Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Burde du ikke sammenligne market cap i stedet for kurs? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei, nå skal vi ta en biotech med 1600% opp ;D
Har du data på m.cap ved ath?

1 Like

Hadde vært gøy om de som har lyst kunne kommentert valget sitt.

Fra hukommelsen, var ca 2,5 mrd. 50m+ aksjer til 55kr stk. Det er laaaaaaangt opp dit.

1 Like

Du har helt sikkert rett i “ca alle” da det ikke ser ut til at DnB har noe annet å tilby enn stop loss på faste satser jmfr screenshot nedenfor.

Av en eller annen merkelig grunn holder jeg fremdeles på å rote rundt med DnB som bankforbindelse og megler. Har vurdert Nordnet eller NetFonds, og kanskje skal jeg la dette bli saken som “tvinger” meg videre i mitt valg av annen megler.

2 Likes

Do it! Nordnet :clinking_glasses:

1 Like

Samme med S-banken…

3 Likes

Jeg har tro på selskapet og strategien. Hvis de lykkes, slik jeg tror, skal vi opp minst 200-300%. Derfor “ut året og beyond”.

Business caset jeg dyttet 1,25 mnok inn i, i fjor vinter, har bare blitt sterkere gjennom 2017 slik jeg ser det.

Kort fortalt :v:

4 Likes

Fra mitt MCAP chart (historisk justert for ant aksjer, ikke oppdatert siden emisjonen og splitten)

Ved AOC var vi nesten oppe i 3 milliarder NOK.
TSW 1,454 milliarder ca
CE early 1,360 milliarder ca

Markedsverdi i dag ca 1.04 milliard

Så det er 36% opp til CE early launch
45.5 % opp til TSW
300% opp til AoC

Swedbank mente vel at funcom sin PE var ca halvparten av tilsvarende bolag i sverige? så da mener de en MCAP på rundt 1,8 milliarder nok er fair i forhold til sverige? Det er 80% opp fra i dag.

10 Likes

Så, da var alle positive igjen, så da burde alle ha kjøpt? Så da kan vi ta turen ned igjen for siste gang før launch? :stuck_out_tongue:

8 Likes

Får nesten forklare mitt valg også. :blush:
Jeg er såpass fersk at jeg liker teste ut ting, samt at det er litt for ofte at jeg forestiller meg en strategi som ville gitt 10-30% avkastning men bare blir sittende og se fortjeneste falle fra 400% til 100%. Og jeg lar meg påvirke av summing om fall ved q4, tradere og test på motstand. Så har lyst til å prøve glidende denne gang, men med 20% (etter tilbakemeldingene her) av beholdning. Tilbakekjøp hvis det intreffer, 5% fra bunn trigget.

Edit tillegg: jeg aktiverer glidende SL hvis 16kr intreffer, mtp tidligere 3.3 (nå 16.5kr) som motstand.

1 Like

Kan påvirke kursen

Problemet er at DnB sitt grensesnitt er så forbanna digg!

Snittet är P/E 51 i marknaden för bolag som sysslar med PC/Konsol. Gillar Malmbergs svar “Could you add Funcom?” :sunglasses:

5 Likes

Kan ikke noen spørre han hva han tenker om FUncom?

3 Likes

Hvilken post er dette?

antzzo

sjekk linken til antzzo