Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg blir skuffet og overraskende om de kun har vist halloween. gir ikke mening å vise det nå da de skal på E3 uansett.

Finger på coop shootern.

4 Likes

Jeg er enig med Freud.

1 Like

Det gir mening med CGI trailer nå og gameplay på E3. I mine øyne i hvert fall. Trenger ikke stemme selvsagt. Alternativet er jo coop shooter, men siden det kommer i 2020 så virker det litt tidlig å starte promotering.

1 Like

Si ikke det, Starbreeze startet i 2014 sånn smått med Overkill’s The Walking Dead. De var til og med på E3 2015 for å vise fram noe diffuse greier.

Men Funcom har vel andre prosjekter som kunne vært mulig å vise en tidlig trailer av? Tror ikke det er noe Conan-relatert, for det blir fort surr om de skal vise to Conantitler samtidig.

1 Like

Tviler sterkt på at de har vist Halloween, med mindre dette er en storsatsning denne gang.

Mens jeg mener at det gir mening at Funcom fokuserer på det neste spillet de skal gi ut, ikke et som kommer en gang i 2020 :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det er en større satsing enn det park fordi CEO mente halloween var en spennende mulighet blant annet pga. streamere som er interessert i slike event-spill. The park fikk som kjent veldig god respons blant streamerne.

5 Likes

Liker det jeg leser. Mulig jeg tar feil og at det er Halloween spillet. Jeg har liksom hele tiden tenkt at det blir et lite nokså ubetydelig spill, men hvis det er et bedre spill enn jeg har tenkt så er det en flott positiv overraskelse. Og da er det også naturlig at man lager en annonseringstrailer til den ca 6 mnd før lansering. En større satsing som coop tenker jeg også godt kunne kommet med en annonseringstrailer enda tidligere. 9-10 mnd før er innafor det også. Da spillet muligens kan generere større hype.

1 Like

Min teori er Coop scooter på e3.

Kjøpte litt på 16.60.

3 Likes

Noen burde fortelle Börslunch at Funcom driver med mye annet enn MMORPG for tiden. (Segmentet om Fun starter rundt 10 minutter inn)

Naturlig at det er halloween spillet som er presentert på GDC. Spenningsmomentet er jo hvor gjennomført spillet er. Forventer Coop shooter teaser på E3

3 Likes

Samme her…dvs litt mer enn litt til meg å være…

3 Likes

Greit å notere seg at Styret fikk spille coop shooteren på sist styremøtet ( dvs før Q4).

Jeg har et 70/30 bett på at det nye spillet er coop shooter!

5 Likes

Tok litt på 16.60 selv :+1:

2 Likes

Viktig poäng! :point_up:

Godt poeng. Jeg tror også at budsjettet på halloweenspillet er såpass lite at markedsføringen kommer til å skje i ukene før release.

3 Likes

MYZ ble markedsført nesten et år før release med en CGI video. Jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle hype spillet de slipper på Halloween? Jeg tviler på at Funcom har puttet pengene i døgnfluer ala The Park eller Hide and Shriek. Det er nok en “skikkelig” tittel, men med et skrekktema som passer å lansere på Halloween.

1 Like

Jeg tror også at Coop shooter budsjettet på pr siden er stort.

Tipper journalistene har fått se en good bye kansas video og fått endel info.

Så blir det mer trøkk på E3 rundt spillet.

2 Likes

De ble markedsført ca 9 måneder før release, og jeg tror at spillet ble utsatt ca 3 måneder pga behov for finpussing i den perioden. Men det er spekulasjon fra min side.