Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Var vel 28/3 videoen kom (8-9 mnd før release). Jeg tror dette var lenger unna release enn opprinnelig planlagt.

Jeg vil synes det er litt merkelig om de pr-messig ikke fokuserer på Halloweenspillet som jo er neste spill ut etter CU. Så jeg holder også en knapp på at det er Halloweenspillet de nå viser frem.
Coop Shooter er selvsagt mulig men ser ikke helt hensikten med å starte med pr på spill som ikke er neste i pipeline.
Time will show :slight_smile:

Det stemmer bra og Halloween er på 31.10.2019 og jeg antar videoen kommer ut 29.03.2019, mao 7 måneder til.

Siden de har E3 og det nok er en bedre arena for å slippe info om halloween spillet blir jeg skuffet om de bruker formye tid på det nå.

Det gir god mening for coop shoooter å starter Pr løpet nå, med et fortsattt løp på E3.

1 Like

Som sagt tidligere så kan de godt levere en coop skrekk ala Dead by Daylight for min del :wink:

1 Like

Ble marginalt bedre en den midlertidige utgangen jeg hadde, var aldri noe plan å komme inn billigere egentlig. Bare flaks og tilfeldig det.

Men fikk nesten 18k ekstra aksjer nå da👍.

Hadde QEC bremsa tidligere så hadde jeg antakelig kjøpt meg inn på 18tallet.

1 Like

Halloween-spelet är mer ett sidoprosjekt och inte en stor lansering. Ser inte helt poängen att göra en promo-video så långt innan halloween (man vill troligtvis spotta ut hela “lilla” arsenalen av PR runt lansering). Sen har jag svårt att tro att de gör en “trailer” i traditionell mening till halloween-spelet överhuvudtaget.

Spelet är fortsättning på en kul tradition och går lite i spåren av The Park & H&S. Funcom vill inte gå minus på spelen och ser det som en ypperlig möjlighet att testa ideer som de eventuellt kan plocka upp i andra spel.
Det är ytterligare en anledning på att jag tror på nåt annat än halloween-lanseringen; ska jag välja säger jag coop-shooter! :gun:

1 Like

Er vel lite å vinne på å friste med haloween godis når vi ikke har spist påske egg enda?

Tror også det er coop shooteren. Som jeg tror kommer tidligere en annonsert. Ser for meg en positiv overraskelse på en av de kommende rapportene, med Desember 19 launch.

Halloween-spillet er en av Funcom sine mindre satsinger, disse har et budsjett på 2,5 - 5 MUSD, så ser ikke helt sammenligningen med The Park og H&S. Halloween-spillet er av Funcom gruppert sammen med CU og MYZ når det kommer til budsjett.

Halloweenspillet kommer på PC, XBox og PS4.

2 Likes

Det är avstickare av samma serie. Jag tror de undviker att placera spelen i alltför många fack och det kan gott hända att en del av kostnaden som belastas prosjektet är R&D-relaterad och kan dras nytta av i kommande prosjekt. Som jag tolkar det är detta själva huvudsyftet med halloween-lanseringen -och det är inte dumt i sig!

Jag säger inte att du har fel, men personligen hade jag blivit lite besviken om det ”bara” var halloween-spelet de visade.

Tok 200 stk på 16,69 må jo støttekjøpe litt.

5 Likes

Er klar vist det skal kjøres fredags dump.

Du glemte en “k” bak 200 :wink:

Med tanke på den bratte stigningen vi har sett etter den generelle markedskorreksjonen synes jeg funcom har holdt seg overraskende godt . Det er helt tydelig at det er større interesse og mer kjøpsvilje nå, og på de antatte dagene med tilbakefall og tidligere panikksalg er de mye mindre svingninger enn tidligere. Har stor tro på mer normalisering av kursen fremover så fremt at makroen holder seg. Med måten Funcom har fremstått til både investoren, og gameren den siste tiden er jeg fristet til å si at Funcom 3.0 er i emningen!

4 Likes

Var nok dessverre rett.

Svigningene er mindre enn før, men mønstret med sell on news etc. er det samme som før og at den faller tilbake i rolige perioder, Lakmus-testen blir for meg tiden etter GDC nyhetsslipp og CU. Selger mange nok da til at det vanlige fallet kommer?

Dett “problemet” er ikke unikt for funcom. man ser det samme i mange andre spill-aksjer, jo mindre mcap jo større svigninger ofte.

Det er et godt poeng, men jeg tror enda mest på halloween-spill, men øker sannsynligheten for shooter’n:
halloween-spill 65%
shooter:30%
noe helt annet:5%

1 Like

Halloween: 20 %
Co-op: 49,8 %
Noe annet: 30,2 %

:eggplant:

1 Like

Tok 2800 stk.

4 Likes

Når det gjelder Halloween spillet fra Rocket Pocket Games. Så skrev Funcom følgende i Q4 rapporten

3.5 Rock Pocket project:
• An additional externally developed game to be released in 2019, developed by Rock Pocket Games based on a Funcom IP to launch on PC, Xbox One and PlayStation 4 for the Halloween season
• More information on the game will be made available during 2Q19

4 Likes

Når nå Roboten jobber mot så feks ASP skal få laste opp igjen, er det virkelig noen som selger til han, jeg mener, hvor får han kjøpt aksjer? Det selges jo småkvanta for å presse ned, er det virkelig noen som er nervøse nå?