Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ble ikke fredag neste uke nevnt av funcom? Mulig jeghusker feil.

3 Likes

Nei, men problemet er at en del investerer i funcom kortsiktig basert på triggere.Dette gjør at kursen går litt opp. Når disse triggerne kommer og det er forventede nyheter som blir sluppet, tar en del gevinst. MYZ til switch og dlc hadde jeg forventet ville komme etter møtet med funcom i Oslo som en del av oss var på. At nyhetsslippet kom på GDC er heller ingen overraskelse. Dette er funcomsaksjens forbannelse.
Jeg har langsiktig tro på funcom men jeg er nok etter hvert som årene har gått og sett dette mønstret gang på gang ikke mega-bull på kort sikt. Når det er sagt kan flere nyheter komme snart i neste uke og redeye kan oppdatere kursmål.

Og fortsetter funcom å levere som de gjør nå og kursen ligger omtrent på samme nivået øker oppkjøpssannsynligheten markant i min bok.

1 Like

Her snakker du sikkert om veldig kort sikt :sunglasses:

1 Like

heller :ikke megabull i perioden mellom triggere. Funcom som selskap er fantastisk, aksjen henger bare litt etter ennå en stund.

Er ikke aksjen bull mellom triggere? Tror dette er noe som er i ferd med å endre seg. Skulle tro vi vil se mindre kurssvingniger, nå som risikoen i selskapet er vesentlig endret.

2 Likes

Jeg håper også det er i ferd med å endre seg. At mange nok kan holde på aksjen mye lengre enn de gjorde tidligere. Men slikt tar nok litt tid å endre. Aksjonærlistene topp 10 viser tydelig mer interesse fra større aktører enn de gjorde under lmo tiden f. Eks.

3 Likes

Meget underholdende, klokken minutt for minutt på NRK 2 nå.

Kunne FUN kursen, minutt for minutt vært noe for rikskringkasteren? Vi følger jo med daglig.

6 Likes

Personlig ønsker jeg ikke oppkjøp og hvertfall ikke på dagens kurser. Og når jeg først nevner kursen, så er Funcom fortsatt billig. Close for 1 år siden var 17,95.

Nå har Funcom vist at de leverer også som publisher.

MYZ ble jo et skikkelig bra kvalitets spill,(95% positive rewievs). Som @Morti skrev i et innlegg, i en av trådene her. Hvilke AAA titler oppnår lignende. Neppe særlig mange. Uten at jeg har noen oversikt over det.

Funcom sitter på flere spennende IP’er. Som C Armfeldt mener gjør de i stand til og kunne bli en av de største i Europa. Dette sa han i fjor sommer. Nå har Funcom landet DUNE dealen i tillegg. Så om Funcom ikke skulle bli av de største i Europa. Så står de i mine øyne bedre rustet enn noen gang. Til å innfri aksjonærenes forventninger,(hvertfall for de fleste) :wink:

Vil jo tro at de lander en ny publishing deal i løpet av året. Som også kan bidra til at det drypper litt ekstra inn på Funcom kontoen.

Så om det alltid vil være risiko å sitte med Funcom aksjer. Er den i mine øyne mindre enn tidligere.

Forventer at Core ny Teknik, øker sin post i Funcom etter som fondet vokser. Så får vi håpe at andre kommer til om ikke så lenge :slightly_smiling_face:

12 Likes

Linker denne her også siden det er relevant for Funcom. Vi vet at mye av salget alt er digitalt, så jeg håper go`stemningen over dammen smitter over på oss i morgen!

15 Likes

6k nye. Men nå er jeg tom for kroner

2 Likes

Det kan väl kanske komma nyheter idag -trailer till nytt spel kanske om vi har tur!? Som @h3nk1 nämnde tidigare så tror jag knappast heller att nytt spel omfattas av embargo och visas exklusivt till journalister. Det vore i så fall ett väldigt speciellt sätt att göra det på. Man vill ju ha uppmärksamhet och hype runt spelet.

Idag är sista dagen av GDC så jag håller tummarna att vi kanske, kanske får presenterat nåt :crossed_fingers:

3 Likes

Å vise spillet til journalistene og dermed la de forberede artikler til man offisielt går ut med det vil vel potensielt gi mer oppmerksomhet da det vil komme mange artikler samtidig.

Funcom har selv skrevet: “Funcom will also be revealing a brand new game during the sessions.”

Synes det de skriver helt klart tyder på at de skal vise journalistene noe angående det nye spillet jeg da.

5 Likes

Ja, det kan hända att det utspelar sig som du beskriver när jag tänker på det. Trailer kommer först och så ligger artiklarna redo att pumpas ut direkt. Balsy move med tanke på läckaget av den nya CU-videon nyligen. Men funkar det så är det ju hype! :muscle:

Blir Switch på meg i juni :hugs:

5 Likes

Texten verkar ha uppdaterats så det är mer tydligt att det är press-exklusivt:

Lite ovanligt sätt att presentera en trailer för ett nytt spel på. Så jag antar att de har fått en hel del skrivet material och annan info att fylla ut artiklarna med :slight_smile:.

Ser fram emot nästa vecka!

3 Likes

Da er jeg ferdig lasta, bortsett fra evt giring igjen da…

Sikkert litt tidlig, som vanlig med shit au.
Fomo🙂

Q2 starter om en drøy uke. Det pleier å være et greit kvartal å gå inn i med mye Funcomaksjer og det er vel en del som tyder på at historien vil gjenta seg :robot::moneybag::steam_locomotive::slightly_smiling_face:

4 Likes
2 Likes

Jeg tror om du har kjøpt en del på kursene under 17 at du treffer bra!

Så da kommer traileren offisielt neste uke + artikler om hva journalistene har fått se. Regner med at traileren er inkludert i artiklene også. Nice! Blir spennende å se hva dette er for noe. Håper det ikke bare er det lille Halloween-prosjektet.

2 Likes

Det tar ikke lang tid fra GDC til vi får se trailer vi og!

1 Like