Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Fundamentet for en børs er omsetning av verdipapirer.

Poenget mitt er ikke så kontroversielt som dere vil ha det til. Det viktige for en aksjeeier er at selskapet lever god avkastning på investeringen. Hvis et selskap ser store muligheter til å skape høy avkastning på overskudd det generer så er det da ingen grunn til at eierne skal ønske at selskapet skal betale overskuddet ut i stedet for å skape høy avkastning på pengene.

Hvis et selskap har 10 mill det kan betale ut i utbytte eller investere i et prosjekt som gir 20 mil tilbake neste år. Hva ville du som eier ønsket at selskapet gjorde?

1 Like

ksratio

Ha en fin Funcom-dag!
Mvh. :robot:

2 Likes

Regner sterkt med at vi stiger i løpet av dagen.
Vi har jo fått omtale på Hegnar.

1 Like

Det er ikke enkeltinvesteringer til selskapet jeg tenker på. Det er på lengre sikt. Ellers så kunne du jo like gjerne hatt pengene i banken til 1% rente. Du setter pengene i en aksje fordi du ønsker å få høyere avkastning enn det banken gir. Dette får du ved at selskapet betaler ut utbytte eller at noen andre tror at selskapet vil betale ut utbytte i frremtiden.

Så stigning i aksjekurs teller liksom ikke?

Hahaha, er det status idag? Sykt!

Men hva er grunnen til at kursen stiger da? Det er jo fordi selskapet gjør det bra og at sjansen for utbytte øker.

Økende verdier i selskapet. utbytte er et resultat av stødig, positiv drift og når selskapet er så feit at de ikke vet hva de skal bruke pengene på :slight_smile:
Hvis Funcom får en kontrakt på å lage neste StarWars spill så stiger ikke aksjen fordi folk tror det vil komme utbytte, for å si det sånn… :vulcan_salute:

1 Like

Det kan jo gå begge veier? Vist du ser helt enkelt på det, så ville jo så og si alle tatt 20 mill, men du skaper jo et bedre rykte om du betaler utbytte da flere aktører mest sannsynlig vil komme inn for en “sikrere” avkastning, dermed kan det komme større investeringer/aktører inn i firma.

Positive og negative sider med begge veiene.

Vekst er jo en av de primære tingene selskap prises etter. So far so good kan man vel si om Funcom.

1 Like

Synes denne siden fra gamer.no er ganske oppmuntrende, i tillegg til andre spill som ligger i pipen:
Dune
MYZ på Switch og DLC (Q2-19)
Conan Unconquered (Q2-19)

Veldig hyggelig å se hva som ligger foran oss. Nesten ikke til å tro at de klarte å få Dune.

ScreenHunter%201531

6 Likes

En på jobb som nettopp la inn et kjøp på 30k aksjer på kurs 17,11 .

I alt så har denne personen over 100K nå.

Han er langsiktig.

Er nok litt påvirket av all Funcom pratet mitt :grin:

Slik som at jeg skal ha meg feriehus i Sør-Europa om 3 - 4 år og da med bare 20% av gevinsten i fun…

13 Likes

De kommer jo i mange fasonger.

13 Likes

Jeg hadde sikkert trivdes der… Er ikke så krav stor.

Kansje vi skal ordne med en tekinvestor Villa en plass der det er varmt? Kan vi møtes å diskutere Fun.

Er kansje bare jeg som bor i nord-norge som er hypp på det :joy:

6 Likes

Jeg har fulgt dagens handel ganske tett,(noe jeg sjelden gjør). Pussig å være vitne til hvordan det til stadighet fylles på med ordre på ASK like over 17.

Har folk begynt å miste troa på Funcom?

2 Likes

Absolutt ikke, men psykologi er rare greier. Nå holdes den nede for å få dem som frykter videre fall til å selge. Når nok har solgt sendes kursen videre opp for å få dem til å løpe etter. Jeg har kjøpt. :slight_smile:

2 Likes

Nais!
Tok bittelitt selv på 16-tallet her i sted … Ganske utrolig at man kan kjøpe Fun på 16-tallet når vi vet (mye av) hva som ligger foran oss … Ikke veldig vanskelig å se at det er noen som vil ha oss nedover :shushing_face:
Mitt tips - akkumuler og hold! :wink:

4 Likes

Når heves embargoet og vi får servert snacksen?

mandag - onsdag neste uke?

1 Like