Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hvorfor tror vi/vet vi, at en Pareto analyse vil dra oss videre opp? Redeye klarte det ikke…

Gevinst er gevinst.

For 2 år siden satt jeg selv her med en pott på 10.000,- og fulgte med og lærte.
Nå er det nærmere 200.000,- jeg har i Funcom etter et par år i jobb etter studiene. Ikke alle som starter med 500k i egenkapital.

12 Likes

Haha har studentrabatt jeg vet. Så kanskje 3kr kurtasje. Så ble visst over 200spenn

6 Likes

De færreste starter med 500k

1 Like

Det som var poenget jeg ville ha frem. Alle må starte et sted.

2 Likes

trur det er sunnere å starte med 10k og ikke 500k, koster mindre å gjøre feil :grinning:

4 Likes

Med 1 kr i kurtasje, så er det en god ide ja. :slight_smile:

Haha plutselig mine handler folk tror er roboter vet :wink:

6 Likes

Kan se ut til at noen laster Funcom nå - hyggelig å se. Freefloat er allerede kraftig redusert gjennom Core, og nå går kursen opp når nye fjes nettokjøper.

2 Likes

Har på følelsen at det smeller nå. De 90k på 16.20 kommer til å bli spist.

Første gang jeg har hørt om studentrabatt på kurtasje, men så du måtte være under 25 år for å få det hos Nordnet… Gamle mannen som fortsatt tar skole… :sweat::older_man:

1 Like

Nu får vi det alle har sukket efter, investorinfo, PR mm.
De har gjort klogt i at gøre det “ tids nok”, kva den gamle sag.
Nu har de kørt 8-9 Q med plus, pipeline osv.
Nu er tiden blevet til, “ hey her vi”.
Tror på vi går en god tid i møde, med ekl uden TA :+1:t2:

4 Likes

Solgte tradingpotten for tidlig.

Men det kan mitt langsiktige pensjonsfond leve med :grin:

Typisk at den tar av når man sitter å venter på overføringer!!

3 Likes

9 Likes

Naturlig at Pareto kjøper seg opp før analyseslipp? At dagens møte feide all tvil?

Eller er det man ønsker folk skal tro? :wink:

Morsomt at vi er så mørbanka at når aksjen stiger et par dager på rad så selger folk i frykt for dumpen.

Morro at et par av party traderene som ofte har herja aksjen må prøve å spre frykt på twitter fordi aksjen ikke vil ned.

Personlig tror jeg mange svensker skal inn, folk var iallefall happy i på seminaret hos Pareto. Og ingen tvil om at funcom var noe av det mer spennende som var der.

16 Likes

Eksempler?

2 Likes