Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hans inngang var i størst grad på 18 tallet. Hjelper ikke å kjøpe 200 000 på 12 om du har beholdt 800 000 ned fra 18. Norges dårligste trader. Funcom hadde vært lett å trade i oppadgående trend på positivt sentiment. I stedet har fokuset vært noe annet merkelig rart noe. Men nå er denne tiden forbi. Korreksjonen er på vei og insiderne som kjøpte på 20 vil snart være " in the money"

3 Likes

Ser en gammel kjenning av oss sammenligner MYZ med det nye CU spillet. Stiller spørsmål om hva som skjer viss CU “forsvinner” like fort som MYZ.
Å sammenligne ett relativt lite spill med en ukjent IP (ihvertfall utenom Sverige) med ett Conan spill som jo har en STOR IP er jo en god sammenligning.
I noen sine øyne :joy:

3 Likes

Link?

^^,

Bare gå på HO det er bare en tråd der om Fun

Skjønner godt hvorfor folk får “høydeskrekk”, vi har sett det for mange ganger tidligere og vi har sagt setningen “det blir annerledes denne gang” så mange ganger at jeg har mistet tellingen. Er selv skeptisk og blir fristet til å selge for å tjene en slant på lavere innganger.

Men når det skal sies så holder jeg fremdeles med flere at til syvende og sist så er det en sjangse for at man tjener bedre på å sitte stille i båten til tross for alle nedgangene. Dette pga. svakt volum og aktiv robottrading som ikke gjør det så altfor enkelt å time en inngang (ordre satt på forhånd fungerer, intra ikke så veldig enkelt). Plutselig fyker kursen og man sitter der etter å ha solgt og jager, skjedd flere ganger :P.

Nivået vi er på nå har ingen ting med høydeskrekk å gjøre. Er man så lettskremt er ikke Funcom rette aksjen å sitte i. Hadde vi stått i 25,- så kunne jeg vært enig med deg

5 Likes

Ser jo flere som har lettet seg akkurat pga. historikken. Trenger ikke å kalle det høydeskrekk, syns heller ikke kursen er høy.

Fordelen med at folk letter seg i påvente av et nytt fall er jo at de ofte kommer løpende tilbake en krone høyere enn de solgte på. Uansett så bør jo folk gjøre det de føler er fornuftig.

3 Likes

Ja absolutt, blir fort en driver i seg selv.

Jeg velger jo å sitte å heller øke fordi jeg håper og tror nyhetene fra GDC vil skyte kursen oppover.

5 Likes

Det er ikke helt umulig. Noe er i emning…

25 Likes

De har i Las Vegas og filmet ikke sant? Masse sand overalt. Er det ikke masse sand med ormer i osv i Dune? :crossed_fingers:

1 Like

Tenker at det ikke nødvendigvis er noen link mellom de to Tweetene. Dune-nyheten kan fort være en TV-serie eller tilsvarende (uansett er det positivt for Funcom), og han andre karen har jobbet for Funcom på både Conan og TSW IP’ene.

Blir spennende - kan være alt fra Dune, reveal av Co-Op multiplayer eller Conan Singleplayer, til halloween-spillet (TSW).

1 Like

Tror det er halloween tsw spill og noen nye missions i swl. Det er lead story writer swl som uttalter seg her.

5 Likes

Den ene av de to nyhetene han nevner tror jeg er det neste Vampire spillet til PDX (mao. ikke noe Funcom å gjøre). De har nylig sluppet en ARG i påvente av reveal, og han har jobbet med spillserien.

1 Like

Du tror seriøst de skal bruke GDC til å fortelle om noen nye SWL missions?

Og et publishing prosjekt som egentlig kun trenger en kort pr boost rett før halloween?

Tvilsomt.

2 Likes

Hvis det kommer noe om halloween tsw så er det naturlig å prøve å kombinere dette med missions og en event i swl. Som vi så med the park.

Yep, men siden dette er liten tittle. Så vil det gi mer mening å snakke om det på E3, eller et event nærmere Halloween.

1 Like

Jeg tviler på at joshua har noe med dune å gjøre. Hans greie er mye mørkere historier enn dune universet. På gdc tror jeg kommer mer om cu og tsw halloween spill. Å komme med dune nå tror jeg vil overskygge cu på en litt uheldig måte. Men en dune trailer som teaser kan jo komme men tviler litt.

En av de tingene han må holde for seg selv er kanskje dette som vi får høre om på torsdag?

Paradox kjører på med ARG laget av Alice & Smith, den kanadiske utvikleren som også har samarbeidet med Funcom. Det er jo lov å håpe at Funcom har et eller annet samarbeid med Paradox, siden Joshua stadig reklamerer for denne appen som inngår i ARG’en (Tender).

Men det er kanskje mer sannsynlig at han har gjort en bijobb for Paradox.

3 Likes