alex om PCIB. Har hittil gitt meg ca 270% avkastning. Det er av og til man bare er helt sikker på at risk/reward er en no-brainer. Det gjelder bare å kunne skille mellom følelsen og en ren kalkulasjon.

Hintet jeg fikk om at Funcom var undervurdert var når jeg skulle sjekke market cap i Funcom, og den stod på 4mrd og jeg syntes det var litt høyt. Noe mer enn 2mrd burde de jo ikke være verdt. Greia var at Netfonds var ute å kjøre, reell mcap var på 800 MNOK. Da tok jeg meg selv i å tenke: “Faen det er jo dritbillig”. Man kan se seg blind på kursen i blant.

3 Likes

Hørtes ut som det kunne vært meg, men takk og lov jeg bor på Karmøy og ikke i Hgsd :joy:

1 Like