Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det tenkte eg og. Hvor stort er volum og rt nå?

Gidder ikke å ta stilling til det en gang… hadde jeg vært smart så solgte jeg i går når jeg “lettet” meg litt…Hadde absolutt muligheten, men istedet så sitter jeg her på vei ned for typ 6.gang…allways a blast…

1 Like

Nå har aksjen gått fra 16,20 til 15,50 iløpet av et par dager. For hver 10 øre ned tenker mange at dette er bunnen og kjøper. Er nok vanskelig å se hva som er bunnen her. Må nok nyheter til for å snu dette igjen nå. Tragikomisk hele greia…

Tragisk også fordi all vet det blir nyhetstørke og laber stemning i gården. så for de som vil dumpe så kommer den…den kommer alltid.

Ikke for å være pessimist…men ja…

RT 14,60. Ikke voldsomt volum.

1 Like

Vi har nyheter. De var meget positive. Likevel har vi mange ambasadører her som kaller folk som kjøper naive. Hvorfor? Dette er jo bare vanlig. Mange agendaer som spriker alle retninger.

Men som sagt, kanskje jeg er lettlurt. Kjøpte jo i går og. Tenkte vi kom til å ende på 16🤣

Er bare tilbake på mandagens nivå så man må jo ta med seg at aksjen gikk mye på kort tid også.
Fredag for 3 uker siden var vel close på 12,96. Så ting er jo ikke akkurat helsvart :slight_smile:

3 Likes

Tja, si det…mulig fordi alle her er så vant til dette etter kvartalstall. Jeg har sitti i ro med aksjene i altfor lang tid. Burde selv vært flinkere til å følge strømmen bedre.

Nja… kommer anpå hvilket tidsperspektiv du sikter på. Det er vel grundig bevist at 10 års eierskap knuser de fleste investering/trader strategier.

Se nå for eks. På vei opp, og jeg kjøpte fortsatt ikke mine 10 k. Delvis pga. deg :heart_eyes:.

Edit: neida, tuller med deg.

Nå gikk jo aksjen fra ~25 til ~11 også uten at det var spesielle grunner til det. Folk virker som de glemmer dette når man roper Hallelula for oppgang fra 11 til 14kr.

4 Likes

Nes meg i ræven… Føles litt som pensjonssparing dette ja.

Tror jeg er den siste du skal høre på når det gjelder timing av kjøp. Hadde jeg kunnet time bedre hadde jeg vært millionær på funcom trading.

Er jo utrolig lett da. Sell on news. Alltid.

Nja… 8% ned fra intradags topp for to dager siden. Kan vel være 8% opp snart… Innen close? Med slike nyheter som har kommet nå, så er det ofte ganske store penger i bevegelse på bakrommet. You dont know! Ydmykhet, min dumpeglade venn.

Dette forumet er blitt et en onde for Funcom. Gitt hva folk skryter av beholdning her inne som de går ut og inn med, så er det alt for mange med en relativt decent beholdning sett i lys av dagsomsetning som prøver å være smartere enn den andre ift kursbevegelser fra dag til dag/ uke til uke. Har sjeldent sett så like bevegelser i enkelte perioder, hvor f.eks «alle» påvirker hverandre til å mene at kursen faller etter Q-rapport. Fun kursen oppførte seg ikke slik tidligere.

Hadde folk holdt på aksjene sine kun fra dette forumet hadde alle sammen fått forteneste av det- men mange velger heller et forsøk på å outsmarte den andre. Gir ikke noe attraktivitet for outsidere å gå inn i aksjen, så det blir lite press oppover med mindre man overbyr hverandre uten eksternt press… og det vet vi ikke skjer før man slutter og skulle være den kjappeste ut på oppgang.

Men som mye aksjeteori tilsier vil markedet, utenfor dette store rom, komme mot fair value(ift prising) forhåpentligvis uten tekinvestorer. Ellers blir det tørt fremover minst et år til, før det bare kommer en ren release hype.

9 Likes

Det er forsåvidt fornuftig det. Nå gikk aksjen til 16,20…når ville du ha solgt? Så sank den (foreløpig) tilbake til 14,50…når ville du ha kjøot igjen? Jeg tenker ofte at den ikke vil stige så mye som den faktisk gjør og det samme motsatt vei. Så de gangene jeg har prøvd meg på trade så har det ikke blitt veldig mye i pluss.

Hvis vi kommer over start i dag, da kjøper jeg. Skal være litt lur, sånn som dere ringrever :wink:

Takker for 25k aksjer på 14.5 :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

13 Likes

Oi shit. Det var litt av et kjøp. Hmmm… så noen kjøper likevel.

Knew it!

Hadde jeg hatt noe å kjøpe for så hadde jeg også kjøpt her :stuck_out_tongue: