Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Solgte masse igår jeg, det går litt for fort. Skal inn igjen når ting roer seg litt.

3 Likes

Du er selvsagt ikke den eneste som enten har solgt seg delvis eller helt ut, eller vurderer det.

Når en aksje ikke konsoliderer på veien oppover så er det alltid fare for både tilbakefall og at himmelferden fortsetter :slight_smile:

1 Like

Nei, det tar jeg faktisk for gitt :smiley: Har selvfølgelig ikke noe med troa på Funcom å gjøre, for caset er bunnsolid. Men når hypen tar av litt for mye så hopper jeg av karusellen en stund.

1 Like

Blir også litt skeptisk, men mtp at en viss trader sitter med “lite” aksjer. Så tror jeg ikke det er han som presser opp kursen, kanskje et viss fond som snitter opp / driver opp aksjen litt som i feb/mars 2018 ?

2 Likes

#mfw høydeskrekk på kurser lavere enn hoveddelen av 2018 :man_shrugging:t3:

Positiv trend fundert på volum er vel innafor i denne aksjen etter pre-emisjonskurser før jul.

Det er ikke mye til salgs, da går kursen opp når noen nettokjøper. Denne gangen var det Core Ny Teknik som ledet an.

Har man ikke trua på CU eller MYZ på Switch (og at andre nyheter frem mot høsten er sørgelige) da selger du. Men å selge fordi kursen henter seg inn litt ser jeg få til ingen grunner til.

3 Likes

Selv om den henter seg inn med lysets hastighet? :wink:

Aksjen er langt mindre volatil begge veier enn den har vært i tidligere år. Vil aldeles ikke kalle det lysets hastighet.

Et fond har kjøpt aksjer, det er lite til salgs, og alle vet at Funcom er billig.

Om kursen tar den bratteste eller mindre bratte trendkanalen har jeg ingen formeninger om.

Jeg mener derimot at oppgang på volum og nye, langsiktige eiere er positivt. Og jeg mener en mer «fornuftig» trading range fortsatt er (vesentlig) høyere opp.

Derfor er jeg aktiv med kun ~5-10 % av beholdningen i påvente av X-faktorer som nye fond, nye prosjekter, oppkjøp og så videre.

Men først og fremst er jeg så tungt lastet fordi 2020 vil bli helt kokkos, og Funcom gjør det meste rett på veien dit.

6 Likes

Aksjen har da vel flere ganger gått mer ned prosentmessig i nedtrend. Og da spesielt etter gode kvartalsrapporter siste året. Så at aksjen har gått fra 12 til 17 bør da vel ikke nevnes som noe lysets hastighet. Positiv rebound vil jeg kalle det.

1 Like

Jeg er enig i det meste, men jeg tror også at veldig mange tenker at det er så lenge til 2020. Synes det er dumt hvis aksjen skal treffe bull-kursen til Redeye før de har innfridd det som skulle ta den dit. Det er litt som å gi Obama fredsprisen. :wink:

5 Likes

Ja det ville vært trist :relieved:

1 Like

Aksjer prises jo på troen om fremtidig performance, og jeg tror flere og flere nå begynner å tenke at Funcom 2.0 har noe stort på gang.

2 Likes

Jeg er enig i skepsisen din, fordi vi har sett disse bull jagene før.

Men nå mener jo mange at Funcom har vært billig ( inkludert meg). og at normal kurs nok er mer 17,50-22.50.

Samtidig tjener de jo fortsatt penger , de har gjort mye av investeringene som kreves for spillene de har i pipe. Det som er spennende er hvordan de ulike kvartalene i 2019 blir, siden vi har kvartaler uten noe særlig spill slipp.

4 Likes

Man måtte vel nesten vært idiot for å ikke spørre seg om den nå var veldig overkjøpt og skulle dumpes igjen.

Men det er jo strengt tatt kun en recovery etter den lenge etterspurte washouten vi har sett hittil, og vi vet at det har skjedd ekte akkumulering fra institusjonelle investorer i det siste.

Så chartet ser rimelig udramatisk ut straks man zoomer ut. Det tenderer mot en smule overkjøpt, men ikke ekstremt i det hele tatt.

image

5 Likes

Jeg tenker litt sånn “Tror jeg at jeg kan få kjøpt tilbake alt for under 17.39kr på et eller annet tidspunkt den nærmeste måneden?”. Og det er jeg rimelig sikker på at skal gå ganske så greit, uansett hvor bra det ser ut for Funcom i 2020.

Edit: Men 100% sikker er jeg ikke. Da hadde jeg vært 100% ute. Jeg vil si jeg er 85% sikker i såfall.

4 Likes

Du har jo også det psykologiske ved å kjøpe på en dipp ned etter oppgang. Det føles tryggere

1 Like

Det är alltid önska att köpa billigare men inte alltid man kan göra det.
Förstår dem som sålde nästan allt och önskar att kursen går en bit ner :wink: kämpa med tankar. :kissing_smiling_eyes:

2 Likes

Teknisk vil jeg mene at det er mest sannsynlig at det blir kjøps muligheter lenger ned de nærmeste ukene. Usikkerheten min her er hvor mye de store skal ha, har vært ganske tydelig at det handles de siste dagene. En av de som har varier sin beholdning mye det siste 8 mndene har redusert kraftig og skal han inn igjen samt at et fond skal ha mer kan det være at vi skal opp en krone til for før det roer seg. Blir allefall spennende å følge funcom =)

2 Likes

Jeg tror vi også kjapt skal opp til mellom 18-20 kroner. Det flere grunner til det, det dette området kursen var før den datt idiotisk fort og mye ned pga makrouroligheter, ingen fundamental grunn til det. Meste volum er på disse kurser og opp sant at Redeye rapport om base case. Etter dette har de solgt mye på free weekend og lansert flere nyheter som styrker fundamentet ytterligere for fremtidig vekst. Som det også nevnes over her så har sjefsrotta redusert KRAFTIG sin beholdning UTEN at det har merktes på kursen, det viser styrke. Det har garantert en stor psykologisk virkning på mange å se at ett slik uromoment er mer eller mindre “ute” ifht tidligere. Jeg vi si det har samme virkning som å se en short som er dekket inn.

2 Likes

Han tullingen der har tapt mye på Funcom. Først laste opp 1 mill aksjer på 18, så manipulere kursen ned til 12 slik at han kunne dumpe derfra og opp til 16. Hjerne er en rød bil på vestlandet.

Tipper han har tjent mer penger på funcom enn de fleste av oss noen gang kommer til å gjøre. Ser kanskje ikke så lurt ut nå, men han har jo vært med siden 12 tallet og har nok god avkastning i papiret.