Sell on news mønsteret er (også) noe denne robot-apekatten (jeg kaller den Assgeir) -prøver å utnytte til sin fordel. I mellomtiden så akkumulerer topp 20 (30-40?) en større andel av total-beholdningen. Da blir spørsmålet om det er lurt for småfisk å selge - on news. Selvfølgelig -Jo flere som gjør nettopp det, jo mer (freefloat) - moment klarer Assgeir å utnytte til sin fordel. Med det som utgangspunkt så blir det ikke noe salg her i gården. Tvert imot 
Det handler ikke om å være nervøs eller ei.
Det dreier seg om å trade. Folk er så vant med at ASP kan kontrollere kursen som han vil at mønstrene gjentar seg selv om han ikke har det lenger.
Du utnytter jo dette mønsteret selv, gjør du ikke?
Med en mindre del av beholdninga som nok utgjør minst en fullastet beholdning for mange av oss mindre.
Det er da vel ingen som trader nå på handler som i dag, noen øker igjen, det ser du på robothandelen, det er jo da man skal øke selv, kjøpe sammen med en større aktør? Da de store handler som nå uten at kursen går opp, så trenger man ikke være nervøs for at disse vedkommende skal dumpe på news FØR de har fått ett par kroner. Om andre med litt aksjer som har sittet noen uker nå og har pen gevinst realiserer på news er en annen ting, jeg ser på de siste listene og ser at noen handler nå og bruker det velkjente robottrikset. Skulle ikke forundre meg om at det kommer en dipp i sluttauksjonen på ~10 øre bare for å skape litt røre og gi TA litt å gruble på/vann på mølla.
Nja - Har økt jevnt og trutt siden dag 1. Skal love deg at det hadde vært gøyt å vært aksjonær i dette papiret hadde alle vært som meg
Jeg for min del trader svært svært lite(under 1% av beholdningen), men jeg har lite imot «vanlig» trading. Min strategi er akkumuler og hold. Det er der jeg tror de store pengene ligger. Assgeir har dog gjort det mulig å handle billige aksjer fascinerende lenge. Slik sett så jobber jo Assgeir på et sett for meg og
… Litt derfor Assgeir er invitert på fest om et par år. Happy weekend!
Ingenting galt med trading, men er det ingen her som lurer på lovligheten av å ha flere kontoer som man kjøper og selger med innenfor samme tidsrom, i samme aksje? Det ser jo ut som dette har skjedd flere ganger og bevisene er jo i aksjonærboka.
Det har vel vært diskutert sånn ca. 89712378613 ganger her inne.
Ok hva er konklusjonen da? Følte ikke at man kom fram til noen konklusjon selv om det på en måte er diskutert. Er nok mange som ikke tør å komme med påstanden heller.
Noen mener det er lovlig, andre mener det er ulovlig. Rart du ikke har fått det med deg når det har vært oppe til diskusjon så sinnsykt mange ganger som det har vært.
Fikk 114 stk til 16,54 i sluttauksjonen.

Nå har de ingen konkrete regler for dette i Norge, men i USA er det slik:
Wash trading is illegal under U.S. law, and the IRS bars taxpayers from deducting losses that result from wash trades from their taxable income.
Her litt om tankegangen bak verdipapirhandelloven og kursmanipulasjon.
Som typetilfeller av kursmanipulering nevner lovforarbeidene fiktive transaksjoner for å gi inntrykk av likviditet i verdipapiret, for dermed å påvirke kursen («wash sale», «matched order»), koordinert kjøp eller salg for å påvirke kursen («pool»), bedrageri og rettsstridig atferd, for eksempel spredning av villedende og uriktige opplysninger («market rigging»), samt etablering av kontroll med tilbudet av verdipapirer («corner»).
https://www.magma.no/straffbar-kursmanipulering-med-aksjer-mv
Jeg liker bare ikke denne måten å bli rik på, er uetisk og ufortjent.
Å handle fra forskjellige plattformer i samme aksje et jo lov i utgangspunktet, og svært vanskelig å bevise at noen driver med kursmanupilasjon, men det skjer jo hele tiden i større eller mindre grad, dessverre.
Kjenner en fyr som ble tatt for noe lignende for mange år siden. Han hadde lagt ut betydelige kjøpsordrer til langt over markedspris hos et meglerhus, samtidig som han satt med masse aksjer i et annet meglerhus. Markedet reagerte med å sende kursen opp, han rakk selvfølgelig å slette sine kjøpsordrer 30 sek før børsen åpnet, men solgte da de aksjene han hadde på det andre stedet med god fortjeneste. Han ble derimot tatt av Økokrim og dømt.
Har sett dette i APCL endel etter «nyheter»
Analys? Nej vi shortar tulleaksjen
Bra de reklamerer for aksjene jeg har lånt ut 
Inb4 Pirato analyse med kursmål 12kr.
De ønsker nok en knallstart på sitt nye produkt🤣
Jeg håper ikke det er halloween-spillet de skal vise frem nå. Jeg synes de startet altfor tidlig med pr av MYZ, jeg var litt lei av MYZ da det ble sluppet egentlig. Jeg håper heller de begynner å vise frem en større tittel. Jeg tipper coop shooter slippes tirsdag i siste uke av januar, som de gjorde med CE
Edit: jeg tror de får mest igjen for å kjøre PR på et veldig kort tidsrom på de små titlene.
Nå skrev jo Funcom i Q4 rapporten at det ville komme nyheter i løpet av Q2. Om halloween spillet. Derfor regner jeg med at det er Coop shooter spillet eller noe helt annet vi får nyheter om til uka.
3.5 Rock Pocket project:
• An additional externally developed game to be released in 2019, developed by Rock Pocket Games based on a Funcom IP to launch on PC, Xbox One and PlayStation 4 for the Halloween season
• More information on the game will be made available during 2Q19
Samme hva det er for min del. Jeg klarer ikke å bli skuffet over hva de kommer med før jeg vet hva det er og har sett det
En del som skal ut i dag på grunn av makro? Kan ikke forstå det er lurt å selge når kjøpslysten i markedet er så lav?