De har jo gjort noe tilsvarende for AoC, det var cash-positivt.
Tipper de gjør det for å lufte stemninga litt. Hvis man ser at dette slår til som fan, så vet man at fanbasen er klar for mer. Er vel litt det samme de gjør med CE og freeplayweekend nå?
AO har sine fan det også men sjekket Steamcharts og jeg tviler vel litt på at dette stuntet kommer til å generere stort med cash. AOC var i litt annen forfatning.
Funcom hadde ikke gjort dette hvis de ikke trodde de kunne tjene penger på det. Har et par kompiser som har spillt AO og begge lurer på om de bare skulle teste det ut for moro skyld. Med 18$ måneden som pris, så blir det fort penger*.
*EDIT og med det mener jeg at det fort blir en cash-positiv satsing, ikke at det kommer til å påvirke finansene til Funcom, det kommer kun til å påvirke lønnsomheten til AO. Det blir en dråpe i havnet for selskapet som helhet.
Mulig men AO tror jeg nesten det går sport i å holde i live i Funcom.
Tror det er positivt at de holder spillet i live uansett om de ikke skulle tjene noe nevneverdig på det. Men selvsagt fint om det skulle generere noen kroner.
Funcom som holdt på å gå konkurs i 2016 hadde IKKE brukt ressurser på AO hvis det kosta dem penger, så du kan nok sove godt, de tjener penger på det.
Stod det noe om hvor mye de genererer i inntekter på de gamle spillene sine i forrige rapport?
Mye god stemning for å være -4,5% i dag
Vi vet jo at det bare er ASP og traderbrigaden som skaper seg litt.
Jeg er klar med traderpotten min jeg så intet problem.
Det er mange her som har lengre horisont enn en dag
Det skal vel omsettes litt mer på 16,00 slik at det kan bli en tydelig ny bunn. Det vi egentlig vil er jo trygghet om at kursen ikke gruses igjen. Altså ned flere kroner. En krone ned og opp er jo helt vanlige svingninger. Så dersom det ikke blir oppgang i dag er jeg fornøyd likevel om krusen står på 16,00 i dag. Jeg tror likevel vi slutter høyere jeg da. Med fare for alvorlig jinxing som i så fall er helt med vilje
Det er bare de av oss som har fulgt Funcom før Funcom 2.0 som tenker sånn
Er nok endel som tok ut litt i dag tidlig og satte seg på QEC toget. At FUN faller litt igjen er vel normalt. fortsatt 20% opp siste mnd. Tipper de fleste er med igjen om ikke så altfor lenge.
Har vurdert for og imot å skrive noe, men det hadde vel neppe gjort noe. Det bar nedover okke som.
Tipper det snur litt opp igjen mot slutten av dagen.
#pusterom og teste støtte er det jeg har hørt fra de som har peil.
Det som er fint er jo at du slapp å bli overtroisk om du postet det rett før fallet
Ser ikke for meg at svenske gaming tradere kjøper noe i QEC
Det er helst litt optimistiske småsparere på OSE som gjør det.
Golden cross litt ut i april, da kommer røkla
Golden shower i 2020